// پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

هکرها با هک کردن نینتندو سوییچ، لینوکس را روی آن اجرا کردند

یک گروه هکر جوان با نام مستعار fail0verflow توانسته‌اند پس از هک کردن بخشی از سخت‌افزار کنسول نینتندو سوییچ، سیستم عامل لینوکس را روی آن اجرا کنند.

هکرها در طول سال اول عرضه کنسول نینتندو سوییچ به سختی تلاش کردند تا بتوانند به روش‌های مختلف بخش‌هایی از آن را برای پذیرش نرم‌افزارهای Homebrew و راه‌‌اندازی آن‌ها روی این کنسول، تغییر دهند. در آخرین پیشرفت‌های این هکرها می‌توان دید که آن‌ها به وسیله‌ی یافتن یک نقص در پردازنده‌ این کنسول دستی، توانسته‌‌اند سیستم عامل Linux را روی آن اجرا کنند.

این نقص امنیتی توسط یه گروه هکر با نام مستعار fail0verFlow کشف شده و آن‌‌ها توضیح داده‌اند که نصب یک سیستم عامل روی این کنسول تنها به دلیل وجود شکاف امنیتی Bootrom در پردازنده Nvidia Tegra X1 Soc امکان‌پذیر بوده است. این گروه هکر جزئیات دقیقی در مورد نحوه انجام کارشان را فاش نکرده‌ و فقط عنوان کرده‌اند که جدیدترین محصول شرکت نینتندو یعنی Switch نیازی به modchip برای اجرای لینوکس ندارد. 

به وسیله‌ی این نقص امنیتی تیم fail0verflow توانسته به صورت مستقیم به پردازنده Nvidia Tegra دسترسی پیدا کند که این یک مورد دسترسی سخت‌افزاری است؛ در نتیجه رفع این مورد توسط اعمال هیچگونه وصله امنیتی یا بروزرسانی برای نسخه‌های در دسترس این کنسول امکان‌پذیر نخواهد بود. شرکت Nintendo شاید بتواند برای تولید کنسول‌های بعدی یک نسخه بروز شده از این چیپ را مورد استفاده قرار دهد، ولی این شرکت تاکنون برنامه‌ای را برای بستن چنین قراردادی با شرکت انویدیا اعلام نکرده است.

switch

شرکت نینتندو مشخصا هیچ تمایلی برای دسترسی بدون اجازه و انجام عملیات Jailbreaking روی کنسول‌هایش ندارد و اغلب با هرگونه تلاش برای انجام اینگونه موارد مخالفت کرده است؛ حتی اگر نیت افراد انجام‌دهنده‌ی این عمل خیر و جهت کمک بوده باشد. نگرانی‌های این شرکت از رخ دادن این چنین اتفاقاتی قابل درک است؛ زیرا که این چنین اخباری سریعا منتشر شده و این دستاورد‌ها برای دیگر افراد هکر جامعه در دسترس قرار خواهد گرفت. استفاده از نرم‌افزار Homebrew همه‌گیر نیست، اما باید به یاد داشته باشیم این چنین مواردی سریعا از خاطره‌ها پاک نخواهد شد؛ به این دلیل که Switch به شدت محبوب است.


منبع kitguru.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده