نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

الکس گارلند علاقمند به ساخت فیلمی درباره Swamp Thing است

الکس گارلند، کارگردان فیلم نابودی (Annihilation) در گفتگوی کوتاه اخیر خود عنوان کرد که علاقه زیادی به ساخت اثری اختصاصی درباره شخصیت سوامپ تینگ دارد.

در طی چند سال اخیر، الکس گارلند با ساخت و اکران آثاری همچون فیلم Annihilation (نابودی) و فیلم Ex Machina (فراماشین)، نظرات و نقدهای مثبت بسیار و همچنین تحسین بسیاری از منتقدان را در پرونده کارهای خود دارد. بر اساس گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد که او قصد دارد این استعدادهای فوق‌العاده خود را به سمت ساخت آثار اقتباسی بر اساس کتاب‌های کامیک سوق دهد؛ به‌خصوص یک شخصیت محبوب خاص. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، الکس گارلند وارد مصاحبه با یکی از گزارشگران Reddit AMA شد. در این گفتگوی کوتاه، گزارشگر از او سوال کرد که اگر فرصتی برای ساخت یک اثر ابرقهرمانی یا در کل اقتباسی بر اساس کتاب‌های کامیک برای او به وجود بیاید، او علاقه به ساخت اثر اختصاصی درباره چه شخصیتی را دارد. بر اساس صحبت‌هایی که در این مصاحبه رد و بدل شد، این کارگردان بیشتر از هر شخصیت دیگری دوست دارد به سراغ کتاب‌های کامیک دنیای دی سی رفته و فیلمی بر اساس شخصیت سوامپ تینگ (Swamp Thing) بسازد.

با توجه به اینکه الکس گارلند سابقه بسیار خوبی در ساخت آثار علمی تخیلی دارد و بخش زیادی از رزومه او مربوط به تولید فیلم‌های زیبایی در این ژانر است، پس احتمال این موضوع وجود دارد که اگر شرایط ساخت فیلم Swamp Thing به وجود بیاید، او یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارگردانی باشد. او پیشتر فیلمنامه برخی آثار خود یعنی فیلم فراماشین، فیلم Sunshine (آفتاب) و فیلم Never Let Me Go (هرگز رهایم نکن) را نوشته که در داستان خود برخی از عناصر علمی تخیلی را به‌طرز بسیار زیبا و نفس‌گیری با واقعیت ترکیب کرده است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد این کارگردان خلاقیت‌هایی را در کارهای خود به کار می‌برد که کاملا با گروه خونی دکتر الک هالند (سوامپ تینگ) تطابق دارد. به علاوه، با توجه به رزومه گارلند، او آنچنان هم در زمینه ساخت آثار کامیک بوکی تازه‌کار نیست و پیشتر فیلمنامه فیلم Dredd (درد) را که در سال ۲۰۱۲ اکران شد نوشته است. 

Swamp Thing

جالب است بدانید که در صورت ساخت این اثر، شخصیت سوامپ تینگ اولین بار نیست که روی پرده سینماها ظاهر می‌شود. سال‌ها پیش، اثر دیگری به کارگردانی وس کریون ساخته و در سال ۱۹۸۲ اکران شد. اگرچه وس کریون آثار بسیار خوبی را ساخته و تا به امروز اکران کرده و کارگردان تحسین‌شده‌ای هم محسوب می‌شود، اما فیلم سوامپ تینگی که او ساخت همانند بقیه آثار او خوب از آب درنیامد و عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشت. بر اساس گزارش‌های مختلف به نظر می‌رسد که قرار است شخصیت سوامپ تینگ از کاراکترهایی باشد که به فیلم Justice League Dark (لیگ عدالت تاریک) آورده خواهد شد. تولید این فیلم در سال ۲۰۱۴ اعلام شد و از آن روز نه‌تنها به مشکلات زیادی برخورده، بلکه کارگردانان زیادی هم تعویض کرده است.

علاوه بر اینکه این کارگردان علاقه خود را به کارگردانی این اثر اعلام کرده و طرح‌هایی از نحوه به تصویر درآوردن این شخصیت به روی پرده سینماها منتشر شده، چند سال اخیر خبرهای کوتاهی هم از طرف کمپانی برادران وارنر اعلام شد. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ صحبت‌هایی درباره فیلم سوامپ تینگ اعلام کرد و تا حدودی مشخص کرده که احتمال بسیار زیادی درباره ساخت این اثر اختصاصی وجود دارد. جالب است بدانید که این شخصیت در دنیای انیمیشنی کمپانی دی‌سی هم حضور داشته و نقش خوبی در انیمیشن لیگ عدالت تاریک داشت که در بخشی از انیمیشن هم به کاراکتر او پرداخته شده بود.

تصور اینکه این اتفاق در نهایت رخ دهد و شخصیت سوامپ تینگ به واسطه فیلم لیگ عدالت تاریک این فرصت برایش مهیا شود که روی پرده نقره‌ای سینماها حاضر شده و به ایفای نقش بپردازد، آنقدرها هم دور از انتظار نیست؛ زیرا کمپانی برادران وارنر این پروژه را معرفی کرده و کم و بیش سعی در پیش بردن آن دارد. اما درباره فیلم اختصاصی این کاراکتر شاید نتوان این حرف را به صورت قطعی زد؛ اگر الکس گارلند واقعا به ساخت این اثر علاقه داشته باشد و کمپانی برادران وارنر هم متوجه شود که این اثر واقعا کشش داشته و تصمیم بر ساخت آن بگیرد، چه کسی می‌داند که چه پیش می‌آید.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده