// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

جدید‌ترین آپدیت اینتل افزایش کارایی iGPU در بازی‌ ها را به همراه دارد

اینتل جدیدترین آپدیت خود به منظور افزایش راندمان پردازنده‌های گرافیکی در هنگام اجرای بازی‌ها را منتشر کرد.

پردازنده‌های گرافیکی یا به عبارتی iGPU ها هرگز گزینه‌ای مناسب و قدرتمند برای انجام بازی‌های پی‌ سی نبوده‌اند، اما تا به امروز برای بسیاری از مردم تنها گزینه‌های پیش‌ رو بوده‌ است. در واقع در بررسی سخت‌ افزار‌های مورد استفاده مردم در بازی‌‌ها توسط استیم نشان می‌دهد که این سخت افزار‌های ضعیف همواره پر مصرف‌ترین در بین تمامی کارت‌های گرافیک بوده‌اند. برای یاری رساندن به این چنین کاربرانی، شرکت اینتل در حال توسعه و معرفی یک ویژگی جدید در درایور‌های گرافیک خود است که به صورت کاملا خودکار تمامی تنظیمات موجود در بازی را برای حداکثر عملکرد خروجی بهینه سازی می‌کند. این ویژگی جدید در آخرین بروزرسانی ارائه شده از طرف اینتل گنجانده شده است که همچنین شامل پشتیبانی از تراشه‌های Kaby Lake G می‌شود. این موضوع بدان معناست که در این بروزرسانی پشتیبانی از کارت‌های گرافیک شرکت AMD یعنی Radeon Vega M نیز وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود این تراشه‌های جدید یک پیشرفت بزرگ در عملکرد را برای پردازنده‌های گرافیک یکپارچه به ارمغان بیاورند تا امکان انجام بازی‌های سطح بالا برای همه، هرچند باکاهش برخی از تنظیمات بازی، مهیا شود.

iGPU

این ویژگی‌های افزوده شده بروزرسانی منتشر شده، به نرم افزار ارائه شده توسط شرکت انویدیا یعنی Nvidia GeForce Experience شباهت زیادی دارد، زیرا این نرم افزار به استفاده کنندگان از کارت‌های گرافیک انویدیا اجازه می‌دهد تا بتوانند به سادگی بازی‌های مورد نظر خود را بر اساس نوع و مدل کارت گرافیکی که در اختیار دارند تنظیم و بهینه سازی کنند. می‌توان گفت که تعداد زیادی از بازی‌های سطح بالا هم اکنون توسط این بهینه ساز خودکار شرکت اینتل مورد پشتیبانی قرار گرفته‌اند که در این میان می‌توان از بازی‌هایی همچون Overwatch،GTA V ، battlefield 1، Call of Duty: WWII، بازی Destiny 2 و هچنین بازی پرطرفدار League of Legends نام برد.

آخرین بروزرسانی درایور همچنین شامل بهینه سازی برای چند بازی دیگر همچون Age of Empires: Final Edition و بازی Final Fantasy XII: Zodiac Age HD است که به تازگی منتشر شده‌اند.


منبع kitguru.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده