نویسنده: محمد شیرزاده
// سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

بازیگرانی که می‌توانند نقش جوکر را در فیلم اختصاصی این شخصیت ایفا کنند

در این مقاله قصد معرفی بازیگرانی را داریم که می‌توانند یک جوکر فوق العاده را در فیلم اختصاصی این شخصیت به تصویر بکشند.

به تازگی اخباری مبنی بر احتمال حضور واکین فینیکس در نقش جوکر در فیلم اختصاصی این شخصیت که احتمالا داستان شکل گیری وی را نیز روایت کند، منتشر شده است. این فیلم قرار است به نویسندگی و کارگردانی تاد فیلیپس ساخته شود و گفته می‌‎شود وی برای نقش جوکر به دنبال واکین فینیکس است.

اما آیا فینیکس بهترین گزینه برای ایفای نقش پادشاه دلقک جرم و جنایت است؟ بازیگران زیادی از جک نیکلسون تا هیث لجر در گذشته نقش این شخصیت را ایفا کرده‌اند که هر کدام نسخه خود را از این شخصیت به نمایش گذاشته‌اند. با وجود اینکه فینیکس قطعا می‌تواند از جان و دل برای جوکر مایه بگذارد، در این مقاله قصد داریم ۱۳ بازیگری را معرفی کنیم که می‌توانند به عنوان جایگزین فینیکس، نقش جوکر را ایفا کنند. لازم به ذکر است این لیست به ترتیب نبوده و هیچ‌کدام از بازیگران نسبت به دیگری برای نقش اولویت ندارد.

iwan rheon

 ۱ – ایوان ریون

ایوان ریون با ایفای نقش شیطانی رمزی اسنو در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به دنیا نشان داد که می‌تواند چه نقش تیره و تاریکی را ایفا کند. بسته به لحن داستان شکل گیری شخصیت جوکر، ایوان ریون می‌تواند گزینه‌ی فوق العاده‌ای برای این فیلم باشد. ضمنا، کارهای منفی که رمزی انجام داده است دست کمی از کار‌های جوکر ندارند.

idris elba

۲ – ادریس البا

همیشه و همه جا گفته شده که ادریس البا می‌تواند در هر نقشی حضور پیدا کند. وی هر نقشی را که فکرش را بکنید بازی کرده است. از نقش هایمدال در سه فیلم ثور (Thor) تا کارآگاه جان لوثر در سریال لوثر (Luther). حضور در نقشی پیچیده مثل جوکر می‌تواند بخش‌هایی از البا را به نمایش بگذارد که هوادران تا به حال نظیرش را ندیده‌اند.

oscar isaac x-men

۳ - اسکار آیزاک

اسکار آیزاک نیز درست همانند البا یکی از آن بازیگرهایی است که می‌تواند در هر نقشی حضور پیدا کند. وی بسیار بازیگر هنرمندی است و این موضوع را قبلا در فیلم‌هایی نظیر درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) و فیلم‌های جنگ ستارگان مشاهده کرده‌ایم. با در نظر گرفتن این موضوع، دیدن وی در گریم شخصیت جوکر دیدنی خواهد بود. ضمنا، او لایق حضور در نقش یک آنتاگونیست کمیک بوکی بهتر بعد از فیلم افراد ایکس: آخرالزمان (X-Men: Apocalypse) نیز است.

cameron monaghan

۴ - کامرون مانهن

یکی از بهترین اتفاقات سریال گاتهام (Gotham) با شیوه خاص خودش از داستان بتمن معرفی جروم والسکا است. این شخصیت که توسط کامرون مانهن به تصویر کشیده شد نزدیک‌ترین چیزی به جوکر است که به ما نشان داده شده و مانهن این شخصیت را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته است. احتمال حضور مانهن در نقش جوکر در فیلم اختصاصی این شخصیت بسیار پایین است و این اتفاق ممکن است برای بینندگان سریال گاتهام گیج کننده باشد اما قطعا مانهن می‌تواند نقشش را فوق العاده و بی نقص اجرا کند.

cillian murphy

۵ - کیلین مورفی

کیلین مورفی در تمامی سه فیلم از سه گانه شوالیه تاریکی ساخته کریستوفر نولان حضور پیدا کرده است. وی نقش مترسک را که یکی از دشمنان بتمن است ایفا کرده است. اگر فیلم سینمایی چشم قرمز (Red Eye) قرار بود چیزی به ما یاد بدهد، آن موضوع این است که مورفی به راحتی می‌تواند خود را به یک دیوانه‌ی زنجیری تبدیل کند و از این رو، نقش جوکر می‌تواند برای او عالی باشد.

gary oldman

۶ - گری اولدمن

گری اولدمن را همه در کنار نقش‌های دیگر با رئیس پلیس گوردون در سه گانه شوالیه تاریکی می‌شناسیم. انتخاب اولدمن از طرفی سرگرم کننده و از طرف دیگر عجیب خواهد بود. قطعا اولدمن می‌تواند نقش شخصیتی مثل جوکر را به راحتی اجرا کند. با در نظر گرفتن این موضوع که این فیلم درباره داستان سرگذشت جوکر خواهد بود، ممکن است اولدمن به دلیل سن بالایش کمی با دشواری مواجه شود. با این حال، اگر بتواند با گریم به وینستون چرچیل تبدیل شود، چرا به یک دلقک دیوانه تبدیل نشود؟

jim carrey

۷  - جیم کری

چرا باید شخصیت ریدلر تنها تجربه جیم کری در مقابل بتمن باشد؟ بسته به نوع فیلمی که تاد فیلیپس می‌خواهد بسازد، کری می‌تواند یک جوکر فوق العاده مشابه نسخه سزار رومرو در اولین سریال بتمن ارائه دهد. ضمنا، نسخه‌ای را که از ریدلر در بتمن برای همیشه (Batman Forever) به نمایش گذاشت می‌توان جوکر با تعداد زیادی علامت سوال نام گذاشت، اینطور نیست؟

michael b jordan

۸ - مایکل بی جوردن

مایکل بی جوردن به خوبی خود را در دنیای سینمایی مارول جا کرده است، در نتیجه احتمال حضورش در یک فیلم از کمپانی دی‌سی بسیار پایین است. با این حال، حضورش در فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) و در نقش کیل‌مانگر یکی از بهترین‌های دنیای سینمایی مارول است. قطعا اگر فرصت حضور در نقش جوکر به وی داده شود، می‌تواند به بهترین شکل ممکن این نقش را ایفا کند.

nicolas cage

۹ - نیکولاس کیج

اگر فقط یک بازیگر وجود داشته باشد که بتواند لفظ "بیا دیوانه شویم" را معنی کند، آن بازیگر کسی نیست جز نیکولاس کیج. با وجود اینکه انتخاب وی در نقش جوکر عجیب و غریب خواهد بود، این اتفاق همچنین می‌تواند شدیدا سرگرم کننده باشد. البته این اتفاق آنقدر هم دور از انتظار نیست. هرچه که باشد، کیج قرار بود زمانی نقش سوپرمن را اجرا کند.

ryan gosling

۱۰ - رایان گاسلینگ

تنها چیزی که بهتر از یک دلقک دیوانه و فریاد زن است، یک دلقک بی سر و صدا با لبخندی گمراه کننده روی صورتش است. ساکت بودن بهترین چیزی است که گاسلینگ می‌تواند انجام دهد و دیدن یک جوکر بی سر و صدا که  تمامی حرکاتش را حساب شده انجام می‌دهد شگفت انگیز خواهد بود. دیدن این نسخه از جوکر قطعا برای تمامی هواداران بی سابقه و سرگرم کننده خواهد بود.

terry crews

۱۱ - تری کروس

برخلاف جوکر بی سر و صدایی که گاسلینگ می‌تواند اجرا کند، تری کروس می‌تواند نسخه‌ای دقیقا عکس وی را به نمایش بگذارد. Brooklyn Nine-Nine نشان داد که این بازیگر با خنده‌ی پر سر و صدا هیچ مشکلی ندارد و این می‌تواند چهره‌ی جالبی از جوکر را به نمایش بگذارد. همچنین کروس برخلاف اکثر گزینه‌های این لیست، بدن تیکه‌ای و تنومندی دارد. می‌توانید جوکر را در حال جوک گفتن و تکه تکه کردن دشمنانش تصور کنید؟

willem dafoe

۱۲ - ویلم دفو

درست مثل اولدمن، سن بالای ویلم دفو می‌تواند بر علیه وی عمل کند چرا که این فیلم قرار است سرگذشت جوکر را روایت کند. با در نظر گرفتن مهارت‌های وی به عنوان یک بازیگر نظیر حضورش در فیلم مرد عنکبوتی (Spider-Man) به کارگردانی سم ریمی حضور وی در نقش جوکر چیزی نیست که دیدنش خالی از لطف باشد.

mark hamill

۱۳ - مارک همیل

مارک همیل دفعات بسیار زیادی نقش جوکر را در قالب انیمیشن ایفا کرده است. ایفای نقش وی به عنوان جوکر را نمی‌توان چیزی جز افسانه‌ای نامید. با این گفته‌ها، هیچ‌وقت این فرصت به وی داده نشد تا نقش جوکر را در یک فیلم ایفا کند. البته وی در سریال فلش (The Flash) نقش تریکستر را ایفا کرده است که در آن می‌توانید رگه‌هایی از جوکر را پیدا کنید. در حالی که فیلم مورد بحث داستان سرگذشت جوکر را روایت خواهد کرد، ممکن است سن همیل مقداری برای آن بالا باشد اما می‌تواند نسخه پیرتر جوکر را ایفا کند که در حال بازگویی داستان خود است.

تمامی این گزینه‌های یاد شده در کنار دیگر بازیگرانی که از این لیست جا ماندند می‌توانند نقش جوکر را به شکلی دیدنی ایفا کنند اما باید صبر کرد و دید آیا هیچ‌کدام از آن‌ها برای نقش جوکر انتخاب می‌شوند یا خیر. آیا بازیگری است که به نظر شما از لیست ما جا مانده است؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده