نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای بخش بزرگی از درآمد اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۱۷ را تشکیل می‌دهد

کمپانی بلیزارد اکتیویژن اعلام کرد که بخش بزرگی از درآمد ۷ میلیاردی این کمپانی در سال ۲۰۱۷ حاصل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای است.

در طی چند ماه گذشته سیستم پرداخت درون برنامه‌ای یک موضوع متداول برای بحث در میان بازیکنان بوده است و عقیده قریب به اتفاق بازیکنان این است که این سیستم خوب نیست. با این حال، آخرین گزارش مالی کمپانی اکتیویژن بلیزارد نشان می‌دهد که این کمپانی پول زیادی را از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ای به دست آورده است.

مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی اکتیویژن بلیزارد با توجه به آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد که این کمپانی در سال ۲۰۱۷ هفت میلیارد دلار درآمد داشته است و بخش بزرگی از این درآمد حاصل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که شامل لوت باکس‌ها، فروش بسته‌های الحاقی و خریدهای درون برنامه‌ای می‌شود.

کمپانی اکتیویژن بلیزارد مالک چندین IP است که از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند و در کنار همه‌ی آنها مالک کمپانی کینگ است که صاحب بازی‌های موبایلی نظیر بازی Candy Crush است؛ اثری با تمرکز شدید روی پرداخت‌های درون برنامه‌ای. کمپانی کینگ چیزی در حدود ۲ میلیارد دلار نصیب شرکت مادر خود کرده است، به این معنا که بازی‌های موبایل در کنار بازی‌های بزرگ و برجسته اکتیویژن بلیزارد در کنسول‌ها و پی‌سی پول بسیار زیادی را برای این کمپانی به همراه می‌آورد.

با وجود اینکه تفکیک صریح و دقیق درآمد امکان‌پذیر نیست، اما برخی از بازی‌های قابل توجه اکتیویژن بلیزارد وجود دارند که در مجموع درآمد این کمپانی سهم به سزایی داشته‌اند و از میان آنها می‌توان به بازی Destiny 2، بازی Call of Duty: WWII و بازی Hearthstone  اشاره کرد. البته بازی Overwatch نیز یکی از این بازی‌ها به شمار می‌آید که تنها بازی دارای سیستم پرداخت درون برنامه‌ای است که بازیکنان آن را پذیرفته‌اند.

این هنوز هم عجیب و غریب است که می‌شنویم کمپانی اکتیویژن بلیزارد پول زیادی را از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ای به دست می‌آورد، حتی زمانی که مردم چنین اعتراض‌های رو به افزایشی را نسبت به این سیستم ابراز می‌کنند. همانطور که قبلا بیان شد، در طی چند ماه گذشته سیستم پرداخت درون برنامه‌ای یک موضوع متداول برای بحث در میان بازیکنان بوده است و به نظر می‌رسد که باری دیگر شاهد بحث‌هایی باشیم که در ماه آبان بر سر سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بازی Star Wars Battlefront II شکل گرفت.

با این حال، به نظر می‌رسد که این وقایع حداقل در کوتاه مدت برای کمپانی الکترونیک آرتز ضرر زیادی نداشته است زیرا این کمپانی در طول سه‌ماهه قبلی ۷۸۷ میلیون دلار از «سرویس‌های زنده» به دست آورده است. در نهایت باید گفت اهمیتی ندارد که مردم چقدر از بازی‌ها شکایت می‌کنند، زیرا کمپانی‌ها می‌دانند که مصرف‌کنندگان بازی‌های آنها را خریداری خواهند کرد. بنابراین تا زمانی که این اتفاق می‌افتد، کمپانی‌ها انگیزه‌ای برای حذف سیستم پرداخت درون برنامه‌ای از محصولات خود ندارند.

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده