// سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

شایعه: انویدیا در حال تولید کارت‌های 2080 با معماری Ampere است

مدتی است که در یکی از انجمن های آلمانی زبان شایعاتی مبنی بر تولید کارت گرافیک 2080 انویدیا در حال همه گیر شدن است. حال در این مطلب نگاهی مختصر به آن خواهیم انداخت.

اخیرا شاهد شایعات زیادی در عرصه سخت افزار بوده‌ایم ولی به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها مربوط به خبر آماده شدن شرکت انویدیا برای تولید و فروش کارت‌های GTX 2080 در ماه آپریل (فروردین) بوده است. با این حال نکته قابل تامل در این رابطه این است که این کارت‌ها دارای پردازنده GA104 با معماری Ampere خواهند بود که کمی بعید به نظر می‌رسد ‌زیرا همه تصور می‌کردند که شرکت Nvidia در حال کار روی راه حلی برای ارايه یک نسخه گیمینگ از کارت‌هایی با معماری Volta بوده است. پرش مستقیم شرکت انویدیا به معماری Ampere به معنای این است که معماری ولتا کاملا به عنوان یک پلتفرم پردازش‌های سنگین و دانش هوش مصنوعی باقی خواهد ماند که در این برهه زمانی برای این شرکت بعید به نظر می‌آید. راه اندازی یک خط تولید جدید بر مبنای کارت‌های مخصوص بازی روی این صنعت نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت، زیرا که همه ما می‌دانیم پیدا کردن یک کارت کرافیک مخصوص بازی با بودجه محدود عملا به دلیل همه‌گیر شدن اشتیاق ماینینگ به یک کار غیر ممکن تبدیل شده است.

ما در این مطلب به شما اجازه می‌دهیم که خودتان در مورد صحت این موضوع تصمیم بگیرید زیرا که تمامی این شایعات از یک پست منتشر شده در یک انجمن آلمانی زبان در وب سایت 3DCenter شروع شده است که بخشی از آن شامل اطلاعات کمی از یک بحث در انجمن دیگری برداشته شده است. در این گفت و گو یک عضو فعال انجمن گفت که پردازنده‌های گرافیکی GP102 که پایه‌های قدرت 1080Ti و نسل فعلی کارت‌های Titan است دیگر تولید نمی‌شود. همین موضوع نشان می‌دهد که کارت‌های 1080Ti به زودی بسیار کمیاب خواهد شد.

 

nvidia

علاوه بر تمام موارد گفته شد به یاد داشته باشید که جنسن هوانگ مدیر عامل شرکت انویدیا در طول یک تماس تلفنی اخیرا گفت:

پاسکال همچنان بهترین پلتفرم مخصوص بازی‌های کامپیوتری برای برنامه‌های آینده در نظر گرفته شده است.

این گفته‌ها باعث می‌شود که عرضه این کارت‌های جدید در ماه آپریل برای شرکت انویدیا بعید به نظر برسد. بر این اساس همیشه به یاد داشته باشید که هرچند عرضه این کارت‌های جدید برای صنعت بازی اتفاق بسیار خوبی است اما این چنین شایعاتی را باید کمی ناامیدانه دنبال کرد زیرا حتی عرضه این کارت‌ها نیز به معنای یک جهش بزرگ و رد شدن از معماری پرآوازه Volta خواهد بود.

 

 


منبع www.eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده