نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

بررسی بازی Civilization VI: Rise and Fall از دید سایت‌های معتبر دنیا

Rise and Fall اولین بسته الحاقی بزرگ بازی Civilization VI است که در این مطلب، نگاهی به بررسی‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

بازی Civilization VI اواخر سال ۲۰۱۶ به‌عنوان جدید‌ترین نسخه از سری Civilization منتشر شد و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک سال‌های اخیر است. این ساخته استودیو فیرکسیس گیمز با عمق استراتژیک بالایی که دارد می‌تواند برای مدت طولانی مخاطبینش را سرگرم و درگیر انتخاب‌هایی سخت و پیچیده کند. از طرف دیگر، پشتیبانی عالی سازندگان از بازی هم مزید بر علت شده تا Civilization VI روز به روز بهتر و گسترده‌تر از قبل شود و سازندگان از همان زمان عرضه بازی با انتشار آپدیت‌های مختلف مواردی از قبیل تمدن‌های جدید را به بازی اضافه کرده‌اند. حال چند روزی است که اولین بسته الحاقی بزرگ بازی با نام Rise and Fall هم منتشر شده تا دلیل دیگری برای جذب مجدد طرفداران به این بازی استراتژیک نوبتی باشد. 

بسته Rise and Fall با قیمت ۳۰ دلار منتشر شده که نشان از محتویات زیاد آن دارد. این بسته الحاقی در وهله اول هشت تمدن و ۹ رهبر جدید به بازی اضافه می‌کند که مهم‌ترین ویژگی بسته هم به شمار می‌روند. از طرف دیگر، شاهد اضافه شدن سیستم‌های مختلفی به بازی هستیم که آن را عمیق‌تر و پیچیده‌تر از قبل می‌کنند. به‌علاوه مواردی مثل Wonder‌های جدید، نیرو‌ها و ساختمان‌های جدید و سیستم تعامل جدید با سایر تمدن‌ها هم از دیگر محتویات این بسته الحاقی هستند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Civilization VI: Rise and Fall و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. البته پیش از آن می‌توانید خلاصه نقد نسخه اصلی بازی Civilization VI را در ادامه بخوانید:

Civilization 6 قطعا بهترین نسخه از این سری تا به امروز است که توانسته تمامی ویژگی‌های مثبت و هسته اصلی گیم‌پلی نسخه‌های پیشین را حفظ کند و با اعمال تغییراتی هرچند جزئی در آن، یک تجربه بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده و در عین حال عمیق و استراتژیک ارائه کند که تجربه آن برای تمامی طرفداران این سری و بازی‌های استراتژیک لذت‌بخش است.

Civilization VI: Rise and Fall

  • سازنده: فیرکسیس گیمز
  • ناشر: توکی گیمز
  • تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن
  • سبک: استراتژیک نوبتی

Civilization® VI: Rise and Fall

پالیگان: ۹۰ از ۱۰۰

بسته Rise and Fall بازی دوباره به‌مان یادآوری می‌کند که دلیل اصلی جذابیت سری Civilization، قرار دادن تصمیم‌گیری‌های مختلف پیش روی گیمر است؛ تصمیم‌گیری‌هایی که گاهی هم حسابی سخت هستند. به‌علاوه بازی به ما اجازه می‌دهد تا سبک و سیاق خودمان را در آن پیاده کنیم که ویژگی مثبتی برای این شبیه‌ساز حکومتی است. 

گیمزبیت: ۸۲ از ۱۰۰

سری Civilization زمانی در بهترین حالتش قرار دارد که به‌تان اجازه دهد داستان منحصر‌به‌فرد خودتان را روایت کنید. با این حال Civilization VI در زمان انتشار خیلی در این زمینه شرایط ایده‌آلی نداشت و خوشبختانه Rise and Fall موفق می‌شود این مشکل را تا حد زیادی رفع کند و گزینه‌های بیش‌تری در مقایسه با بازی اصلی برای گسترش تمدن خودتان خواهید داشت و مجبور نیستید حتما از روش نظامی بازی را پیش ببرید. به‌علاوه بازی یک سیستم ماموریت-مانند هم دارد که با انجام دادن کار‌های گفته‌شده می‌توانید جوایزی به دست بیاورید. به‌علاوه رهبر‌های جدید هم تنوع خوبی به بازی می‌بخشند. 

پی‌سی گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Rise and Fall یک بسته الحاقی عالی برای بازی Civilization 6 است؛ با این حال آنقدر هم فوق‌العاده نیست که داشتنش ضروری به نظر برسد. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

Rise and Fall به جای اینکه سیستم‌های نسخه اصلی بازی را پیچیده‌تر از قبل کند و باعث سخت شدن بازی شود، باعث بهبود بسیاری از المان‌های بازی شده است. در واقع نسخه اصلی سیستم‌های عمیق و چند لایه‌ای داشت که باعث می‌شدند بازی از ابتدا تا انتها جذاب باقی بماند و حال این مساله در Rise and Fall حتی بیش از پیش بهتر شده است. اضافه شدن عصر‌های جدید باعث شده تا رقابت بین تمدن‌ها جدی‌تر از قبل شود و سیستم‌هایی مثل وفاداری هم استراتژی‌های جدیدی معرفی کرده و عمق بیش‌تری به بازی می‌بخشند. 

آی‌جی‌ان: ۷۸ از ۱۰۰

Rise and Fall قطعا تجربه‌ای مثبت است و لذت خاص خود را دارد، ولی کاملا بی‌نقص و فوق‌‌العاده هم نیست. به‌شخصه منتظر دومین بسته الحاقی بازی می‌مانم که امیدوارم بزرگ‌تر و غنی‌تر باشد. 

پی‌سی گیمز ان: ۷۰ از ۱۰۰

بازی Civilization VI قطعا همراه با آپدیت‌ها و محتویات اضافه‌اش و در راس آن‌ها بسته Rise and Fall تجربه بهتری ارائه می‌کند. با این حال این بسته الحاقی هم برای رساندن بازی به آن پتانسیل فوق‌العاده‌ای که دارد کافی نیست و هنوز هم ضعف‌هایی را در بازی شاهد هستیم. 

نمره های Rise and Fall

نمره های Rise and Fall


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده