// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

بازی جدید سازنده Diablo با نام It Lurks Below معرفی شد

David Bervik سازنده بازی Diablo پروژه جدید خود را با نام بازی It Lurks Below که در سبک نقش‌آفرینی، دوبعدی و اکشن طراحی شده است، معرفی کرد.

دیوید برویک (David Bervik) که پیش‌تر در استودیو‌های ‌Blizzard North و Gazillion Entertainment فعالیت داشته است، قرار است در سال جاری میلادی پروژه جدید خود را با نام بازی It Lurks Below که در استودیو Graybread Games در حال توسعه است، منتشر کند. همانند بازی‌های پیشین یعنی Diablo و Marvel Heroes که برویک در توسعه آنها دست داشته است، بازی It Lurks Below با داشتن مکانیک‌های اکشن و نقش‌ آفرینی با روند لوت کردن و جمع‌آوری آیتم قرار است به دست کاربران برسد اما با این تفاوت که تیم توسعه دهنده بزرگی در ساخت این بازی دست ندارد و برویک به تنهایی آن را توسعه داده است.

it lurks below

بازی It Lurks Below با داشتن دنیایی بزرگ و مکانیک‌هایی همانند بازی دیابلو به کاربران اجازه می‌دهد که همانند Minecraft به کندن حفره و ساختن آیتم‌ها بپردازند. برویک در مصاحبه‌ای که با سایت پولیگان داشته است گفت که وی از طرفداران سبک‌های مشابه همچون Starbound بوده و قصد دارد با وجود المان‌های یاد شده محتویات و ویژگی‌های دیگری را به بازی خود اضافه کند.

برویک در مورد پروژه خود نوشت:

من به محتوا و ویژگی‌های بیشتری در بازی خود برای توسعه پروژه نیاز دارم. من قصد دارم که یک بازی نقش‌آفرینی توسعه دهم که در آن کلاس‌ها لول آپ شوند و کاربران در آن با پیدا کردن آیتم‌های مختلف کاراکتر بازی را قوی‌تر کنند و با سفر در دل دنیای بازی با شخصیت‌های پلید مبارزه کند.

وی در ادامه افزود که بازی It Lurks Below ویژگی‌های یک اثر Roguelike را همچون بازی‌های مورد علاقه وی نظیر Diablo و Hellgate: London را خواهد داشت. پروژه وی که در سبک ساید اسکرولینک و دو بعدی در حال توسعه است به کاربران اجازه می‌دهد که در دنیایی که به واسطه سیستم Procedurally Generated طراحی و پردازش می‌شود حاضر شوند. سیستم یاد شده کاربران را با محتویات، آیتم‌ها و دشمنان غیرتکراری روبرو می‌کند.

it lurks below

سیستم مبارزات بازی، کاربران را در حال استفاده از «عصا» که در واقع سلاحی‌هایی هستند، نشان می‌دهد که در دنیایی که به طور پیکسلی طراحی شده است، بازی را پیش می‌برند. سلاح‌ها و همچنین دشمنان از قدرت و ویژگی‌های مختلف و منحصر‌به‌فردی برخوردار هستند طوری که برویک در این باره گفت:

من در این راستا از سری بازی‌های Diablo الهام گرفته‌ام به صورتی که برای کشتن هر یک از دشمنان بازی‌ باید ‌فو‌ت‌و‌فن خاصی را پیاده کرد.

بازی It Lurks Below شامل سه حالت می‌شود که در آن شاهد حالت Normal و حالت Creative که در واقع یک درجه سختی آسان‌تر است، محسوب می‌شود. درجه سختی سخت نیز در بازی تعبیه می‌شود که بیشتر یک روند Permadeath را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بازی It Lurks Below در تاریخ نامشخصی از سال جاری میلادی برای پی سی منتشر می‌شود و قرار است نسخه آزمایشی (بتا محدود) آن نیز آخر هفته میلادی یعنی شنبه منتشر شود. نسخه بتای محدود این بازی به ۲۰۰ کاربر محدود می‌شود. همچنین وی گفت که آخر هفته در کانال استودیو در توییچ این بازی را به نمایش خواهد گذاشت.

it lurks below

بازی It Lurks Below به مدت یک سال است که «به‌طور جدی» در حال توسعه است. برویک گفت که پروژه یاد شده قرار بود یک بازی بسیار بزرگ شود که توسعه آن شاید ۱۰ سال به طول می‌انجامید. اما وی تصمیم گرفت که پروژه را خلاصه‌تر کند و اثر روگ‌لایک خود را به یک بازی ساده‌تر تبدیل کند تا وی به تنهایی بتواند روند توسعه  بازی همچون جلوه‌های هنری، موسیقی و برنامه‌نویسی را پشت سربگذارد. برویک بیش از ۲۵ سال است که در صنعت بازی‌سازی فعالیت می‌کند و در برنامه‌نویسی بازی Diablo  نیز نقش داشته است و در آن سو حتی وی گفت که در خلق آثار هنری کم تجربه است. وی با توجه به طراحی هنری پیکسلی بازی It Lurks Below گفت:

بخش طراحی هنری یکی از دشوارترین فرآیند توسعه این بازی بود چرا که من چرا که من هنر چندانی در این زمینه ندارم. جلوه‌های هنری بازی با داشتن طراحی پیکسلی قصد دارد یک حال‌و‌هوای قدیمی را به کاربران القا کند. من تمام سعی خودم را کردم که یک اتمسفر تاریک را با نورپردازی‌ها و دیگر فعالیت‌های در بازی ایجاد کنم. روند گرافیکی این بازی مدت زمان زیادی را از من اشغال کرد اما در این حین توانستم مهارت طراحی انیمیشن پیکسلی خود را ارتقا دهم.

وی در این راستا با لحنی طنزآمیز گفت که هر چه کاربران دنیای این بازی را حفاری کنند و بازی را پیش ببرند با بهبود گرافیک و طراحی‌های هنری بهبود یافته روبرو می‌شوند. برویک در ادامه گفت که پس از انتشار بازی به پشتیبانی از آن ادامه خواهد داد و روند توسعه آن را متوقف نخواهد کرد. در این باره وی گفت:

من محتوای بیشتری را به بازی اضافه می‌کنم و باز خورد کاربران و انجمن‌های این بازی را جدی می‌گیرم تا بازی را رفته رفته به یک اثر بی‌نقص تبدیل کنم. این فرآیندی بود که در جریان بازی Marvel Heroes سخت روی آن کار کردم و توانستم از سوی انجمن‌ها به نظرات کاربران گوش دهم.

اگر تمایل دارید که با این پروژه بیشتر آشنا شوید می‌توانید گیم پلی بازی It Lurks Below را در روز شنبه ساعت ۸:۳۰ بامداد به وقت تهران در توییچ تماشا کنید.

it lurks below


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده