// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

گزارش اختتامیه چهارمین رویداد هم آفرینی همراه اول با موضوع بازی های آنلاین موبایل

چهارمین رویداد هم آفرینی همراه اول با مشارکت پردیس اول کیش و موضوع تخصص بازی‌های موبایل آنلاین برگزار شد.

همراه اول از سال ۹۵ رویداد‌های ‌هم آفرینی را با رویکرد رویدادهای متداول در حوزه کسب و کارهای نوپا برگزار می‌کند؛ رویدادهایی که با در نظر گرفتن فضای حاکم بر اکوسیستم کارآفرینی کشور و با هدف برطرف کردن نقاط ضعف رویدادهای مشابه فعلی صورت می‌گیرد. بعد از برگزاری سه دوره رویداد هم‌آفرینی با موضوعاتی از جمله حوزه ICT، خدمات مبتنی بر موبایل در حوزه گردشگری، بازی‌های رایانه‌ای، تجارت الکترونیک و اینترنت اشیاء در شهرهای تهران، مشهد و شیراز، امروز در جریان مراسمی همراه اول، چهارمین رویداد هم‌آفرینی را با موضوع تخصص بازی‌های موبایل آنلاین برگزار و جوایزی را به برگزیدگان این رویداد اهدا کرد.

در ابتدای این رویداد که در سال اجتماعات برج همراه اول برگزار شد، کلیپی از سرود همراه اول و همچنین دوره‌های گذشته هم آفرینی پخش شد. طبق گزارش همراه اول، اولین دوره هم‌آفرینی در شهریور ۱۳۹۵ با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و پیرامون مباحث سلامت همراه، بازی‌های رایانه‌ای، آموزش همراه، تجارت الکترونیک و انرژی و محیط زیست برگزار شد که در جریان این رویداد، ۱۸۰ طرح به ثبت رسید و از میان این طرح‌ها ۳۴ طرح به مرحله داوری راه یافتند. دومین رویداد هم‌آفرینی اما در بهمن ۱۳۹۵ و با مشارکت پژوهشکده ثامن و با موضوع خدمات مبتنی بر موبایل در حوزه گردشگری، تجارت الکترونیک و بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد که در این رویداد نیز از ۱۷۴ طرح ثبت‌نام شده، ۳۷ طرح به مرحله داوری راه یافتند. سومین دوره اما در شیراز و با مشارکت دانشگاه شیراز برگزار شد؛ همراه اول در سومین رویداد به موضوع اینترنت اشیاء پرداخت و در این دوره نیز از میان ۱۲۴ طرح ابتدایی، ۲۳ طرح موفق شدند تا به مرحله داوری وارد شوند و در نهایت چهار طرح نهایی جوایز نقدی خود را دریافت کردند.

چهارمین رویداد هم آفرین همراه اول / دکتر آصفی

حمایت‌های همراه اول از لحاظ فنی، حقوقی و مالی ادامه پیدا می‌کند

در ادامه مهندس آصفی، مدیر کل نوآوری و توسعه‌ کسب و کار همراه اول با خیر مقدم به شرکت‌کنندگان، به معرفی اهداف رویدادهای هم آفرینی پرداخت. آصفی با اشاره به اهمیت نوآوری گفت که نوآوری یک پدیده سخت‌افزاری نیست که در اختیار صاحبان تکنولوژی‌های پیشرفته باشد، بلکه نوآوری یک موضوع اندیشه‌ محور است که در ذهن و اندیشه جوانان خوش‌فکر ما به وفور وجود دارد و مهد آن نیز دانشگاه‌ها و موسسات نوظهور هستند. مدیر کل نوآوری و توسعه کسب و کار همراه اول در ادامه با اشاره به شعار هیچکس تنها نیست، افزود که همراه اول با توسعه‌ی این شعار به «هیچکس از ما به تنهایی از همه هوشمند‌تر نیست»، در حقیقت قصد دارد بگوید که هیچ اپراتور یا بنگاهی در فضای دیجیتالی نمی‌تواند به تنهایی و با تکیه انحصاری بر نوآوری‌های سازمانی و نیروهای خود به سرآمدی برای تبدیل شدن به مرجع نوآوری کشور، برسد؛ به همین دلیل همراه اول دامنه فعالیت‌های نوآوری خود را به خارج شرکت همراه اول برده است و این دامنه فعالیت‌ها را به جامعه و حتی خارج کشور گسترش داده است. به گفته‌ی وی، به همین دلیل همایش‌های برگزار شده توسط همراه اول همواره با مشارکت موسسات دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها بوده است.

آصفی با اشاره به ادامه‌دار بودن حمایت‌های همراه اول از کسب و کارهای نوپا افزود که این حمایت‌ها از لحاظ فنی، حقوقی و مالی برای اتصال کارآفرینان به مشتریان همراه اول و شرکت‌های تابع تاسیس شده، ادامه پیدا خواهد کرد. وی با تکمیل صحبت‌های خود در انتها پردیس اول کیش را اولین و قدیمی‌ترین شرکت همراه اول معرفی کرد که توانست در دوران 2G با حمایت همراه اول به یک استارت‌آپ موفق تبدیل شود. در ادامه تیزری پیرامون روند داوری چهارمین رویداد هم آفرینی پخش شد که به شرح ۶ مرحله برگزاری این رویداد هم آفرینی می‌پرداخت.

چهارمین رویداد هم آفرین همراه اول / دکتر ترابی

تاکنون ۱۰۰ شرکت در اکوسیستم پردیس اول کیش در حال تولید محتوا برای نسل‌های 3G، 2G و 4G هستند

سخنران دوم رویداد مهندس ترابی، مدیرعامل شرکت پردیس اول کیش بود که به دعوت سید مسعود حسینی، مجری رویداد به روی سن آمد و به تببین حمایت از تولیدات داخلی و توسعه کسب و کار بازی‌های موبایل در ایران پرداخت. مدیرعامل شرکت پردیس اول کیش در ابتدای سخنانش از فرصت‌های بسیاری گفت که در حوزه گیم از دست رفته است. به گفته‌ی ترابی، به دلیل اتفاقات بد رخ داده در حوزه‌ی گیم، بازار این صنعت از دست رفته است و شاهد شکل‌گیری ذائقه‌ی گیمرها برمبنای تولیدات کشورهای غربی و صاحب تکنولوژی هستیم. وی به همین دلیل بازیسازان ایرانی را طلایه داران گیم با فضای جدید در حوزه‌ی تولید گیم‌ با نگاه جدید و نوین دانست. ترابی، با پرداختن به پیشینه‌ی شرکت پردیس اول کیش، از تاسیس این استارت‌آپ در سال ۱۳۹۰ گفت که اکنون ۱۰۰ شرکت در اکوسیستم پردیس اول کیش در حال تولید محتوا در نسل‌های 2G ،3G و 4G هستند.

مدیر عامل شرکت پردیس اول کیش در ادامه با اشاره به اهداف این شرکت گفت که پردیس اول کیش قصد ورود به حوزه گیم را برای طولانی مدت دارد و افزود که این شرکت قصد دارد تا از همه شرکت‌های نوپا در این حوزه حمایت‌های آموزشی، حقوقی و فنی را داشته باشد. طبق اعلام ترابی، حدود ۱۷۰ طرح به پردیس اول کیش ارائه شده است که این شرکت قصد حفظ همه‌ی آنها را دارد. مدیر عامل شرکت پردیس اول کیش با تقسیم شرکت‌های ارائه دهنده طرح به سه دسته‌، بخش اول را شرکت‌های شکل‌یافته‌‌ی دارای ظرفیت‌های تجاری، بخش دوم را شرکت‌هایی دارای محصولاتی با ظرفیت تجاری شدن در آینده و در آخر نیز بخش نهایی را تیم‌های آماتور اما با ایده‌های خوب و ظرفیت‌‌های خوب دانست که هر سه بخش مورد توجه داوران بوده‌اند. ترابی در انتهای سخنانش هدف پردیس اول کیش را به اصطلاح بازی باخت-برد و نه برد-برد دانست که طی آن پردیس اول کیش قصد دارد با سرمایه‌گذاری روی مجموعه‌ها، کاری کند تا بازیسازان آنها برنده باشند، حتی اگر این شرکت در این مسیر سود چندانی نصیبش نشود.

چهارمین رویداد هم آفرین همراه اول / حمزه آزاد

چهارمین رویداد هم آفرین همراه اول  / سعید عسکریان

اختتامیه رویداد هم‌آفرینی همراه اول، مهمانان ویژه‌ای را نیز از میان بازیسازان و استودیوهای بازیسازی داشت. یکی از این مهمانان و البته شرکت کننده‌ها، حمزه آزاد، مدیرعامل بازی‌سازان جوان بود که با حضور روی سن، به معرفی این استودیو و همینطور بازی‌هایی خود پرداخت. بازی دیرین دیرین، شوتکل، کارخانه رویایی، فوتبالی و ... چندی از بازی‌های این استودیوی ایرانی بودند که در جریان رویداد به آنها اشاره شد. حمزه آزاد همچنین از گیم‌سنتر جدیدی با نام بازی‌باز و اجرای آن در بستری برای رفع نیازهای گیمرها از بازی‌های ویدیویی رونمایی کرد که اکنون مراحل تست را برای انتشار پشت سر می‌گذارد.

در ادامه مسعود عسکریان، مدیرعامل استودیوی باران رویا (Dream Rain) به روی سن آمد. باران رویا یکی از استودیوهای موفقی است که از سال ۹۳ تاسیس شده است و تاکنون بازی‌های مختلفی از جمله ماشین جنگی، سلحشوران و  نجات قلعه را در کارنامه خود دارد. عسکریان با اشاره به شکست ماشین جنگی، اولین بازی این استودیو، بازی دوم باران رویا یعنی سلحشوران را با ۲۰۰ هزار کاربر فعال در کمتر از یک ماه، یکی از محصولات موفق Dream Rain معرفی کرد. این بازی تاکنون یک میلیون و پانصد هزار بار روی مارکت‌های مختلف دانلود شده که عملکردی بسیار خوب به حساب می‌آید. مدیرعامل باران رویا در ادامه با اشاره به دو بازی نجات قلعه و بازی Dream Land، گفت که نجات قلعه نیز در کمتر از دو ماه ۶۰ هزار بار دانلود شده است.

چهارمین رویداد هم آفرین همراه اول / هیئت داوران

چهارمین رویداد هم آفرینی همراه اول با موضوع تخصصی بازی‌های موبایلی آنلاین، بخش بزرگی را به نحوه‌ی ارزیابی طرح‌ها، داوری و اهدای جوایز اختصاص داده بود. مهندس مینایی، رئیس هیئت داوران آخرین سخنران این مراسم بود که با حضور روی سن به بررسی ۱۳۳ بازی و برگزاری ۱۵ ساعت جلسه‌ی هیئت داوان با حضور بازی‌سازان اشاره کرد و افزود که در نتیجه‌ی این بررسی‌ها در نهایت برترین بازی‌ها انتخاب شدند.

در جریان این مراسم بازی‌های «مشاجره»، «درگ ریسینگ»، «غار اژدها»، «بازی کارتی استراتژی آمازیا»، «مزرعه شمالی»، «پسرخوانده» و «پرسیتی» با دریافت لوح تقدیر، هدایای یک میلیون تومان و سکه تمام بهار آزادی را از هیأت داوران برای بخش‌های مختلف نظیر ایده خلاقانه، تیم خلاق، خلق بازی استراتژیک و ... دریافت کردند. با این حال سه جایزه اصلی به ترتیب به سه بازی دیرین دخت، سلحشوران و یگان ویژه به ترتیب از رتبه اول تا سوم رسید که شامل جایزه ۱۵ میلیون تومان برای تیم اول، ۱۰ میلیون تومان برای تیم دوم و پنج میلیون تومان برای تیم سوم می‌شد.

این مراسم با قرعه کشی و اهدای جوایز به پایان رسید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده