// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

Call of Duty: WWII، لقب بزرگ ترین عرضه دیجیتالی تاریخ پلی استیشن را از آن خود کرد

در جریان گزارش مالی کمپانی اکتیویژن، مشخص شد که بازی Call of Duty: WWII به رکورد بزرگ‌ترین عرضه دیجیتالی تاریخ پلی استیشن دست پیدا کرده است.

با توجه به اخبار بازی منتشر شده، کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد و برخلاف سایر کمپانی‌ها، گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد از نظر تاریخ متفاوت است و بین بازه زمانی ۹ مهر ماه (یک اکتبر ۲۰۱۷) تا ۱۰ دی ماه (۳۱ دسامبر ۲۰۱۷) انجام شده است. در ادامه می‌توانید تصویری از این گزارش مالی را در زومجی مشاهده کنید.

گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد

بابی کوتیک، مدیر اجرایی اکتیویژن بلیزارد، در جریان یک بیانیه در مورد درآمدها و جریان‌های نقدی گزارش مالی سه ماهه چهارم خود اعلام کرد:

این یک یادداشت برای سه ماهه کمپانی اکتیویژن بلیزارد به‌حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۷، جامعه کاربری ما توانست به رکورد جدیدی دست پیدا کند. همچنین رکورد جدیدی در بخش درآمدها و جریان‌های نقدی ما به‌وجود آمد که توانستیم بخش‌های مختلفی را رشد داده و لیگ Overwatch را به‌وجود بیاوریم. بیشتر از این نمی‌توانیم برای فرصت‌های خود در سال ۲۰۱۸ هیجان‌زده باشیم.

همچنین در نشست خبری این کمپانی اطلاعاتی از دستاوردهای اکتیویژن بلیزارد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ منتشر شد. در جریان این گزارش مشخص شد که تعداد کل بازیکنان ماهیانه بازی‌های اکتیویژن بلیزارد، به ۳۸۵ میلیون کاربر رسیده است که نسبت به سه ماهه قبل، یک میلیون کاربر افزایش پیدا کرده است. نکته‌ی جالب این گزارش، مربوط به بازی Call of Duty: WWII است که نشان می‌دهد COD: WWII جدا از بزرگ‌ترین بازی کنسولی، بزرگ‌ترین عرضه دیجیتالی روی پلتفرم‌های پلی استیشن را نیز تجربه کرده است.

بازی Destiny 2 نیز دومین بازی بزرگ کنسولی سال در آمریکا بوده و توانست لقب بزرگ‌ترین عرضه بازی در میان آثار اکتیویژن (Activision) را روی کامپیوتر از آن خود کند. همچنین بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy نیز لقب بهترین فروش یک کالکشن ریمستر شده در تاریخ پلی استیشن 4 را از آن خود کند. از دیگر نکات گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد می‌توان به لیگ بازی Overwatch اشاره کرد. لیگ اورواچ در هفته اول بیش ۱۰ میلیون بیننده منحصر به فرد داشته است که میانگین بیننده‌ها در دقیقه ۲۸۰ هزار کاربر می‌شود.

  • تعداد بازیکن‌های فعال ماهیانه در این سه ماهه برای کمپانی بلیزارد (Blizzard Entertainment) ۴۰ میلیون کاربر بوده است و این ششمین بار است که تعداد بازیکنان ماهیانه این کمپانی ۴۰ میلیون کاربر یا مقداری بیشتر از این رقم بوده است
  • در دومین سه ماهه متوالی شاهد این هستیم که بازیکنان روزانه به صورت میانگین بیش از ۵۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازی‌های اکتیویژن، بلیزارد و بازی‌های King می‌کنند
  • بلیط تمامی رویدادهای عمومی لیگ جهانی بازی Call of Duty: WWII که در ماه دسامبر شروع شد، تمام شد
  • اکتیویژن بلیزارد توانست درامد خالص داخل بازی خود در سه ماهه چهارم‌اش را به یک میلیارد دلار برساند و این رقم در مجموع به بیش از چهار میلیارد دلار افزایش یافت.
  • در این سه ماهه شاهد رشد بازار موبایل اکتیویژن بودیم و کمپانی King، دو بازی در لیست ۱۰ بازی برتر بازی‌های موبایل آمریکا برای هفتمین دور متوالی داشت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده