نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: شروع عالی Shadow of the Colossus با صدرنشینی

Shadow of the Colossus در اولین هفته انتشار موفق شد به صدرنشینی Monster Hunter World پایان دهد و در رتبه نخست قرار بگیرد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی Shadow of the Colossus که این هفته روی پلی استیشن 4 منتشر شد، موفق شد به صدر جدول برسد و به دو هفته صدرنشینی بازی Monster Hunter World پایان دهد. نسخه اصلی بازی Shadow of the Colossus روی پلی استیشن 2 هم کار خودش را در رتبه اول جدول آغار کرده بود؛ با این حال نسخه بازسازی‌شده بازی موفق شده ۷۳ درصد نسبت به نسخه اصلی در اولین هفته انتشار فروش بیش‌تری داشته باشد. 

اما از صدرنشین جدول که بگذریم، به بازی EA Sports UFC 3 می‌رسیم که این هفته هم مانند هفته گذشته، در جایگاه دوم حضور دارد و موفق به حفظ رتبه قبلی شده است. در رتبه سوم Monster Hunter World، صدرنشین هفته پیش قرار دارد که این هفته سقوطی دو پله‌ای را تجربه کرده است. دو رتبه بعدی جدول نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته‌اند و دو بازی FIFA 18 و GTA V کماکان در رتبه‌های چهارم و پنجم حضور دارند. اما در رتبه ۶ جدول این هفته شاهد بازی Call of Duty: WWII هستیم که با سقوط نسبتا زیاد سه پله‌ای نسبت به هفته پیش، در این جایگاه قرار گرفته است. این بازی شوتر اول شخص که ساخته استودیو اسلج‌همر گیمز است، شروعی عالی در جدول فروش داشت و برای چندین هفته متوالی در صدر قرار گرفت؛ با این حال چند هفته‌ای است که با انتشار بازی‌های جدید، دیگر موفق به رسیدن به صدر نمی‌شود.

اما پس از یک تغییر در رتبه ششم جدول نسبت به هفته پیش، باز هم دو رتبه بعدی بدون تغییر هستند و دو بازی نینتندو یعنی Mario Kart 8 Deluxe و Super Mario Odyssey مانند هفته گذشته به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار گرفته‌اند. در دو رتبه پایانی ۱۰ بازی پرفروش هفته هم شاهد آثاری هستیم که این هفته، مجددا موفق شده‌اند به جمع ۱۰ بازی برتر برگردند. این دو بازی Assassin's Creed: Origins و The Evil Within 2 هستند که به ترتیب در رتبه‌های نهم و دهم جدول قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد فروش‌های ویژه در فروشگاه‌های دیجیتالی و در دسترس بودن این بازی‌ها با قیمتی مناسب، باعث شده تا افراد بیش‌تری نسبت به خرید آن‌ها تمایل نشان دهند و در نتیجه، این دو بازی دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته برگشته‌اند. 

در نهایت در مقایسه با هفته گذشته، شاهد خروج بازی‌های Dragon Ball Fighterz ،Dissidia Final Fantasy NT و The Legend of Zelda: Breath of the Wild از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته هستیم. 

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Shadow of the Colossus

صدرنشینی در اولین هفته انتشار
۲۲

UFC 3

حفظ رتبه هفته قبل
۳۱

Monster Hunter World

-
۴۴

FIFA 18

حفظ رتبه هفته قبل
۵۵

GTA V

حفظ رتبه هفته قبل
۶۳

Call of Duty: WWII

-
۷۷

Mario Kart 8 Deluxe

حفظ رتبه هفته قبل
۸۸

Super Mario Odyssey

حفظ رتبه هفته قبل
۹۱۵

Assassin's Creed: Origins

-
۱۰-

The Evil Within 2

-

نگاهی به بازی‌های جدید هفته:

Shadow of the Colossus

Shadow of the Colossus

Shadow of the Colossus ساخته تحسین‌شده فومیتو اوئدا است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ و روی کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شد و جزو بازی‌های موفق این کنسول فراموش‌نشدنی بود. این بازی روایتگر داستان پسری است که برای نجات جان معشوق خود، باید با ۱۶ کلوسی عظیم‌جثه مبارزه کند و طلسمی را بشکند. نسخه پلی‌استیشن 4 بازی اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2017 معرفی شد و این هفته شاهد انتشار این بازی بودیم. وظیفه توسعه نسخه PS4 بازی بر عهده استودیو بلوپوینت گیمز بود. با اینکه بازی ابتدا به‌عنوان یک ریمستر معرفی شد، اما بلوپوینت گیمز در ادامه اعلام کرد که به دلیل دسترسی نداشتن به محتویات نسخه اصلی و قابل استفاده نبودن موارد در دسترس، بسیاری از بخش‌های بازی از نو طراحی و خلق شده‌اند و به همین دلیل هم نسخه فعلی Shadow of the Colossus در واقع بیش‌تر یک بازسازی است تا یک ریمستر ساده. به هر حال این بازی که نقد‌های بسیار عالی‌ای هم دریافت کرده در حال حاضر در دسترس است و کاربران پلی‌استیشن 4 می‌توانند از آن لذت ببرند. صدرنشینی بازی در جدول فروش هفتگی انگلستان هم نشان می‌دهد که بازی علاوه بر منتقدین، در جلب رضایت گیمر‌ها هم عملکرد خوبی داشته است. 

 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده