// پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

گزارش مالی مایکروسافت و افزایش درآمد بخش ایکس باکس

طبق گزارش مالی سه ماهه اخیر مایکروسافت، فروش کنسول ایکس باکس وان ایکس به افزایش درآمد سخت افزاری این کمپانی کمک شایانی کرده است.

مایکروسافت امروز گزارش و عملکرد مالی سه ماهه اخیر خود را که در روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ به پایان رسیده است منتشر کرد که بر طبق آن، بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت در مجموع با افزایش درآمد روبه‌رو شده است که در ادامه به جزییات عملکرد مالی بخش گیمینگ این کمپانی می‌پردازیم.

طبق گزارش منتشر شده توسط مایکروسافت، درآمد کلی بخش ایکس‌باکس با افزایش ۳۰۳ میلیون دلاری (۸ درصد افزایش درآمد) به ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است. البته این افزایش درآمد طبق اعلام مایکروسافت، به دلیل فروش خوب کنسول ایکس باکس وان ایکس از ماه نوامبر تا پایان دسامبر، حاصل شده است. همچنین میزان فروش این کنسول توسط مایکروسافت اعلام نشده است، اما طبق گفته مدیران این کمپانی، فروش کنسول ایکس باکس وان ایکس، درآمد بخش سخت‌افزاری را ۱۴ درصد افزایش داده است.

در بخش فروش بازی‌ها نیز عملکرد بخش ایکس‌باکس روند مثبتی داشته است و درآمد بخش نرم‌افزاری و سرویس‌ها، به دلیل روند رو به رشد سرویس ایکس‌باکس لایو با افزایش ۴ درصدی مواجه شده است. البته فروش بازی‌های ایکس‌باکس در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، کاهش یافته است.

علاوه بر این، کمپانی Microsoft آمار جدید کاربران فعال سرویس ایکس باکس لایو را اعلام کرده است که بر طبق آن، طی سه ماهه گذشته سرویس ایکس‌باکس لایو ۵۹ میلیون کاربر فعال را ثبت کرده است. این آمار شامل کاربران ایکس‌باکس لایو در پلتفرم‌های ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، پی سی و دیگر دستگاه‌ها می‌شود. تعداد کاربران فعال ایکس باکس لایو در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، ۴ میلیون افزایش داشته است. همچنین از نظر مایکروسافت، کاربر فعال ایکس باکس لایو به کاربری گفته می‌شود که حداقل در هر ماه، یک‌بار وارد این سرویس شده باشد.

در پایان بد نیست بدانید که با توجه به گزارش مالی سه ماهه اخیر مایکروسافت، درآمد کلی مایکروسافت در این دوره ۲۸.۹ میلیارد دلار بوده است که افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد و درآمد عملیاتی این کمپانی نیز ۸.۷ میلیارد دلار بوده که در این قسمت نیز، با افزایش ۱۲ درصدی مواجه شده است.

نظر شما در مورد عملکرد مثبت بخش ایکس‌باکس مایکروسافت چیست؟ با ما در میان بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده