// پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

ساخت یک پی سی مخصوص بازی با کیس قدیمی

تا به‌حال برای شما پیش آمده که به برخی قطعات قدیمی بیشتر علاقه داشته باشید؟ شخصی به نام Tylinol آن‌قدر به یک کیس قدیمی وابسته بود که قطعات گیمینگ مدرن خود را درون آن جای داده است.

فردی به نام Tylinol می‌خواست تا برای تهیه رایانه‌ی جدیدش کار متفاوتی انجام دهد. او پس از مدتی به این نتیجه‌ رسید که نمی‌خواهد خاطرات بازی‌های قدیمی همچون Wolfenstein 3D را در کنار کیس قدیمی مدل 386 کنار بگذارد. در نتیجه او تصمیم گرفت که قطعات جدید را با کمی خلاقیت درون این کیس رنگ پریده جای دهد. 

در واقع یک داستان جالب پشت این کامپیوتر قدیمی وجود دارد. Tylinol می‌گوید که چند سال قبل زمانی که یک پیر مرد درحال حمل کیس در خیابان بوده سعی کرده تا به او کمک کند در نتیجه کیس قدیمی را برایش تا انتهای خیابان حمل کرده.

سپس توضیح داد که در همین حین پیرمرد به او گفته که هرکسی تمایل به داشتن این رایانه قدیمی داشته باشد من سریعا خودم را از دست این کیس خلاص خواهم کرد. در این حین تایلینول با کمایل میل این پیشنهاد را می‌پذیرد و این کیس 386 را چند سالی پیش خود نگه می‌دارد و برای انجام بازی‌های بسیار قدیمی سیستم عامل DOS را روی آن نصب می‌کند تا این که در سال ۲۰۱۰  بر اثر سیل قطعات داخلی کیس از بین می‌رود.

تالینول تا جایی به این کیس قدیمی وابسته شده بود که نمی‌توانست آن را دور بیاندازد و در نتیجه در سال ۲۰۱۵ قطعات جدیدی را خریداری کرد و در داخل آن قرار داد و نام سرندیپیتی را بر روی آن گذاشت. 

نمای بیرونی این کیس تماما یادآور سال‌های دهه ۹۰ است اما داخل آن شاید دارای بروزترین قطعات کامپیوتری در سال ۲۰۱۸ باشد.

Old case

مشخصات این کیس شامل یک پردازنده اینتل مدل i5-6500 به همراه کارت گرافیک GTX 970، هشت گیگابایت رم DDR4 به همراه یک SSD است. برای مقایسه قدرت پردازشی کیس قدیمی با قطعات جدید تالینول در یک پست در سایت Reddit نوشت:

Led قرار داده شده در جلو کیس که تازه به آن اضافه کرده‌ام قدرت محاسباتی خیلی بیشتری نسبت به کل کیس اصلی مدل ۳۸۶ قدیمی دارد.

همانطور که گفتیم داستان پشت این کیس بسیار جالب بود اما مراحل کار بیشتر از قرار دادن قطعات جدید درون یک کیس قدیمی است. کیس در اثر سیل خسارت‌های زیادی دیده بود بنابراین برای سرپا کردن آن به یک پروژه بازسازی قابل تحسین نیاز داشت. در همین حین بود که او به این نتیجه رسید که به وسیله کمی خلاقیت LED های قدیمی جلوی کیس که نشان دهنده سرعت پردازنده بودند را نیز با نمایشگر میزان دمای پردازنده جایگزین کند.


منبع kotaku.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده