// سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۹

گزارش باکس آفیس: جومانجی مجموع درآمد بتمن علیه سوپرمن را پشت سر گذاشت

در گزارش باکس آفیس این هفته درباره‌ی عملکرد فیلم Fifty Shades Freed و دیگر پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکای شمالی صحبت می‌کنیم.

گزارش باکس آفیس این هفته را با فیلم «پنجاه طیف آزادی» (Fifty Shades Freed)، سومین و خدا را صد هزار مرتبه شکر، آخرین قسمت این مجموعه شروع می‌کنیم که با دریافت امتیاز ۳/۳ از ۱۰ از راتن‌تومیتوز روی پرده سینماها رفت. این فیلم ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به عنوان افتتاحیه‌ی خانگی فروخت. رقمی که طبیعتا ۱۶ درصد کمتر از افتتاحیه‌ی ۴۶ میلیون دلاری «پنجاه طیف تاریک‌تر» (Fifty Shades Darker) در فوریه سال گذشته و ۵۴ درصد کمتر از افتتاحیه‌ی غول‌آسای ۸۵ میلیون دلاری «پنجاه طیف گری» (Fifty Shades Grey) در فوریه سال ۲۰۱۵ است. نکته‌ی جالب ماجرا این است که که «پنجاه طیف تاریک‌تر» که در نزدیکی روز ولنتاین اکران شده بود از این موقعیت استفاده کرد و اکران بادوام‌تری را نسبت به قسمت اول تجربه کرد. آن فیلم به ۱۱۴ میلیون دلار فروش خانگی از ۴۶ میلیون دلار افتتاحیه دست پیدا کرد که به معنای ۲/۱۴ برابر فروش افتتاحیه است. این در حالی بود که قسمت اول ۱۶۶ میلیون دلار از ۸۵ میلیون دلار افتتاحیه کسب کرد که به معنی ۱/۹۷ برابر فروش افتتاحیه بود. این چه ربطی به قسمت جدید دارد؟ خب، از آنجایی که ولنتاین امسال در روز چهارشنبه افتاده، باید دید آیا این «پنجاه طیف آزادی» می‌تواند مثل قسمت قبلی از این موقعیت استفاده کرده و عملکرد قوی‌تری را از خودش نشان بدهند یا نه. با این وجود انتظار می‌رود که این فیلم بتواند حداقل به ۸۰ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی دست پیدا کند. حتی اگرچه ۱۰۰ میلیونی شدن فیلم در خانه دور از ذهن به نظر می‌رسد، ولی کماکان خارج از دسترس نیست.

راستی، فیلم ۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار هم از کشورهای خارجی به دست آورد که در مجموع به معنی ۱۳۷ میلیون دلار افتتاحیه‌ی جهانی است. از آنجایی که هر دو فیلم قبلی ۷۰ درصد از درآمدهایشان را از کشورهای خارجی به دست آوردند، بنابراین اگر تصور کنید چنین اتفاقی هم برای قسمت جدید می‌افتد، در نتیجه می‌توان فروش نهایی ۲۷۵ میلیون دلاری این فیلم ۵۵ میلیون دلاری را پیش‌بینی کرد. رقمی که مجموع درآمد این مجموعه را به یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار از ۱۵۰ میلیون دلار بودجه می‌رساند و آن را در کنار پرفروش‌ترین مجموعه‌های بزرگ‌سالانه (درجه سنی R) سینما قرار می‌دهد. اما فعلا این مجموعه یک میلیارد و ۸۹ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخته است؛ رقمی که آن را در کنار مجموعه‌هایی مثل سه‌گانه «ماتریکس» (The Matrix) با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، سه‌گانه‌ «خماری» (The Hangover) با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، مجموعه «بیگانه» (Alien) با یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلار، شش‌گانه «رزیدنت ایول» (Resident Evil) با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، چهار فیلم دنیای «احضار» (The Conjuring) با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، مجموعه «جان سخت» (Die Hard) با یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار و «ترمیناتور» (Terminator) با یک میلیارد دلار قرار می‌دهد. آماری که فارغ از کیفیتشان برای مجموعه‌ای که فقط مورد توجه‌ی طرفدارانش قرار می‌گیرد شگفت‌انگیز است. «پنجاه طیف» از آن مجموعه‌هایی است که به راحتی می‌توانست بعد از قسمت اول بحث‌برانگیز و پرسروصدایش سقوط کرده و نابود شود، اما حالا قسمت سوم به ارقامی دست پیدا کرده که برای قسمت اولش عالی می‌بود، چه برسد برای قسمت سوم. تمامش از صدقه‌سری طرفداران وفاداری است که بعد از کنار کشیدنِ سینماروهای کنجکاو، همراه با آن باقی ماندند. همچنین بودجه‌ی اندکشان هم باعث شد تا این فیلم‌ها برای سودآوری‌های غول‌آسا نیازی به رکوردشکنی نداشته باشند.

thank you for your service

دومین تازه‌اکران گسترده‌ی این هفته «پیتر خرگوشه» (Peter Rabbit) بود. این فیلم لایو اکشن/انیمیشن که جیمز گوردون، دیزی ریدلی، الیزابت دبیکی و مارگو رابی را در گروه بازیگرانش دارد، اکرانش را با واکنش‌های ضد و نقیضی شروع کرد. محصول سونی که با ۵۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، ۲۵ میلیون دلار به عنوان افتتاحیه کسب کرد. فیلم با اینکه مورد حمایت کاملا گرم منتقدان قرار نگرفت، اما در عوض به خاطر پخش تریلرهای تبلیغاتی‌اش قبل از فیلم‌های خانوادگی موفقی در شش هفته‌ی گذشته مورد استقبال نسبتا خوبی قرار گرفت. خبر خوب این است که انیمیشن‌های سونی معمولا ۳/۵ برابر افتتاحیه‌شان کسب می‌کنند. چه وقتی که با فیلم‌های خوبی مثل «ابری با احتمال بارش کوفته قلفلی» (Cloudy With a Chance of Meatballs) و چه وقتی که با فیلم‌های بدی مثل «فیلم اموجی»‌ (Emoji Movie) سروکار داریم. انیمیشن‌های سونی همیشه این قانون را رعایت می‌کنند. پس این موضوع به این معنی است که «پیتر خرگوشه» می‌تواند به ۸۸ میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کند. از انجایی که انیمیشن‌های سونی به‌طور میانگین حدود ۶۵ درصد از درآمدشان را از کشورهای خارجی به دست می‌آورند، پس فروش نهایی ۲۵۱ میلیون دلاری «پیتر خرگوشه» پیش‌بینی می‌شود. رقمی که اگرچه فوق‌العاده نیست، ولی موفقیت جمع‌و‌جور خوبی برای سونی محسوب می‌شود.

دلیل اصلی استقبال از فیلم این است که تریلرهای آن قبل از فیلم‌های کودک‌پسندانه‌ای مثل «فردیناند» (Ferdinand)، «بزرگ‌ترین شومن» ‌(The Greatest Showman) و البته موفقیتِ غول‌آسای خود سونی یعنی «جومانجی» (Jumanji) پخش شده بودند. همان‌طور که «پرسی جکسون» (Percy Jackson) از پخش شدن تریلرهایش قبل از تقریبا تمام نمایش‌های «آواتار» ‌(Avatar) سود بُرد، «پیتر خرگوشه» هم مخاطبان فراوان «جومانجی» را با فیلم مشابه‌ای که باید تماشا کنند آشنا کرد. سومین تازه‌اکران گسترده‌ی این هفته «قطار ۱۵:۱۷ به پاریس» (The 15:17 to Paris)، جدیدترین ساخته‌ی کلینت ایستوود بود. واکنش بی‌رحمانه‌ی منتقدان به فیلم نشان داد که چرا برادران وارنر آن را در فصل جوایز روی پرده نفرستاده بود. با این حال از آنجایی که فیلم بدون هرگونه سروصدای و انتظار رسانه‌ای روی پرده رفت و موفق به کسب ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار شد، تحلیلگران آن را موفقیت نسبتا خوبی می‌دانند. یا حداقل شکستی نه چندان دردناک. کارنامه‌ی کارگردانی ایستوود، کارنامه‌‌ای پر از پستی و بلندی است. او به ازای هرکدام از موفقیت‌هایش، یک شکست دارد و به ازای هر فیلم شگفت‌انگیزی که ساخته، یک بار هم ناامیدکننده ظاهر شده است. از آنجایی که «سالی» (Sally)، فیلم قبلی او به یکی از آثار قابل‌توجه‌اش تبدیل شد، یک‌جورایی روبه‌رو شدن با فیلم ضعیفی مثل «قطار ۱۵:۱۷ به پاریس» چندان شوکه‌کننده نبود. البته این در حالی بود که این فیلم به جز نام ایستوود به عنوان کارگردان، از هیچ ویژگی دیگری برای تبدیل شدن به فیلمی جذاب برای مردم بهره نمی‌برد.

thank you for your service

طبق معمول هفته‌های اخیر بگذارید اخبار فروش فیلم‌های قدیمی جدول را با «بزرگ‌ترین شومن» شروع کنیم که به دستاورد دیوانه‌وار دیگری دست پیدا کرد. این فیلم که هیو جکمن و میشل ویلیامز و زک افرون را در گروه بازیگرانش دارد، پس از تجربه‌ی فقط ۱۷ درصد افت فروش، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در هشتمین آخرهفته‌ی اکرانش کسب کرد. رقمی که مجموع درآمد خانگی فیلم را به ۱۴۶ و نیم میلیون دلار می‌رساند. این یعنی «بزرگ‌ترین شومن» به زودی از درآمد ۱۴۸ میلیون دلاری «بی‌نوایان» (Les Misérables) عبور می‌کند و با پشت سر گذاشتن درآمد ۱۵۱ میلیون دلاری «لا لا لند» (La La Land) تا هفته‌ی آینده، لقب پرفروش‌ترین موزیکال لایو اکشن اورجینال تاریخ را به دست خواهد آورد. خلاصه «بزرگ‌ترین شومن» بدون از نفس افتادن همین‌طوری دارد به دویدن ادامه می‌دهد. اگرچه در هشتمین هفته‌ی اکران این فیلم به سر می‌بریم، اما آمار افت فروش هفتگی فیلم از ۱۹ درصد به بالا تجاوز نکرده است. «بزرگ‌ترین شومن» با کسب ۱۶/۶ برابر درآمد افتتاحیه‌اش، بعد از هشت هفته کماکان بادوام‌تر از «تایتانیک» (۱۱/۸ برابر افتتاحیه‌اش) ظاهر می‌شود. این فیلم که با ۸۴ میلیون دلار بودجه تهیه شده تا حالا ۳۰۰ میلیون دلار از سرتاسر دنیا به دست آورده است. «بزرگ‌ترین شومن» با کسب ۶ درصد از مجموع فروشش در هفته‌ی افتتاحیه، در میان تمام اکران‌های گسترده (فیلم‌هایی در ۷۰۰ سینما به بالا روی پرده رفته‌اند)، در جایگاه دهم بادوام‌ترین فیلم‌های تمام دوران قرار می‌گیرد.

«جومانجی» در زمینه‌ی گیشه‌ی جهانی، در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های دواین جانسون و در جایگاه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های کوین هارت، جک بلک و کارن گیلان قرار می‌گیرد

«بزرگ‌ترین شومن» هم‌اکنون اکران بادوام‌تری نسبت به قسمت اول «جیغ» (Scream) دارد. همچنین فیلم به محض عبور از درآمد ۱۵۱ میلیون دلاری «لا لا لند»، به پرفروش‌ترین فیلمی تبدیل می‌شود که به بالاتر از جایگاه چهارم جدول باکس آفیس تجاوز نکرده است. «بزرگ‌ترین شومن» اگر بتواند «شیکاگو» (Chicago) را پشت سر بگذارد (نامحتمل اما کماکان در دسترس)، در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین موزیکال‌های لایو اکشن آمریکای شمالی قرار می‌گیرد و پشت سر «ای.تی» (E.T)، «تاپ گان» (Top Gun)، «کروکدیل داندی» (Crocodile Dundee)، «تایتانیک» (Titanic) و «جذابیت مرگبار» (The Fatal Attraction) در رده‌ی ششم بادوام‌ترین اکران‌های گسترده‌ی تاریخ قرار خواهد گرفت. اگرچه عملکرد فوق‌العاده‌ای این فیلم به خاطر فاکتورهایی مثل اکران‌های ضعیف ژانویه، جذابیت فیلم برای بزرگسالان و کودکان، ساندترک‌های شنیدنی‌ و عملکردش به عنوان یک سرگرمی بی‌ضرر قابل‌درک است، ولی از طرف دیگر با فیلمی مواجه‌ایم که از لحاظ قانونی نباید در دوران نت‌فلیکس به چنین ارقامی دست پیدا کند. همین که فیلم در کنار «جومانجی» و «آخرین جدای» روی پای خودش ایستاده و شانه به شانه‌ی آنها مبارزه می‌کند همچون یک معجزه می‌ماند.

greatest showman

گفتم «جومانجی» و باید بگویم که فیلم دواین جانسون با تجربه‌ی ۱۰ درصد افت فروس، ۹ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار دیگر کسب کرد که افت فروش بهتری نسبت به افت فروش ۱۷ درصدی «بزرگ‌ترین شومن» محسوب می‌شود. رقمی که آن را پشت سر «فارست گامپ» (۹ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار)، «ای‌.تی» (۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار)، «یخ‌زده» (۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار)، «تنها در خانه» (۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار)، «آواتار» (۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار) و «تایتانیک» (۲۳ میلیون دلار)، در جایگاه هفتم بهترین درآمدهای هفته‌ی هشتم تاریخ قرار می‌دهد. «جومانجی» در کمتر از ۲ ماهی که از اکرانش می‌گذرد ۳۶۵ و نیم میلیون دلار در خانه فروخته است. این یعنی «جومانجی» به زودی بالاتر از «مرد عنکبوتی ۲» (۳۷۳ میلیون دلار) و پایین‌تر از «مرد عنکبوتی ۳»‌ (۴۰۳ میلیون دلار) در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های خانگی سونی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که «جومانجی» ۸۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هم در دنیا فروخته است که آن را بالاتر از «مرد عنکبوتی:‌ بازگشت به خانه» (۸۸۰ میلیون دلار) و «اسپکتر» (۸۸۱ میلیون دلار) به سومین فیلم پرفروش گیشه‌ی جهانی سونی تبدیل می‌کند. «جومانجی» تا هفته‌ی آینده از «مرد عنکبوتی ۳» (۸۹۱ میلیون دلار) عبور خواهد کرد تا پشت سر «اسکای‌فال» (یک میلیارد و صد میلیون دلار) در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم گیشه‌ی جهانی سونی قرار بگیرد. «جومانجی» همچنین احتمالا به زودی «اسپکتر» و «مرد عنکبوتی:‌ بازگشت به خانه» را در گیشه‌ی خانگی پشت سر خواهد گذاشت و شاید از درآمد «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (۳۶۸ میلیون دلار) و «نگهبانان کهکشان جلد ۲» (۳۸۹ میلیون دلار)‌ هم عبور خواهد کرد تا به پرفروش‌ترین فیلم هر چهار بازیگر اصلی‌اش تبدیل شود. «جومانجی» همین الانش در زمینه‌ی گیشه‌ی جهانی، در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم دواین جانسون و در جایگاه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های کوین هارت، جک بلک و کارن گیلان قرار می‌گیرد.

راستی، درآمد ۸۸۲ میلیون دلاری «جومانجی» به معنی پشت سر گذاشته شدن «بتمن علیه سوپرمن:‌ طلوع عدالت» (۸۷۳ میلیون دلار) است و این اتفاق از اهمیت زیادی برخوردار است. نه به خاطر اینکه سونی روی برادران وارنر را کم کرده است. آخه، «جومانجی»، «نگهبانان کهکشان ۲» (۳۸۶ میلیون خانگی / ۸۶۳ میلیون جهانی) را هم پشت سر گذاشته است. چیزی که اینجا اهمیت دارد نه کم شدن روی برادران وارنر، بلکه پیوستن «جومانجی» به دسته‌ی نادری از فیلم‌های پرفروش است. چه دسته‌ای؟ خب، مسئله این است که دیزنی و یونیورسال در سه سال اخیر، حوزه‌ی بلاک‌باسترهای درجه‌یک را به تصاحب بلامنازع خودشان در آورده‌اند. اگرچه فیلم‌های کم‌خرج‌تری از استودیوهای دیگر به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند، اما وقتی نوبت صحبت درباره‌ی بلاک‌باسترهای پرخرج می‌شود دیزنی و یونیورسال به استودیوهای دیگر اجازه‌ی نفس کشیدن هم نمی‌دهند. به عبارت دیگر از زمان درآمد یک میلیاردی «ترنسفورمرها: عصر انقراض» از سوی پارامونت در سال ۲۰۱۴، ما هیچ فیلم یک میلیاردی دیگری از سمت استودیوهایی به غیر از دیزنی و یونیورسال نداشته‌ایم. تنها فیلم‌های بالای ۹۰۰ میلیون دلاری از دیگر استودیوها که شامل «اسکای‌فال»، «هابیت: سفری غیرمنتظره»، «شوالیه‌ی تاریکی بر‌می‌خیزد» و «اونجرز» از سال ۲۰۱۲، دو فیلم آخر «هابیت» در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بوده‌اند. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، پرفروش‌ترین اکران‌های غیردیزنی/یونیورسال (بالای ۸۰۰ میلیون دلار) «هانگر گیمز: آتش گرفتن» (۸۶۵ میلیون دلار)، «هابیت: برهوت اسماگ» (۹۵۸ میلیون دلار)، «ترنسفورمرها ۴» (یک میلیارد و صد میلیون دلار)، «هابیت: نبرد پنج ارتش» (۹۵۶ میلیون دلار)، «اسپکتر» (۸۸۱ میلیون دلار)، «بتمن علیه سوپرمن» (۸۷۳ میلیون دلار)، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» (۸۱۴ میلیون دلار)، «واندر وومن» (۸۲۱ میلیون دلار)، «مرد عنکبوتی:‌ بازگشت به خانه» (۸۸۰ میلیون دلار)، «جنگجوی گرگ ۲» (۸۷۰ میلیون دلار) و «جومانجی» (۹۰۰ میلیون دلار) هستند.

Jumanji

اینها یازده فیلمی هستند که بالای ۸۰۰ میلیون دلار فروخته‌اند اما به دیزنی و یونیورسال تعلق ندارند. پنج‌تا از آنها متعلق به برادران وارنر، سه‌تا متعلق به سونی، یکی متعلق به پارامونت، یکی متعلق به لاینزگیت و یکی هم فیلم چینی «جنگجوی گرگ ۲» است. در همین بازه‌ی زمانی، ما ۱۵‌تا فیلم یک میلیاردی از سمت دیزنی و یونیورسال داشته‌ایم که شامل «مرد آهنی ۳» (Iron Man 3)، «یخ‌زده» (Frozen)، «خشن ۷» (Furious 7)، «اونجرز: دوران اولتران» (Avengers: Age of Ultron)، «دنیای ژوراسیک» (Jurrassic World)، «مینیون‌ها» (Minions)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens)، «زوتوپیا» (Zootopia)، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War)، «در جستجوی دوری» (Finding Dory)، «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One)، «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast)، «سریع و خشن ۸»‌ (The Fate of the Furious)، «من نفرت‌انگیز ۳»‌ (Despicable Me 3) و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) می‌شوند. خب، اگر «جومانجی» بتواند در ششم آوریل که در ژاپن روی پرده می‌رود به اندازه‌ی کافی مورد توجه قرار بگیرد و از مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی عبور کند، می‌تواند از زمان «ترنسفورمرها ۴» در چهار سال پیش تاکنون به جدیدترین فیلم یک میلیاردی غیردیزنی/یونیورسالی باکس آفیس تبدیل شود. حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، «جومانجی» کماکان دومین فیلم پرفروش سونی در آمریکای شمالی و دنیا محسوب می‌شود. همچنین این فیلم قرار است به زودی به جدیدترین فیلم ۹۰۰ میلیون دلاری‌ای که متعلق به دیزنی و یونیورسال نیست تبدیل شود. این یعنی تصور اینکه بقیه‌ی استودیوها نمی‌توانند به حکمرانی تک و تنهای دیزنی و یونیورسال پایان بدهند غلط است. اینکه یک مجموعه جدید بتواند با مجموعه‌های ثابت‌شده‌ای مثل «سریع و خشن»، جیمز باند یا «مرد آهنی» شاخ به شاخ شود خیلی ارزشمند است. البته امکان دارد الکی امیدوار باشیم. امکان دارد استودیوها دلایل موفقیت «جومانجی» را اشتباه متوجه شوند و با تلاش برای کپی-پیست کردن آن، باز دوباره کاری کنند تا دیزنی و یونیورسال دست‌نیافتی باقی بمانند، اما هر چه شود، «جومانجی» فعلا نشان داد که فیلمی که از دیزنی و یونیورسال نیست هم می‌تواند به جمع بهترین‌های رده‌بندی‌های باکس آفیسی نفوذ کند.

«بزرگ‌ترین شومن» به زودی از درآمد ۱۴۸ میلیون دلاری «بی‌نوایان» عبور می‌کند و با پشت سر گذاشتن درآمد ۱۵۱ میلیون دلاری «لا لا لند»، لقب پرفروش‌ترین موزیکال لایو اکشن اورجینال تاریخ را به دست خواهد آورد

«دونده‌ی هزارتو: علاج مرگ» (Maze Runner: The Death Cure) حدود ۶ میلیون دلار در سومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و مجموع درآمد ۱۷ روزه‌اش را به ۴۸ میلیون دلار رساند. این فیلم که با ۶۲ میلیون دلار بودجه تهیه شده شاید در آمریکای شمالی به درآمد دو فیلم قبلی نزدیک نشود، اما با ۲۰۰ میلیون دلاری که از سرتاسر دنیا به دست آورده، شرایط خیلی خوبی را تجربه می‌کند. «وینچستر» (Winchester) در دومین هفته‌ی اکرانش با ۴۵ درصد افت فروش مواجه شده و ۵ میلیون دلار دیگر کسب کرد. این فیلم که هلن میرن و جیسون کلارک را به عنوان بازیگران اصلی‌اش دارد بعد از ۱۰ روزی که از اکرانش گذشته، ۱۷ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار کسب کرده است. رقمی که برای یک خرید ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار دلاری بد نیست. قابل‌ذکر است که «وینچستر» آمار افت فروش بهتری نسبت به افت فروش ۵۷ درصدی «حلقه‌ها» (Rings) و افت فروش ۵۲ درصدی «غرور و تعصب و زامبی‌ها» (Pride and Prejudice and Zombies) داشته است. «پُست» (The Post) در هشتمین هفته‌ی نمایشش ۳ و نیم میلیون دیگر کسب کرد و به درامد خانگی ۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این فیلم احتمالا اکرانش را با کسب ۸۰ میلیون دلار در خانه، بالاتر از فیلم‌هایی مثل «پل جاسوس‌ها» (The Bridge of Spies)، «اسب جنگی» (War Horse)، «ترمینال» (The Terminal) و «هوش مصنوعی» (A.I) به اتمام خواهد رساند. «شکل آب» (The Shape of Water) سه میلیون دلار دیگر در یازدهمین هفته‌ی نمایشش به دست آورد و به ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش خانگی دست پیدا کرد.

«سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» (Three Billboards) دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کسب کرد و به ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش بعد از ۱۴ هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد دست یافت. «لانه‌‌ی سارقان» (Den of Thieves) حدود ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار در چهارمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و از مرز ۴۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرد. اکشن «نیروی ۱۲ نفره» (12Strong) دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخت و به درآمد ۲۴ روزه‌ی ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «دشمنان» (Hostiles)، جدیدترین فیلم کریستین بیل ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار دلار دیگر در سومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به فروش ۱۷ روزه‌ی ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دست یافت. اینکه فیلمی مثل «دشمنان»‌ بتواند در محاصره‌ی فیلم‌های پرسروصدای اسکاری به ۳۰ میلیون دلار فروش دست پیدا کند هم موفقیت نسبی خوبی برای استودیوی اینترتینمنت محسوب می‌شود. چنین چیزی درباره‌ی «تاریک‌‌ترین ساعت» (The Darkest Hour) هم صدق می‌کند که این هفته به ۵۱ میلیون دلار فروش خانگی و ۱۲۴ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. «من، تونیا» (I, Tonya) تاکنون ۲۵ میلیون دلار در خانه فروخته که موفقیت بزرگی برای استودیوهای 30West و Neon حساب می‌شود. «عشقم برای همیشه» (My Girl Forever) روز بیست و چهارم اکرانش را با کسب ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از ۴ میلیون دلار بودجه به اتمام رساند. این در حالی بود که «پدینگتون ۲» (Padington 2) بالاخره از ۲۰۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد، اما هنوز فقط ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در خانه فروخته است. «جنگ ستارگان: آخرین جدای» در کمتر از ۲ ماه به ۶۱۶ و نیم میلیون دلار فروش خانگی دست پیدا کند. به نظر می‌رسد «آخرین جدای» باید فکر عبور از درامد ۶۲۳ میلیون دلاری «اونجرز» را از سرش بیرون کند. ساخته‌ی رایان جانسون در حالی تاکنون یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون دلار در دنیا فروخته که «کوکو» (Coco) هم به ۷۱۴ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد. در نهایت «موذی: آخرین کلید» (Insidious: The Last Key) با کسب ۱۶۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در دنیا از قسمت دوم عبور کرد تا به پرفروش‌ترین فیلم مجموعه تبدیل شد. پس آره، دو-سه سال دیگر منتظر اکران «موذی ۵» هم باشید.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Fifty Shades Freed۳۸/۸ میلیون دلار
۲Peter Rabbit۲۵ میلیون دلار
۳The 15:17 to Paris۱۲/۶ میلیون دلار
۴Jumanji: Welcome to the Jungle۹/۸ میلیون دلار
۵The Greatest Showman۶/۴ میلیون دلار
۶Maze Runner: The Death Cure۶ میلیون دلار
۷Winchester۵ میلیون دلار
۸The Post۳/۵ میلیون دلار
۹The Shape of Water۳ میلیون دلار
۱۰Den of Thieves۲/۸ میلیون دلار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده