نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

کارگردان Annihilation سریالی علمی تخیلی خواهد ساخت

الکس گارلند، کارگردان فیلم مورد انتظار Annihilation (نابودی)، قصد دارد سریالی علمی-تخیلی برای شبکه FX بسازد.

الکس گارلند، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان انگلیسی فیلم Annihilation (نابودی)، پروژهٔ بعدی خود را مشخص کرد و وی تصمیم دارد بر روی سریالی علمی تخیلی کار کند؛ این سریال در ۸ قسمت تولید خواهد شد و بر روی آنتن شبکه FX خواهد رفت. الکس گارلند با نگارش فیلمنامهٔ فیلم‌هایی معمولاً در ژانر علمی-تخیلی همچون Sunshine (آفتاب)، Never Let Me Go (هرگز رهایم مکن) و Dredd (دِرِد)، نامی برای خود در سینمای هالیوود دست‌وپا کرد. اولین تجربهٔ کارگردانی گارلند به ساخت فیلم Ex Machina (اکس ماکینا) با نقش‌آفرینی آلیسیا ویکاندر در نقش آندرویدی کاملاً انسان‌سازی‌شده مربوط می‌شود. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به دامنل گلیسون، سونویا میزونو، اسکار آیزاک و کوری جانسون اشاره داشت. اولین فیلم گارلند با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه بود و با بودجهٔ ساخت ۱۵ میلیون دلاری، نزدیک ۳۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

فیلم جدید الکس گارلند، فیلم علمی تخیلی Annihilation است و وی بار دیگر در ژانر محبوب خود اقدام به ساخت فیلمی جدید کرده است. فیلم Annihilation برگرفته از رمان Southern Reach جف واندرمیر است و روایتگر داستان تیمی از دانشمندان زن است که به منطقه‌ای مرموز به نام منطقهٔ مرموز ایکس (Area X) وارد می‌شوند که در آنجا موجودات خطرناک و عجیب‌وغریبی انتظار آن‌ها را می‌کشند؛ پیش از حضور دانشمندان زن در این منطقه، گروهی از مردان پا به این سرزمین گذاشته بودند و تنها یک نفر از آن‌ها (شخصیتی که اسکار ایزاک نقش آن را بر عهده دارد) توانسته بود بازگردد که البته با اختلالات و ناخوشی‌های عجیب‌وغریبی گریبانگیر شده بود و بعد از آن همسر وی تصمیم به بازگشت به منطقهٔ ایکس می‌گیرد. این منطقه اکنون در تصرفی موجودی به نام «شیمر» است و شخصیت‌های فیلم باید با جانورانی جهش‌یافته روبه‌رو شوند. ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، تسا تامپسون، دیوید گیسی و سونویا میزونو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.


Annihilation

الکس گارلند که نشان داده است ژانر محبوب وی، ژانر فیلم‌های علمی-تخیلی است، پروژهٔ بعدی خود را مشخص کرد و این پروژه ساخت سریالی ۸ قسمتی در ژانر علمی-تخیلی و برای پخش از شبکه FX خواهد بود؛ نویسندگی و کارگردانی این سریال بر عهدهٔ الکس گارلند است. الکس گارلند در مورد این پروژه گفته است که نویسندگی تمام قسمت‌های آن را خود بر عهده داشته است و امیدوار است بتواند کارگردانی هر ۸ قسمت را نیز به وی بسپارند. الکس گارلند در مصاحبه‌ٔ خود با سایت Fandango در مورد پروژهٔ جدید چنین گفت:

پروژه آینده من که به نظر وارد مرحله ساخت خواهد شد، مجموعه تلویزیونی ۸ قسمتی برای شبکه FX است و امیدواریم که اواخر سال جاری، فیلمبرداری آن را آغاز کنیم. این مجموعه را می‌توان تا مجموعه‌ای علمی-تخیلی خواند، اما برخلاف فیلم Annihilation که در دنیایی خیالی جریان داشت، مجموعهٔ جدید بیشتر بر اساس تکنولوژی خواهد بود.  

پروژه‌ٔ جدید الکس گارلند هنور در ابتدای کار قرار دارد و جزئیاتی از داستان و بازیگران احتمالی آن منتشر نشده است. گارلند در صحبت‌های خود بدین موضوع اشاره داشت که سریال شبکه FX بیشتر شبیه کارهای ابتدایی وی همچون Never Let Me Go و Ex Machina خواهد بود و در دنیای امروزی روایت خواهد شد. اما فیلم Annihilation در فضای فانتزی‌تر و تخیلی‌تر و دنیایی جدید روایت خواهد شد که می‌توان این فیلم را با فیلم‌های معروف ژانر وحشت و علمی-تخیلی همچون Alien (بیگانه) و The Thing (موجود) مقایسه کرد.

سریال شبکه FX بیشتر شبیه کارهای ابتدایی الکس گارلند همچون Never Let Me Go و Ex Machina خواهد بود و در دنیای امروزی روایت خواهد شد

چندی پیش الکس گارلند اعلام کرد که برنامه‌ای برای ساخت دنباله‌های این فیلم نداشته و تنها همین فیلم از سه‌گانهٔ احتمالی را کارگردانی خواهد کرد. از همان ابتدای کار که اعلام شد فیلم Annihilation اولین قسمت از مجموعه‌ای سه‌قسمتی خواهد بود، طرفداران ژانر علمی-تخیلی می‌دانستند که با این کارگردان و تیم بازیگری و منبع اقتباس قوی، باید منتظر فیلمی متفاوت و باکیفیت باشند. این سه‌گانه قرار است بر اساس رمان سه‌قسمتی Southern Reach جف واندرمیر ساخته شود؛ کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) خیلی زود برای خرید حق امتیاز ساخت مجموعه‌ای سه‌گانه از این رمان با نویسندهٔ آن به توافق دست پیدا کرد. اما این طور که به نظر می‌رسد حداقل کارگردان قسمت‌های بعدی الکس گارلند نخواهد بود و وی اعتقاد چندانی به دنباله‌سازی ندارد یا حداقل خود علاقه‌ای به کارگردانی دو فیلم از یک مجموعه را ندارد. لازم به ذکر است کمپانی پارامونت پیکچرز حق انتشار فیلم Annihilation در کشورهای آمریکا، کانادا و چین را در اختیار دارد، اما به نظر می‌رسد که این فیلم قرار نیست در دیگر بازارهای بین المللی نمایش داده شود. همچنین چندی پیش در خبری اعلام شد که کمپانی پارامونت پیکچرز در حال مذاکره با شبکه نتفلیکس (Netflix) جهت انتشار فیلم Annihilation از این شبکهٔ استریم است. این دو کمپانی در حال امضای قراردادی هستند که به موجب این توافق، مدت کوتاهی پس از اکران این فیلم در آمریکا، فیلم Annihilation در دسترس کاربران بین‌المللی شبکهٔ نتفلیکس قرار خواهد گرفت. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده بود، در صورتی که توافق این دو کمپانی نهایی شود، نتفلیکس این فیلم را ۱۷ روز پس از اکرانش در دسترس کاربران خود در کشورهای مختلف دیگر که قرار نیست این فیلم در آن کشورها نمایش داده شود، قرار خواهد داد.

فیلم Annihilation قرار است در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (۴ اسفند ماه ۱۳۹۶) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده