// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶

نسخه کامپیوتر بازی Dead Space برای مدتی رایگان خواهد بود

بازی Dead Space از طریق نرم‌افزار Origin برای مدت محدودی به‌صورت رایگان در اختیار پی‌سی‌بازان قرار گرفته است.

بازی Dead Space یکی از آثار شوتر سوم شخص و ترسناکی بود که اگر ذره‌ای برای دیدن نسخه بعدی آن امید داشتیم، الکترونیک آرتز با تعطیل کردن استودیو ویسرال گیمز، کاملا ما را مطمئن کرد که خبری از این چیزها نیست. اما اگر تاکنون سراغ این سری نرفته‌اید، بد نیست بدانید که کمپانی EA نسخه کامپیوتر بازی Dead Space را برای مدتی رایگان کرده است و اگر می‌خواهید یک بازی واقعا ترسناک را با گیم‌پلی اعتیادآور تجربه کنید، این فرصت را از دست ندهید.

بازی Dead Space در مورد گروهی است که وارد یک ایستگاه فضایی می‌شوند و شما در نقش آیزاک کلارک که یکی از اعضای این گروه است به تنهایی باید برای رهایی از این ایستگاه به بخش‌های مختلف آن بروید و ماموریت‌هایی را انجام دهید. فضای بازی و محیط‌های آن تا حدودی بازیکن را به یاد فیلم های Alien می‌اندازد. دشمن‌های بازی تنوع بالایی دارند و با ریخت و قیافه کریه‌شان به اندازه کافی ترسناک هستند که در طول بازی چندین بار از جای‌تان بپرید.

گیم‌پلی Dead Space و به‌ویژه سیستم مبارزات آن در زمان خود ویژگی‌های به‌خصوصی داشت؛ از HUD خاص و جالب بازی گرفته تا ارتقا زره در اتاقک‌های مخصوص به کمک آیتم‌هایی که می‌توانستید از جعبه‌های مختلف پیدا کنید و مشکل کمبود مهمات که تا پایان بازی همیشه دغدغه اصلی بازیکن بود. برخلاف نسخه‌های بعدی بازی که در گیم‌پلی سرعت بیشتری به خود گرفتند، نسخه اول بازی به مراتب سخت‌تر بود و شاید هیچکس در آن خودش را یک قهرمان حس نمی‌کرد. یکی از موفقیت‌های بزرگ Dead Space که باعث شد نمرات فوق‌العاده‌ای به خود اختصاص دهد، بالانس خوبی بود که بین بخش‌های ترسناک و اکشن بازی برقرار شده بود.

پایان بازه رایگان بودن Dead Space برای پی‌سی‌بازان هنوز مشخص نیست، اما اگر تاکنون فرصت تجربه این اثر را پیدا نکرده‌اید، مطمئن شوید که این بازی با گرافیک ۱۰ سال پیش خودش هنوز هم می‌تواند به کابوسی برای‌تان تبدیل شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده