نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵

دنزل واشینگتن فیلم A Journal For Jordan را کارگردانی خواهد کرد

دنزل واشینگتن، کارگردان فیلم حصارها (Fences) قصد دارد برای ادامه‌دار کردن حرفه کارگردانی خود یک فیلم بر اساس کتاب A Journal for Jordan بسازد و اکران کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که دنزل واشینگتن در حال تشکیل تیم جدیدی برای ساخت یک اثر جدید است. به نظر می‌رسد که او قصد دارد دنباله‌ای برای اثر دو سال پیش خود یعنی فیلم Fences (حصارها) که نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده بود، بسازد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و بر اساس گزارش جدیدی که سایت خبری ددلاین منتشر کرده، دنزل واشینگتن که چندی پیش در فیلم Roman J. Israel, Esq نقش شخصیت اصلی داستان را ایفا کرده بود و حالا برای این نقش نامزد جایزه اسکار ۲۰۱۸ شده، قرار است با نامزد جایزه دیگری تشکیل تیم دهد و اثری اقتباسی بر اساس کتاب محبوب و پرفروش A Journal for Jordan (مجله‌ای برای جردن) بسازند که کارگردانی آن را هم واشینگتن انجام خواهد داد. ورجیل ویلیامز که یکی از نویسندگان فیلم Mudbound (گل گرفته) محسوب می‌شد و چندی پیش به همراه دیگر نویسنده و کارگردان این اثر یعنی دی ریس نامزد دریافت جایزه شده بودند، فیلمنامه این اثر اقتباسی را خواهد نوشت. این فیلمنامه که اقتباسی از مجموعه خاطرات است، داستان یک روزنامه‌نگار به نام دانا کندی را حکایت می‌کند که با گروهبان اول چارلز مونرو کینگ ازدواج کرده بود. بعد از اینکه چارلز مونرو کینگ را به کشور عراق اعزام کردند، او سعی می‌کرد در اوقات بیکاری خود، مجله‌ای برای فرزند پسر تازه متولد شده خود که جردن نام داشت، درست کند و درس‌هایی از زندگی را برای او در مجله‌اش یادداشت کند. به دلیل مرگ بسیار غم‌انگیز او در سال ۲۰۰۶، نوشتن این درس‌ها تا ۷ ماهگی جردن ادامه داشت. خلاصه رسمی‌ای از این کتاب منتشر شده که به شرح زیر است:

در سال ۲۰۰۵، گروهبان اول چارلز مونرو کینگ روزانه‌نویسی را برای پسری که انتظار متولد شدنش را می‌کشید، آغاز کرد. او در دویست و خرده‌ای صفحه درس‌هایی را برای پسرش جردن نوشت تا در صورتی که نتوانست زنده از جنگ در کشور عراق بازگردد، یادگاری برای فرزند خود به جا گذاشته باشد. چارلز مونرو کینگ، در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۰۶ (۲۲ مهر ۱۳۸۵) بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای کشته شد. در همان زمان، پسر او یعنی جردن، تنها ۷ ماه سن داشت. کتاب مجله‌ای برای جردن نامه‌های یک مادر است که برای فرزند پسر او نوشته شده و درباره پدری است که او قبل از اینکه حتی بتواند صحبت کردن را یاد بگیرد، از دست داده است. او در این نامه‌های خود، به چگونگی مرگ پدر و تمام پاسخ‌هایی که در جستجوهای خود درباره علت مرگ او دست پیدا کرده بود هم اشاره کرده است. در این کتاب، علاوه بر نامه‌های مادرانه دانا، تمامی نصیحت‌ها و دعاهایی که چارلز برای فرزندی که هرگز او را ندیده، نوشته بود هم وجود دارد. در نهایت، این کتاب، سرتاسر مملو از داستان‌هایی است که دانا و چارلز تجربه کرده‌اند و به نوعی داستان آنها در این کتاب نقل شده است؛ دو روح به ظاهر متفاوت و ناسازگار که عاشقانه و بسیار عمیق یکدیگر را دوست داشتند و خیلی زود دست سرنوشت آنها را از هم جدا کرد.

viola davis denzel washington

حال اگر به سراغ آثار تلویزیونی برویم، ورجیل ویلیامز کار بسیار خوبی با فیلمنامه‌نویسی فیلمنامه فیلم گل گرفته انجام داده بود که به‌عنوان اولین کار ویژه سینمایی او محسوب می‌شود. فیلم Mudbound توسط شبکه نتفلیکس پخش شد و توانست به موفقیت‌های زیادی دست یابد و نظرات بسیار خوب و مثبتی هم از طرف منتقدان درباره این اثر منتشر شد. همچنین این فیلم به طور شگفت‌انگیزی توانست نامزد ۴ بخش مختلف مراسم اهدای جایزه اسکار شود. حال که دنزل واشینگتن یک نویسنده موفق تازه‌نفس و نامزد دریافت جایزه اسکار را در تیم خود دارد، خیلی‌ها نسبت به این موضوع کنجکاوند تا ببینند پروژه بعدی او قرار است چه چیزی بشود. موضوع مهمی که درباره دنزل واشینگتن وجود دارد این است که هیچکس در کنار او نمی‌تواند به بیراهه برود و شکست بخورد؛ زیرا او منبع واقعی قدرت هالیوود و یکی از کاربلدترین‌های این افراد محسوب می‌شود.

علاوه بر این کارگردان کاربلد و نویسنده تازه‌نفس نامزد جایزه اسکار، تاد بلک هم از کمپانی تهیه‌کنندگی Escape Artists Productions به این پروژه اضافه شده است؛ جالب است بدانید که تاد بلک هم برای فیلم حصارها نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. به جز این پروژه، بلک پیشتر هم در پروژه تولید آخرین اثر کارگردانی‌اش یعنی فیلم حصارها و فیلم The Equalizer (متعادل کننده) که از نظر فروش بلیط و باکس آفیس به موفقیت خیلی زیادی دست پیدا کرده بود، با دنزل واشینگتن همکاری‌هایی داشته است. با این تفاسیر و از آنجایی که تا به این لحظه دو فرد نامزد جایزه را استخدام کرده، کاملا اینگونه به نظر می‌رسد که واشینگتن قصد دارد این فیلم خود را تبدیل به اثری کند که کاملا باب میل اعضای تصمیم گیرنده فصل جوایز باشد. اگرچه ما دیگر تا به این لحظه مطمئن شدیم که واشینگتن قرار است این اثر را به‌عنوان فیلم بعدی خود در قالب یک کارگردان بسازد، اما هنوز هیچ صحبت دیگری درباره اینکه آیا خودش هم مقابل دوربین خواهد رفت یا نه به میان نیامده است.

همچنین در پایان لازم به ذکر است که تاد بلک و دنزل واشینگتن در حال فعالیت روی پروژه تولید فیلم The Equalizer 2 (متعادل کننده 2) هستند تا در تاریخ ۱۰ آگوست سال جاری (۱۹ مرداد ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع ThePlaylist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده