نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶

تهیه کننده سریال American Horror Story به شبکه نتفلیکس خواهد رفت

رایان مورفی، تهیه کننده سریال American Horror Story با امضای هنگفت‌ترین قرارداد در میان تهیه کنندگان آثار تلویزیونی، از کمپانی فاکس خود را به شبکه نتفلیکس منتقل کرده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، رایان مورفی، تهیه کننده مجموعه‌های تلویزیونی‌ای مانند سریال Glee (گلی) و همچنین سریال American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی)‌ به‌تازگی یک قرارداد پنج ساله با شبکه نتفلیکس امضا کرده است. براساس گزارش‌های مختلف، این قرارداد بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. همچنین اعلام شده که قرارداد او با این شبکه درست از زمانی آغاز می‌شود که قرارداد قبلی که با کمپانی فاکس قرن بیستم بسته بود، در تاریخ ۱ جولای سال جاری (۱۰ تیر ۱۳۹۷) به پایان برسد.

لازم به ذکر است که منابعی ناشناس، مقادیر مختلف این قرارداد را برای مجله خبری نیویورک تایمز آشکار کرده است. در صورتی که مقادیر عنوان شده درست از آب در بیاید، می‌توان قرارداد جدید رایان مورفی با شبکه نتفلیکس را بزرگ‌ترین قراردادی که یک تهیه کننده تلویزیونی امضا کرده است، دانست. شبکه نتفلیکس در حال حاضر دو مورد از پروژه‌های رایان مورفی یعنی سریال The Politician (سیاستمدار) و پیش درآمد سریالی One Flew Over the Cuckoo's Nest (دیوانه از قفس پرید) را از آن خود کرده است. در عین حال، پروژه‌های کنونی مهم دیگر مورفی که توسط کمپانی فاکس ساخته می‌شود، یعنی سریال داستان ترسناک آمریکایی، سریال American Crime Story (داستان جنایی آمریکایی) و سریال Feud (عداوت) همچنان کار پخش خود را در شبکه FX ادامه می‌دهند.

تد ساراندوس، مدیر و مسئول بخش محتوایی شبکه نتفلیکس در طی مصاحبه‌ای درباره پیوستن مورفی به این شبکه صحبت کرد که گفته‌های او به شرح زیر است:

سریال‌هایی که رایان مورفی تا به امروز روی آنها کار کرده، از آثاری هستند که روی طرز فکر فرهنگی مردم مختلف سرتاسر جهان تاثیر گذاشته است. همچنین ژانرهای جدیدی خلق کرده و این دوره از تاریخچه تلویزیون و برنامه‌های آن را به‌کلی تغییر داده است. تعهد بی‌پایان او برای عالی‌تر کردن یک پروژه و زندگی بخشیدن به چیزی که ما فکرش را هم نمی‌کنیم، به نمایش گذاشتن یک زاویه دید و چشم انداز منحصربه‌فرد یا به هر طریق تا حد زیادی شوکه کردن و ترساندن ما و بینندگان از جمله خصوصیاتی است که درون رایان مورفی وجود دارد و ما واقعا به دنبال چنین استعدادی بودیم. ما تا زمانی که نیاز باشد پشت رایان خواهیم بود و از ساخت آثار گسترده و متنوعی که در ذهن او وجود دارد، تا حد فوق‌العاده‌ای حمایت خواهیم کرد. 

رایان مورفی هم به نوبه خود در مصاحبه‌ای صحبت‌هایی درباره این قرارداد جدیدش عنوان کرد که گفته‌های این تهیه کننده به شرح زیر است:

این اتفاق و تاریخ‌سازی که در این لحظه رغم می‌خورد واقعا برای من بزرگ بوده و تاثیر بسیار زیادی روی من خواهد گذاشت. من یکی از مردمان اهل ایندیانا هستم که در سال ۱۹۸۹ در حالی که تنها ۵۵ دلار در جیب خود داشتم، به هالیوود آمدم. حال با تصور اینکه بالاخره آن روزی که می‌خواستم رسید و رویایی که همیشه در سر داشتم، بالاخره به واقعیت تبدیل شده و در یک شرایط بسیار خوب شکل واقعیت به خود گرفته، اتفاقی بسیار مهم و احساسی برای من است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده