نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

کپکام: پورت Monster Hunter World برای نینتندو سوییچ دشوار خواهد بود

هاروهیرو سوجیموتو در مصاحبه با وب‌سایت توکیو کیزای اعلام کرد که پورت بازی Monster Hunter World برای نینتندو سوییچ آسان نخواهد بود.

بسیاری از بازیکنان از زمان معرفی بازی Monster Hunter World خواستار پورت بازی برای کنسول نینتندو سوییچ بودند، اما هاروهیرو سوجیموتو، رئیس و مدیر عملیاتی کمپانی کپکام در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت توکیو کیزای اذعان داشت که انجام این کار مشکل‌ساز خواهد بود.

سوجیموتو توضیح می‌دهد که بازی Monster Hunter World برای کنسول‌ها و پی‌سی توسعه یافته است، زیرا که کنسول‌های دستی محدودیت‌هایی در نمایش دارند و توسعه‌دهندگان مایل بودند تا یک بازی با فناوری‌های پیشرفته خلق کنند و از این طریق انتظارات بازیکنان را برآورده سازند. این موضوع به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا یک محیط واقع‌گرایانه را به نمایش در آورند و این خود عاملی بود که به خوبی مورد استقبال طرفداران قرار گرفت.   

در پاسخ به امکان توسعه بازی برای کنسول نینتندو سوییچ، هاروهیرو سوجیموتو اعلام کرد که تقاضا‌های این چنینی همیشه وجود دارد و به این خاطر است که کپکام بازی Monster Hunter XX را برای نینتندو سوییچ منتشر کرده است. با این حال، با در نظر گرفتن «شرایط مختلف» پورت بازی Monster Hunter World برای نینتندو سوییچ دشوار خواهد بود و کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ با دیگر کنسول‌های خانگی از نظر قابلیت‌ها و همچنین کاربران متفاوت است.

هر کنسول ویژگی‌های خاص خود را دارد و سوجیموتو استدلال می‌کند که توسعه‌دهندگان کپکام نیاز به ساخت یک نرم‌افزار دارند که آنها را مستعد به این قابلیت‌ها سازد. چگونگی تطبیق بازی‌های کپکام برای نینتندو سوییچ اعم از سری Monster Hunter موضوعی است که در آینده مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

جالب اینجاست که سوجیموتو درباره فناوری و بودجه کپکام نسبت به توسعه‌دهندگان غربی بزرگ مورد سوال قرار گرفت و ایشان توضیح داد که کپکام باید تلاش کند تا در آینده به فناوری‌های پیشرفته دست یابد. با این حال، عامل اصلی تنها فناوری نیست، بلکه خلق بازی‌های جالب و جذاب است. بازی‌هایی نظیر بازی Monster Hunter World و بازی Resident Evil 7 Biohazard جهان‌بینی (جهت‌گیری شناختی اساسی) منحصربه‌فردی داشتند که پشتیبانی گسترده بازیکنان را به دنبال داشت. هدف کمپانی کپکام توسعه بازی‌هایی است که نمی‌توان آنها را در میان بازی‌های ناشرین دیگر یافت.

علاوه بر این، کمپانی کپکام قصد دارد تا از داده‌های جمع‌آوری شده مشتریان استفاده کند. زمانی که فروش بازی‌ها به صورت فیزیکی انجام می‌شد، گوش دادن به صحبت‌های کاربران با محدودیت روبرو بود، اما در حال حاضر اینترنت امکان جمع‌آوری اطلاعات زیادی را فراهم می‌کند.

بازی Monster Hunter World در حال حاضر در دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس است و در پاییز سال جاری میلادی برای پلتفرم پی‌سی نیز منتشر می‌شود. این بازی در بررسی زومجی نمره ۹ را دریافت کرد و محمد‌صادق تواضعی در بررسی خود از بازی نوشت:

بازی Monster Hunter: World را می‌توان شروعی تازه برای سری Monster Hunter دانست که واقعا نیاز به تغییرات اساسی داشت. کپکام به‌خوبی توانست با ساخت World این تغییرات را اعمال کرده و هواداران بی‌شماری را سمت این مجموعه بکشاند. با اینکه Monster Hunter: World مشکلاتی را به دوش می‌کشد ولی نمی‌توان منکر جذابیت و سیستم گیم‌پلی غنی و اعتیادآورش شد که می‌تواند ساعت‌ها و ماه‌ها شما و دوستان‌تان را سرگرم کند.

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده