نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

لوکاس فیلم احتمالا به دنبال توسعه‌دهندگان جدیدی برای ساخت بازی های Star Wars است

طبق شایعات منتشر‌شده، لوکاس فیلم از همکاری با الکترونیک آرتز در زمینه توسعه بازی‌های Star Wars راضی نیست و به دنبال شرکت دیگری برای ساخت بازی‌های این سری است.

بازی Star Wars Battlefront که در سال ۲۰۱۵ توسط استودیو دایس ساخته و توسط EA منتشر شد، کیفیت خوبی داشت و همین هم باعث شد تا بازی فروش خوبی تجربه کرده و رضایت الکترونیک آرتز و کمپانی‌های لوکاس فیلم و دیزنی را جلب کند. همین هم باعث شد تا نسخه دوم این بازی با نام Star Wars Battlefront 2 ساخته شود و با اینکه بازی ویژگی‌های هیجان‌انگیزی چون بخش تک‌نفره داستانی داشت، حاشیه‌های بسیار زیاد پیرامون خرید‌های درون برنامه‌ای آن باعث شدند تا مشکلات متعددی پیش از انتشار برای بازی پیش بیاید که در نهایت باعث غیرفعال شدن موقتی خرید‌های درون برنامه‌ای بازی شدند. با این حال همین مسائل ضربه‌های زیادی به Star Wars Battlefront 2 زدند و در نهایت هم به نظر می‌رسد که دیزنی، از ادامه همکاری با EA برای ساخت بازی‌های این سری راضی نیست. 

قرارداد EA با دیزنی و لوکاس فیلم در سال ۲۰۱۳ منعقد شد و علاوه بر دو نسخه Star Wars Battlefront، استودیو‌های ریسپاون و ونکوور EA هم در حال ساخت بازی‌های مرتبط با سری جنگ ستارگان هستند که بازی استودیو ونکوور، همان بازی‌ای است که پیش از این استودیو ویسرال گیمز در حال ساخت آن بود. با این حال احتمالا دارد که آینده تمام این بازی‌های در دست ساخت تحت‌شعاع قرار بگیرد؛ چرا که به گزارش Cinelinx، دیزنی و لوکاس فیلم از همکاری با EA در ساخت بازی‌های سری استار وارز رضایت ندارند و به همین دلیل هم به دنبال استودیو‌های دیگری برای ساخت بازی‌های این مجموعه می‌گردند. این سایت همچنین گزارش کرده که سران لوکاس‌فیلم ملاقات‌هایی با دو شرکت اکتیویژن و یوبی سافت داشته‌اند تا ساخت این بازی را به آن‌ها محول کنند. 

با اینکه مفاد قراداد دیزنی با الکترونیک آرتز دقیقا مشخص نیست، اما EA حق نشر بازی‌های استار وارز را دارد و این بدین معنی است که اگر EA راضی به انتشار بازی شود، خود بازی می‌تواند توسط هر استودیویی، حتی به غیر از استودیو‌های الکترونیک آرتز ساخته شود. البته اینکه مثلا الکترونیک‌ آرتز راضی به منتشر کردن بازی ساخته‌شده توسط یک کمپانی دیگر شود عجیب و دور از ذهن است. پس در صورتی که شایعه مطرح‌شده درست باشد و لوکاس فیلم واقعا به دنبال توسعه‌دهندگان جدیدی برای ساخت بازی‌های استار وارز باشد، احتمالا این شرکت حق فسخ قراداد با EA را دارد. با این حال در کل نمی‌توان در مورد این موضوع اظهارنظر کرد و باید منتظر انتشار اطلاعات بیش‌تر در این مورد باشیم. 

نظر شما در مورد ساخته شدن بازی‌های استار وارز توسط شرکت‌های دیگری چون Ubisoft یا Activision چیست؟


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده