نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

۲۳ بازی کمیاب نینتندو که امروزه قیمت بسیار بالایی دارند

در این مطلب ۲۳ بازی قدیمی نینتندو را معرفی خواهیم کرد که امروزه با قیمت عجیب و غریبی به فروش می‌رسند.

معمولا بازی‌های ویدیویی با گذشت زمان قیمت بالای زمان انتشار خود را از دست داده و با قیمت کم‌تری به فروش می‌رسند. حتی امروزه شاهد هستیم که خیلی از بازی‌های دیجیتالی که ابتدا با قیمت ۶۰ دلاری منتشر می‌شوند، پس از مدتی با افت قیمت رو‌به‌رو شده و گاهی حتی پس از گذشت چند سال قیمت آن‌ها تا حد خیلی زیادی پایین هم می‌آید. با این حال تعدادی از بازی‌های قدیمی هم هستند که شبیه به عتیقه‌ها، با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند. در این مطلب ۲۳ بازی قدیمی نینتندو را معرفی خواهیم کرد که امروزه با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند.

بازی Little Samson

۱- Little Samson

بازی Little Samson در سال ۱۹۹۲ و در حالی که اکثر استودیو‌های دیگر به سراغ ساخت بازی‌های SNES رفته بودند، توسط استودیو تایتو برای کنسول قدیمی‌تر NES ساخته و عرضه شد. به همین دلیل و وجود پلتفرم جدید‌تر در آن دوران، تعداد خیلی کمی از این بازی تولید و منتشر شد و در نتیجه Little Samson چه در زمان خودش و چه بعدها بازی کاملا کمیابی به شمار می‌رفت. به همین دلیل هم امروزه نسخه‌های این بازی در سایت eBay با قیمتی در حدود ۲۹۰۰ دلار خرید و فروش می‌شوند!

Ducktales 2

۲- Ducktales 2

نسخه اول بازی Ducktales یکی از آثار موفق کپکام روی کنسول NES و جزو بازی‌های کلاسیک جذاب بود. با این حال دقیقا به دلیلی مشابه با مورد قبلی، زمانی که نسخه دوم این بازی در سال ۱۹۹۳ روی همین کنسول NES منتشر شد، به دلیل رایج‌تر شدن کنسول جدید‌تر SNES کم‌تر کسی شانس تجربه این بازی را پیدا کرد و در نتیجه Capcom هم نسخه‌های کمی از آن منتشر کرد تا در نتیجه، Ducktales 2 به یک بازی کمیاب تبدیل شود که امروزه قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار دارد.

Teenage Mutant Ninja Turtles Tournament Fighters

۳- Teenage Mutant Ninja Turtles Tournament

Teenage Mutant Ninja Turtles Tournament یک بازی مبارزه‌ای بود که در سال ۱۹۹۴ برای کنسول NES منتشر شد و خیلی هم مورد استقبال قرار نگرفت؛ چرا که در آن زمان، SNES و بازی‌های با کیفیت‌ترش بیش‌تر مورد استقبال قرار می‌گرفتند. با این حال و برخلاف آن زمان، امروزه Teenage Mutant Ninja Turtles Tournament یک بازی کاملا کمیاب و گران‌قیمت است که کارتریج‌های نسخه NES آن چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار قیمت دارند.

Mega Man 5

۴- Mega Man 5

سری مگا من از آن دست بازی‌هایی است که تقریبا تمامی نسخه‌هایش کیفیت خوبی داشتند. با این حال Mega Man 5 در حالی در سال ۱۹۹۲ روی NES منتشر شد که اکثر گیمر‌ها سراغ کنسول‌های ۱۶ بیتی مثل SNES رفته بودند و به همین دلیل افراد خیلی کمی شانس بازی کردن نسخه NES این بازی را به دست آوردند. با اینکه امروزه می‌توان این نسخه از بازی را با قیمت کم‌تر از ۱۰۰ دلار هم گیر آورد، اما اگر بسته کامل بازی شامل خود بازی و دفترچه آن را داشته باشید، می‌توانید به قیمت ۲۵۰ دلار هم آن را بفروشید.

Stadium Events

۵- Stadium Events

Stadium Events در واقع یکی از کمیاب‌ترین بازی‌های ویدیویی است. این بازی در سال ۱۹۸۷ و به عنوان یکی از بازی‌های سازگار با وسیله جانبی Bandai Family Fun Fitness روانه بازار شد با این حال نامکو خیلی زود دستور جمع‌آوری بازی را صادر کرد و نسخه‌های ارسال شده به فروشگاه‌ها را برگرداند تا نام وسیله جانبی مذکور به Power Pad تغییر پیدا کرده و بازی مجددا منتشر شود. از این رو نسخه‌های اولیه این بازی که خیلی زود جمع‌آوری شده بودند، بسیار کمیاب هستند و به همین دلیل هم امروزه بیش از هزار دلار قیمت دارند.

نینتندو

۶- کارتریج استفاده شده در Nintendo World Championships

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، متعلق به یک کارتریج استفاده شده در مسابقات Nintendo World Championships سال ۱۹۹۰ است که قیمتی باورنکردنی دارد! این کارتریج شامل حالت Time Trial بازی‌های Super Mario Bros، Rad Racer و Tetris می‌شد و فقط ۲۶ نسخه از آن در زمان خودش ساخته و عرضه شد و به همین دلیل هم اثری کاملا کمیاب یا حتی نایاب است. جالب است بدانید که یک نسخه از این بازی در سال ۲۰۱۴ با قیمت عجیب ۲۷ هزار دلار در سایت eBay خریداری شد.

نینتندو

۷- کارتریج‌های نمایش‌داده‌شده در سریال Pawn Stars

تصویر بالا متعلق به دو کارتریجی است که در فصل هفتم سریال Pawn Stars برای دقایقی نمایش داده شده‌اند و امروز در اختیار یک یوتیوبر به نام NES Punk هستند. این یوتیوبر کارتریج‌ها را از صاحب اصلی آن‌ها خریداری کرده است و چندی پیش قیمت این کارتریج‌ها چیزی بین ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار تخمین زده شد.

نینتندو

۸- کارتریج دیگر مربوط به مسابقات Nintendo World Championships

در تصویر بالا یک کارتریج دیگر متعلق به مسابقات Nintendo World Championships را مشاهده می‌کنید که روی آن یک سری سوییچ‌های فیزیکی وجود دارند. این سوییچ‌ها به برگزار‌کنندگان مسابقات اجازه می‌داد تا زمانی را که هر بازیکن می‌توانست پای یک بازی بنشیند تعیین کنند. طبق تخمین متخصصین، هریک از این کارتریج‌ها در حال حاضر بین ۵ تا ۸ هزار دلار قیمت دارند.

Bonk

۹- Bonk's Adventure

Bonk's Adventure یکی از بازی‌های کنسول ناموفق Turbografx-16، محصول کمپانی NEC، بود که بعد‌ها با گرافیک پایین‌تر روی کنسول NES نینتندو نیز منتشر شد. در حالی که نسخه Turbografx-16 این بازی قیمت چندانی ندارد، اما نسخه NES آن با بسته‌بندی کاملش چیزی در حدود ۸۵۰ دلار معامله می‌شود.

Chip

۱۰- Chip 'n Dale Rescue Rangers 2

Chip 'n Dale Rescue Rangers 2 در حالی در سال ۱۹۹۳ در ژاپن و یک سال بعد در آمریکا روی NES منتشر شد که به دلایلی که قبلا هم اشاره کردیم، در این دوره بازی‌های این کنسول خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند و مخاطبین بیش‌تر سراغ کنسول‌های جدید‌تر رفته بودند. در نتیجه Chip 'n Dale Rescue Rangers 2 هم بازی کمیابی بود که امروزه با قیمت ۱۷۵ تا ۲۵۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

Bubble Bobble Part 2

۱۱- Bubble Bobble Part 2

با رسیدن به این قسمت از لیست، می‌توان گفت دنباله بازی‌های موفق کنسول NES که در زمان اوج گرفتن کنسول بعدی نینتندو یعنی SNES روی کنسول قدیمی‌تر منتشر شدند، همگی آثار کمیاب و امروزه گران‌قیمتی هستند و Bubble Bobble Part 2 هم یکی از همین دست بازی‌ها است که امروزه قیمتی در حدود ۶۵۰ دلار دارد؛ البته به شرطی که بسته‌بندی سالم و کامل آن را داشته باشید.

Donkey Kong

۱۲- کارتریج Donkey Kong Country Competition

کارتریج Donkey Kong Country Competition مخصوص مسابقات PowerFest 94 ساخته شده و شامل حالت Time Trial بازی Donkey Kong Country بود. این کارتریج‌ها بعدا در مسابقات World Video Game Championship II هم استفاده شدند. از آنجایی که این کارتریج‌ها برای هدف به‌خصوصی ساخته شده و در نتیجه بسیار کمیاب بودند، امروزه قیمت بالایی دارند و چیزی بین ۱۵۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

Star Fox

۱۳- کارتریج‌های مخصوص مسابقات Star Fox

در سال ۱۹۹۳ یک رویداد رقابتی با محوریت بازی Star Fox برگزار شد و به همین مناسب کارتریج‌های مخصوصی شامل بخش Time Trial این بازی در تعداد خیلی محدود آماده شدند. به دلیل کمیاب بودن، این کارتریج‌ها امروزه در سایت eBay با قیمتی در حدود هزار دلار خرید و فروش می‌شوند.

The Flintstones: The Surprise at Dinosaur Peak!

۱۴- The Flintstones: The Surprise at Dinosaur Peak

نکته جالب در مورد بازی The Flintstones: The Surprise at Dinosaur Peak این است که شاید بتوان گفت این اثر، هرگز در یک فروشگاه بازی ویدیویی رسما در دسترس قرار نگرفته است! چرا که این بازی کنسول NES در انحصار سرویس Blockbuster Video بود که یک سرویس کرایه‌دهنده فیلم و بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رفت. به همین دلیل هم نسخه‌های خیلی کمی از این بازی ساخته شدند.

این بازی کمیاب امروزه در سایت eBay بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار معامله می‌شوند.

The Jetsons: Cogswell

۱۵- The Jetsons: Cogswell's Caper

The Jetsons: Cogswell's Caper به عنوان یک بازی هشت بیتی کنسول NES در دوران رایج شدن کنسول SNES منتشر شد و به همین دلیل هم خیلی استقبال خوبی از آن در زمان انتشار صورت نگرفت. اما اگر در آن زمان این بازی را خریداری کرده‌اید، امروزه شانس به شما رو کرده است! چرا که کارتریج‌های نسخه NES بازی The Jetsons: Cogswell's Caper امروزه قیمتی در حدود ۱۲۰۰ دلار دارند. البته اگر بسته‌بندی کامل بازی سالم باشد این قیمت بالاتر هم می‌رود.

Bomberman 2

۱۶- Bomberman 2

سری Bomberman بدون شک بهترین ساخته استودیو هادسن سافت است. با این حال کم‌تر کسی بازی Bomberman 2 محصول سال ۱۹۹۳ را روی کنسول NES بازی کرد؛ چرا که سازندگان وعده انتشار یک نسخه SNES از بازی را هم داده بودند و به دلیل محبوب‌تر بودن این کنسول، افراد زیادی منتظر انتشار این نسخه ماندند. در نتیجه نسخه NES بازی Bomberman 2 یک اثر کمیاب باقی ماند و همین امر هم باعث شده تا امروزه این بازی قیمتی معادل ۱۲۵ تا ۱۵۰ دلار داشته باشد.

Power Blade 2 بازی

۱۷- Power Blade 2

در دوران کنسول‌های NES و SNES بازی‌های اکشن شبیه به مگامن طرفداران زیادی داشتند و Power Blade هم یکی از همین دست بازی‌ها بود که نسخه اول آن، با اینکه خیلی فروش فوق‌العاده‌ای نداشت، اما نقد‌هایی عالی دریافت کرد. نسخه دوم این بازی در سال ۱۹۹۲ منتشر و بنا به همان فرمولی که پیش‌تر اشاره کردیم (استقبال کم از دنباله بازی‌های NES که در زمان اوج SNES منتشر می‌شدند) خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و همین کافی بود تا تعداد نسخه‌های کمی از این بازی منتشر شوند و در نتیجه، Power Blade 2 به اثری کاملا کمیاب تبدیل شود. همین مساله هم باعث شده تا این بازی امروزه قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار داشته باشد.

Action 52

۱۸- Action 52

Action 52 در واقع یک کارتریج غیررسمی و تایید‌نشده شامل ۵۲ بازی مختلف بود که اکثرا هم دارای باگ‌های عجیب و غریبی بودند! جالب اینکه Action 52 در زمان خودش هم با قیمت بسیار بالای ۱۹۹ دلار فروخته می‌شد اما امروزه قیمت این کارتریج عجیب و غریب حتی بالاتر هم رفته و ۵۰۰ دلار است.

Snow Brothers

۱۹- Snow Brothers

Snow Brothers یکی از بازی‌های کمپانی کپکام است که پورت یک بازی آرکید روی کنسول NES به شمار می‌رود. از این بازی تعداد خیلی کمی ساخته و عرضه شد و به همین دلیل هم اثری کمیاب به شمار می‌رود که امروز بین کلکسیونر‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است و قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار دارد. 

Dragon Fighter

۲۰- Dragon Figher

بدون شک یکی از محبوب‌ترین سبک بازی‌های ویدیویی در دوران کنسول‌هایی مثل NES یا SNES، سبک اکشن دوبعدی بود که بازی‌های مختلفی در این سبک ساخته شدند. Dragon Figher یکی از همین دست بازی‌ها بود که در آن، گیمر نقش یک مبارز را ایفا می‌کرد؛ مبارزی که در حالت عادی با سلاحی چون شمشیر به سراغ دشمنانش می‌رفت اما قابلیت تبدیل شدن به یک اژدها را هم داشت. این بازی توسط استودیو SOFEL و در تعداد خیلی کم ساخته شده بود و به همین دلیل هم بازی‌ای کمیاب به شمار می‌رود که کارتریج‌هایش در حال حاضر بسته به وضعیت ظاهری‌شان بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار قیمت دارند. 

Panic Resturant

۲۱- Panic Restaurant

پیش از این یک فرمول برای بازی‌هایی گران‌قیمت این لیست پیدا کرده بودیم و می‌توان گفت که فرمول بعدی هم مربوط به بازی‌هایی است که در دوران رواج پیدا کردن کنسول SNES، توسط استودیو تایتو روی NES منتشر شدند! Panic Restaurant یکی از همین دست بازی‌ها است که در آن، گیمر در نقش یک آشپز قرار می‌گیرد و باید از دست سیب‌های عصبانی، پیتزا‌های مرگبار و مایکروفر‌های خطرناک فرار کند! تایتو فقط تعداد محدودی از این بازی را روانه بازار کرد و به همین دلیل هم افرادی که کلکسیونی از تمام بازی‌های NES دارند، علاقه زیادی به خرید این بازی نشان می‌دهند. همین مساله هم باعث شده تا Panic Restaurant بسته به شرایط کارتریج و بسته‌بندی قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار داشته باشد. 

Gun Nac

۲۲- Gun-Nac

Gun-Nac یک بازی اکشن است که در آن، باید با اشیا متحرک مختلفی که از یک کهشکان دیگر وارد زمین شده‌اند مبارزه کرده و آن‌ها را از بین ببرید. Gun-Nac هم جزو بازی‌های کمیاب قدیمی است که کارتریج‌های آن در حال حاضر بین ۱۲۵ تا ۱۷۵ دلار قیمت دارند و اگر بسته کامل بازی را داشته باشید این مبلغ تا ۳۰۰ دلار هم افزایش پیدا می‌کند. 

Zombie Nation

۲۳- Zombie Nation

آخرین بازی لیست را می‌توان از نظر محتوا، عجیب‌ترین بازی هم دانست؛ چرا که در بازی Zombie Nation گیمر در نقش سر یک سامورایی قرار می‌گرفت که باید با یک موجود فضایی مبارزه می‌کرد و آمریکا را نجات می‌داد. این موجود فضایی تمام مردم کشور را به زامبی تبدیل کرده است و حال شما در نقش سر یک سامورایی باید این مشکل را حل کنید! به عنوان یک بازی کمیاب، Zombie Nation امروزه بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ دلار معامله می‌شود. البته اگر دفترچه راهنمای بازی را هم بخواهید، باید ۱۰۰ دلار دیگر نیز خرج کنید. 

نظر شما در مورد این بازی‌ها و قیمت‌های عجیب‌شان چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده