// پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

پردازنده اینتل i9-8950HK اینبار در لپ‌تاپ‌های MSI دیده شد

نام تعدادی از محصولات در حال توسعه Intel فاش شده است و در این بین می‌توان نام جدیدترین پردازنده مخصوص لپ‌تاپ‌‌های رده بالا را با نام Core i9-8950HK مشاهده کرد.

در ماه نوامبر گذشته یک آپدیت AIDA64 برخی از پردازنده‌های در دست توسعه‌ی شرکت اینتل را فاش کرد که از جالب‌ترین آن‌‌ها می‌توان به مدل i9-8950HK اشاره کرد. این مجموعه‌ی پیش رو اولین سری از پردازنده‌های Core i9 شرکت اینتل برای لپ‌تاپ‌ها است که ظاهرا بر اساس معماری Coffee Lake تولید خواهد شد. اخیرا برای بار دوم نام این مدل پردازنده به چشم خورده است که این موضوع نوید تولید لپ‌تاپ‌های رده بالایی با پردازنده‌ی سری i9 شرکت اینتل را در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌دهد. 

این اطلاعات که به تازگی لو رفته همگی از سایت 3DMark به بیرون راه یافته که در یکی از آن‌ها یک لپ تاپ شرکت MSI که دارای ۲ عدد کارت گرافیک GTX 1080 به همراه پردازنده Core i9-8950HK بوده، مورد آزمایش و بنچمارک قرار گرفته است. همانطور که در این سایت توضیح داده شده این پردازنده حاوی ۶ هسته و ۱۲ رشته پردازش موازی است و همچنین به صورت آنلاک عرضه می‌شود تا کاربران در صورت نیاز بتوانند به میزان محدودی آن‌ را اورکلاک کنند.

با توجه به اطلاعات محدود لو رفته از سوی 3DMark، پردازنده‌ی Core i9-8950HK در حالت پیش‌فرض ۲.۹ گیگاهرتز سرعت پردازش و در حالت توربو ۳.۹ گیگاهرتز سرعت پردازشی را خواهد داشت. 

متاسفانه این تمام اطلاعاتی است که تاکنون از این پردازنده جدید شرکت اینتل منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد که شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ در حال حاضر به این پردازنده جدید و سطح بالا دسترسی دارند و مدل‌های جدید محصولات خود را به وسیله آن تجهیز کرده‌اند.

MSI

در آخر بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که لپ‌تاپ جدید شرکت MSI یک غول قدرتمند است که علاوه بر دو کارت گرافیک مدل GTX 1080، دارای دو عدد SSD و ۳۲ گیگابایت حافظه رم خواهد بود.


منبع kitguru.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده