// دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳

گزارش مالی اسکوئر انیکس برای ۹ ماه پایانی سال 2017 منتشر شد

فروش فوق‌العاده بازی Nier: Automata و عملکرد رضایت‌بخش بازی‌های موبایل از جمله پیشرفت‌های اسکوئر انیکس در سال ۲۰۱۷ بوده است.

با پایان سال ۲۰۱۷، کم کم نوبت به ارزیابی کارنامه مالی ناشرها و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان است و در همین راستا، کمپانی اسکوئر انیکس گزارش مالی خود را برای ۹ ماه پایانی سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. همانند شرکت کپکام، اسکوئر انیکس هم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ با کاهش فروش خالص روبرو شده است، اما با این حال درآمدی که این شرکت ژاپنی به‌دست آورده، به مراتب بیشتر از سال گذشته بوده است.

در بخش بازی‌های کنسولی، با وجود عرضه آثاری چون Dragon Quest XI برای پلی استیشن 4 و 3DS و همچنین Final Fantasy XII: The Zodiac Age برای کنسول نسل هشتمی سونی، کاهش انتشار بازی‌های بلاک‌باستر باعث شده است تا از نظر فروش نسبت به سال گذشته شاهد یک افت ۲۰۰۰ میلیون ینی باشیم. اما در طرف دیگر، بازی Nier: Automata توانست با فروش فوق‌العاده خود در طول این ۹ ماه، درآمد عملیاتی اسکوئر انیکس را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

(واحد: میلیون ین)
۹ ماه پایانی سال ۲۰۱۶     ۹ ماه پایانی سال ۲۰۱۷   
فروش خالص۱۹۰٬۰۸۴۱۸۸٬۰۹۰
درآمد عملیاتی۲۱٬۴۷۷۳۳٬۷۷۱
درآمد مشمول مالیات۲۲٬۰۵۰۳۴٬۷۸۵
سود کل۱۷٬۰۵۵۲۲٬۳۲۷

در بخش بازی‌های نقش‌ آفرینی و چندنفره آنلاین، انتشار بسته‌های الحاقی بازی‌های Dragon Quest X و Final Fantasy XIV توانست رشد مالی خوبی را نصیب کمپانی ژاپنی کند و درآمد مناسبی را چه از طریق فروش فیزیکی و چه از طریق پرداخت‌های بازیکنان به ارمغان بیاورد. همچنین باید اشاره کنیم که به گفته مدیران این شرکت، عملکرد Square Enix در زمینه بازی‌های موبایلی نیز بسیار خوب و قابل‌قبول بوده است.

در مجموع و با توجه به آمار ارائه شده، کمپانی اسکوئر انیکس درآمد خالص ۱۴۳٬۵۷۴ میلیون ین را تجربه کرد که در قیاس با سال قبل ۱.۸ درصد کاهش داشته است، اما در مقابل سود عملیاتی این شرکت به رقم ۳۶٬۳۷۸ میلیون ین رسید که افزایشی ۶۶.۹ درصدی را تجربه کرده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده