نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱

تعدادی از اعضای استودیو سازنده بازی Mafia 3 اخراج شدند

کمپانی توکی گیمز با وجود فروش نسبتا خوب بازی Mafia 3 تصمیم گرفته تا تعدادی از اعضای استودیو سازنده این بازی را اخراج کند. 

پس از اینکه چندی پیش کپکام تصمیم گرفت تا تعدادی از اعضای استودیو سازنده بازی Dead Rising را اخراج کند، امروز هم یک استودیو بازی‌سازی دیگر دچار تعدیل نیرو شده است. این استودیو هنگر ۱۳ است که آن‌ها را با عرضه بازی Mafia 3 در سال ۲۰۱۶ می‌شناسیم. این خبر را کمپانی توکی گیمز، مالک این استودیو و ناشر مافیا ۳ تایید کرده اما مشخص نشده که دقیقا چند نفر از اعضای این استودیو اخراج شده‌اند. 2K Games در این مورد گفت:

ما تایید می‌کنیم که در استودیو هنگر ۱۳ تعدیل نیرو رخ داده است. هدف از این کار به تعادل رساندن منابع اختصاص‌یافته به این استودیو بوده که در حال کار روی برنامه‌های بلند‌مدت خود است. همچنین این تعدیل نیرو تاثیر منفی روی پروژه‌های در دست ساخت ما نخواهد داشت. به‌علاوه ما چنین تصمیماتی را پس از بررسی‌های مختلف اتخاذ می‌کنیم و با نیرو‌هایی که تحت تاثیر این تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند هم در ارتباط هستیم تا مطمئن شویم که دچار مشکلات جدی نشده و در صورت امکان در دیگر بخش‌های مجموعه ما حضور داشته باشند. 

با اینکه توکی گیمز اعلام نکرده چند نفر از اعضای استودیو مذکور اخراج شده‌اند، اما منابع سایت کوتاکو اعلام کرده‌اند که در این تصمیم تعداد زیادی از اعضای این استودیو تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. استودیو Hanger 13 در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و Mafia 3 اولین بازی آن‌ها به شمار می‌رفت که در اولین هفته انتشارش ۴.۵ میلیون نسخه از آن عرضه شد که رکورد جدیدی در بین بازی‌های 2K Games است. با این حال واکنش‌های متوسط منتقدین به بازی را می‌توان از جمله عواملی دانست که در نهایت باعث اخراج نیرو‌های استودیو سازنده این بازی شده‌اند. بازی Mafia 3 در بررسی زومجی هم نمره نسبتا خوب ۷ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از نقد آن به شرح زیر است:

Mafia 3 یک بازی کاملا متوسط است؛ بازی‌ای که داستان فوق‌العاده‌ای را روایت می‌کند و در عین حال در زمینه‌های فنی و گیم‌پلی ضعف‌هایی دارد. در مجموع می‌توان گفت این بازی برای افرادی که علاقه زیادی به داستان‌های قوی دارند، تجربه خوبی خواهد بود. ولی اگر با امید تجربه کردن چیزی شبیه به قسمت اول مافیا یا بازی‌های GTA سراغ این اثر می‌روید، قطعاً ناامید خواهید شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده