// سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

فیلم های خاطره انگیز ایرانی؛ از مارمولک تا دزد عروسک ها

سینمای ایران، در سال‌های گذشته خاطرات خوش زیادی را تقدیم مخاطبانش کرده و در این تاپ فایو ویدیویی، زومجی با سفری به آن دوران، سری به دنیای این خاطرات می‌زند.

برای متولدان دهه‌ی شصت شمسی، سینمای ایران این روزها شاید بیش از هر چیز دیگری با خاطرات‌شان از کودکی و معنای حقیقی کلمه‌ی «نوستالژی» معنا بشود. خاطراتی که در آن‌ها می‌شود از بارها خندیدن به خاطر حرف زدن‌های یک عروسک بامزه تا ترسیدن زیاد به خاطر رویارویی با عجوزه‌ی جادوگری که معلوم نیست چرا در یک فیلم ساخته‌شده برای کودکان حضور داشت را پیدا کرد. چون برای ساخت آن فیلم‌ها، شاید از لنزهای قدرتمندی برای ضبط تصاویر استفاده نشد و شاید رنگ و لعاب آن آثار به اندازه‌ی ساخته‌های سینمایی امروز جهان جذاب و خواستنی نبود، اما می‌شد به سادگی هر چه تمام‌تر میان ثانیه‌های‌شان، سرگرمی، لذت و حتی شاید زیبایی هنری را پیدا کرد. زومجی نیز در جدیدترین تاپ فایو ویدیویی‌اش که بار اول لابه‌لای دقایق بیست و چهارمین «فریم» تقدیم‌تان شد، خاطره‌انگیزترین فیلم‌های ایران در دوران پس از انقلاب را معرفی می‌کند. فیلم‌هایی که قدیمی‌ترها و به خصوص متولدان دهه‌ی شصت، احتمالا نگاه کردن به سکانس‌های‌شان در سالن‌های سینما را به یاد دارند.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

«فریم»، برنامه‌ای ویدیویی و اختصاصی است که زومجی، چهارشنبه شب‌ها آن را تقدیم دوست‌داران هنر هفتم می‌کند. برنامه‌ای که همواره سعی به توجه بر تمامی زوایای دنیای سینما و تلویزیون دارد و با آیتم‌های ویدیویی گوناگون، به پذیرایی از شما مخاطبان عزیز می‌پردازد. به پذیرایی از تمام آن‌هایی که فیلم و سریال دیدن را مثل ما دوست دارند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده