نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

توضیحات رئیس لوکاس فیلم در مورد اخراج کارگردان های فیلم Solo: A Star Wars Story

کاتلین کندی، رئیس لوکاس فیلم در مصاحبه جدید خود در مورد اخراج کارگردان‌های فیلم Solo: A Star Wars Story توضیح داده است.

خرداد امسال کمپانی لوکاس فیلم (Lucasfilm) با انتشار خبری اعلام کرد که با کریستوفر میلر و فیل لرد که کارگردانی فیلم هان سولو (Han Solo) را بر عهده داشته‌اند، قطع همکاری کرده است و کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار این خبر، لوکاس فیلم اعلام کرد که ران هاوارد به‌عنوان کارگردان جدید فیلم Han Solo انتخاب شده استفیلمبرداری و تولید این فیلم در ماه مهر امسال رسما به پایان رسید و هفته گذشته نیز لوکاس‌فیلم اولین تبلیغ تلویزیونی و اولین تریلر فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story) را منتشر کرد. حال کاتلین کندی، رئیس لوکاس‌فیلم در مورد تصمیم این استودیوی فیلمسازی برای تغییر کارگردان این فیلم مورد انتظار صحبت کرده و در مورد آن توضیح داده است. او به وب‌‌سایت اینترتینمنت ویکلی گفت:

من فکر می‌کنم این بچه‌ها افراد بسیار بامزه و شوخ‌طبعی هستند، اما آن‌ها از دنیای انیمیشن و سریال‌های کوتاه کمدی آمده‌اند و زمانی که ما در حال ساختن فیلم‌هایی هستیم که می‌توانیم از توانایی‌های شما در آن استفاده کنیم، پس فضای زیادی را برای بداهه‌گویی به وجود می‌آوریم و ما این کار را همیشه انجام می‌دهیم، اما این کارها باید در قالب یک فرآیند سازمان‌یافته باشد؛ وگرنه شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید و نمی‌توانید چیزی را که مردم و طرفداران منتظرش هستند و انتظار دیدن آن را دارند،‌ تغییر دهید. بنابراین فرآیند ساخت فیلم به معنای واقعی کلمه به مشکل خورد و کار ما با آن‌ها به پایان رسید.

Kathleen Kennedy

پیش از این کریس میلر و فیل لرد در بیانیه منتشر شده، گفته بودند:

متاسفانه چشم‌اندازها و دیدگاه‌های ما با کمپانی و شرکای ما برای ساخت این پروژه هم‌خوانی نداشت و متفاوت بود. ما معمولا طرفدار عبارت اختلاف نظر و عقیده نیستیم، اما برای اولین‌بار این عبارت کلیشه‌ای درست است. ما واقعا به کار شگفت‌انگیزی که با بازیگران و اعضای تیم تولید انجام داده‌ایم، افتخار می‌کنیم.

با توجه به این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که اختلافات نظر و عقیده زیادی بین لوکاس فیلم و میلر و لرد وجود داشته است و هرکدام تصمیم داشتند که فیلم را به سبک و نظر خود تولید و منتشر کنند. با این حال، زمانی که هاوارد به‌عنوان جانشین میلر و لرد مطرح شد، او نیز چندان از تصمیم خود برای قبول کارگردانی فیلم Solo: A Star Wars Story مطمئن نبود. هاوارد توضیح داد:

من کریس و فیلم را میشناختم و آن‌ها بچه‌های بسیار بااستعدادی هستند، اما زمانی که متوجه شدم این تغییر اتفاق افتاده است، در آن زمان در حال کار روی پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی بودم و هیچ برنامه‌ای برای کارگردانی فیلمی در طول سال نداشتم. بنابراین به من پیشنهاد داده شد و تمایلی به کارگردانی این فیلم نداشتم، اما پس از آن احساس کردم که می‌توانم کمک کنم.

 Ron Howard

هنوز مشخص نیست که چند درصد فیلم Solo: A Star Wars Story دوباره فیلمبرداری شده است و ما شاهد چه مقدار از نسخه میلر و لرد در نسخه اکران فیلم خواهیم بود، اما هاوارد پاسخ چندان روشنی در مورد آن نداد و اضافه کرد که این موضوع چندان اهمیتی ندارد. او گفت:

من واقعا نمی‌خواهم در مورد این موضوع خاص صحبت کنم؛ به‌خاطر اینکه حتی نمی‌خواهم که طرفداران دوباره در مورد آن شروع به صحبت کنند. من درک می‌کنم که چرا شما این سوال را می‌پرسید و حتی ممکن است بسیاری در مورد آن کنجکاو باشند. ببینید، هرکسی ممکن است در این پروژه حضور داشته باشد و حتی کاری هم نکرده باشد، اما ما تلاش کرده‌ایم که شما این فیلم را دوست داشته باشید.

هاوارد در ادامه از کار میلر و لرد تمجید کرد و گفت که اثر کار این دو کارگردان در تمام فیلم دیده خواهد شد. فیلم Solo: A Star Wars Story به کارگردانی ران هاوارد، برای اکران در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. آلدن ارنرایک، دونالد گلاور، امیلیا کلارک، وودی هارلسون، پل بتانی، جوناس سوآتامو، ایان کنی، تندی نیوتون، وارویک دیویس و فیبی والر-بریج از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده