نویسنده: علی مطوری
// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴

نینتندو سوییچ به فردی در تشخیص تومور دست کمک کرد

فردی ساکن سیدنی استرالیا ادعا می‌کند کنسول نینتندو سوییچ در تشخیص زودهنگام تومور دست به او کمک کرده است.

کریس، یک برنامه‌نویس ساکن سیدنی استرالیا با انتشار پستی در سایت ردیت از تجربه عجیب و جالب خود با کنسول نینتندو سوییچ صحبت می‌کند. او می‌گوید این کنسول را در هفته‌ی اول به‌همراه بازی Zelda Breath of the Wild خریداری کرده و مدتی بعد هم سراغ دیگر بازی محبوبش یعنی Mario Kart می‌رود که باعث شروع درد شدیدی در دست‌های او می‌شود.

دقیقا از همون زمانی که شروع به بازی کردن ماریو کارت کردم، درد وحشتناکی در کف دست راست من شروع شد که با لرزش کنترلر، مخصوصا موقع جمع کردن سکه‌ها، تا اولین مفصل انگشت اشاره من هم می‌رفت.

Mario Kart 8

جوی-کان های کنسول نینتندو سوییچ، قابلیتی به نام HD Rumble دارند که در واقع نوعی خاص از بازخورد‌های حساس منحصر به این کنسول است. بسیاری از بازی‌های سوییچ از این ویژگی استفاده خاصی نمی‌کنند، اما کریس می‌گوید هنگام جمع کردن سکه‌ها در Mario Kart وقتی که جوی‌-کان‌ها لرزش قوی و کوتاهی داشتند، درد زیادی را در دست‌های خود احساس می‌کرد.

کریس با توجه به شغل برنامه‌نویسی خود، دلیل به وجود آمدن این درد شدید را بیماری آسیب فشار تکراری یا چیزی شبیه به آن تصور می‌کند و در مورد وضعیت آن دوره‌ی خود می‌گوید:

من فکر کردم شاید بعد از چند روز استراحت از بین بره و در موردش با هیچ یک از دوستان و اعضای خانواده صحبت نکردم؛ به جز همسرم که درد من رو موقع بازی کردن Mario Kart دیده بود. مدتی بعد هم، از بازی کردن سوییچ به طور کل دست کشیدم؛ چون واقعا درد زیادی داشت. جالب بود که موقع بازی کردن با کنترلر ایکس باکس وان هیچ‌گونه از این مسائل رو نداشتم. بعد از چند هفته شاهد کبودی‌های روی کف دستم بودم و با خودم گفتم دیگه نمیتونم این مشکل رو نادیده بگیرم؛ بنابراین توی اولین فرصت یک نوبت دکتر گرفتم و اونجا بهم گفتن که باید مدتی مراقبش باشم تا دلیل اون مشخص بشه.

شش ماه بعد کریس متوجه‌ی غده‌ای بیرون زده از کف دست خود می‌شود و حالا بعد از انجام هر کاری با دست، درد زیادی را احساس می‌کند. دکترها در نهایت تشخیص یک تومور را می‌دهند که فقط ۵٪ احتمال سرطانی شدن آن وجود دارد. کریس روز دوشنبه عمل جراحی دارد و تشخیص زودهنگام تومور خود را مدیون کنسول Nintendo Switch می‌داند که اگر به خاطر آن نبود به این زودی به دکتر مراجعه نمی‌کرد.


منبع VideoGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده