نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۶

ساخت انیمیشن سینمایی Super Mario تایید شد

ساخت نسخه جدید فیلم سوپر ماریو (Super Mario) توسط ایلومینیشن اینترتینمنت به طور رسمی تایید شده و شیگرو میاموتو آن را تهیه کنندگی خواهد کرد.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی نینتندو اطلاعات جدید و تایید شده‌ای از نسخه جدید و مورد انتظار انیمیشن سینمایی Super Mario (سوپر ماریو) منتشر کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، استودیوی تهیه کننده انیمیشن Despicable Me (من نفرت انگیز) و انیمیشن Minions (مینیون‌ها) یعنی کمپانی ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) این فیلم را تهیه و تولید خواهد کرد. این موضوع در طی ارائه درآمدی که توسط تاتسومی کیمیشیما، رئیس استودیو نینتندو، ارائه شده بود، اعلام شد.

خالق ماریو یعنی شیگرو میاموتو و همچنین تهیه و تولید کننده سری انیمیشن من نفرت انگیز، یعنی کریس ملداندری (رئیس کمپانی Illumination Entertainment) قرار است با کمک یکدیگر، این انیمیشن سینمایی را که هنوز هیچ نام و نشان رسمی ندارد، تهیه‌کنندگی کنند. این موضوع توسط صفحه رسمی شعبه آمریکا استودیو نینتندو در توییتر هم تایید شده است. موضوع دیگری هم که در این میان اعلام شده این است که کمپانی یونیورسال پیکچرز و همچنین نینتندو قرار است منابع مالی تولید این انیمیشن سینمایی را تامین کنند. علاوه بر تامین منابع مالی، کمپانی یونیورسال وظیفه توزیع جهانی انیمیشن سوپر ماریو را بر عهده دارد.

بخش مطبوعات استودیو نینتندو در طی یک بیانیه مطبوعاتی اینگونه درباره اثر سینمایی جدید خود صحبت کرد:

با وجود این پروژه، استودیو نینتندو می‌تواند اهداف خود را دنبال کند. یکی از اهداف مهم استودیو این است که ما بتوانیم استفاده موثر و بسیار خوبی از استعدادهای فکری که در اختیار داریم، داشته باشیم و آنها را در رسانه‌هایی به غیر از بازی‌های ویدیویی به کار ببریم. ما با استفاده از این کار قصد داریم لبخند را باری دیگر روی لبان مردم سرتاسر دنیا بیاوریم.

همانطور که در گذشته هم اعلام شده بود، عوامل سازنده اینگونه برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوانند انیمیشن Super Mario را تا پیش از آغاز المپیک توکیو سال ۲۰۲۰ آماده کنند و روی پرده سینماها ببرند. در همین زمان، قرار است پارک تفریحی Super Nintendo World با همکاری کمپانی یونیورسال در کشور ژاپن بازگشایی شود. شیگرو میاموتو قبلا هم سابقه کار کردن با پروژه‌های تولید فیلم سینمایی را داشته است. او حتی در تولید و اکران سری فیلم Pikmin Short هم با تیم آن همکاری داشته است. در سال گذشته، نینتندو اعلام کرده بود که علاقه‌مند به ساخت محصولات سینمایی بر اساس مجموعه خود است، اما آن‌ها می‌خواهند نقش مهم‌تری را در این پروژه‌ها داشته باشند و نمی‌خواهند تنها حق ساخت نسخه‌های سینمایی این مجموعه‌ها را به کمپانی‌های فیلمسازی واگذار کنند.Super Mario

در سال ۱۹۹۳، فیلم Super Mario Bros (برادران سوپر ماریو) به‌ روی پرده‌های سینما رفت. با این حال، این فیلم یک شکست بزرگ بود و نه‌تنها نقدهای بسیار ضعیف و منفی‌ای را از سوی منتقدان دریافت کرد، بلکه در گیشه‌ها نیز شکست بزرگی را متحمل شد. باب هاسکینز ایفاگر نقش ماریو و جان لگویزمائو ایفاگر نقش لوئیجی در این فیلم سینمایی بودند. بعد از اکران و شکست این لایو اکشن سینمایی، باب هاسکینز در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که فیلم برادران سوپر ماریو یکی از بدترین پروژه‌هایی بود که تا به آن روز در آن شرکت داشته است.

در طی سال‌های بسیار زیاد، استودیو نینتندو علاقه بسیار زیادی به این موضوع داشت که بتواند بر اساس مجموعه‌های بسیار محبوب خود از جمله ماریو، زلدا (Zelda) و دانکی کونگ (Donkey Kong) و همچنین بقیه نام‌های بزرگ و البته محبوبی که در این استودیو وجود دارد، فیلم و سریال تولید و منتشر کند؛ اما همیشه برای انجام این کار تردید داشت. البته با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که این استودیوی سرگرمی و شخصیت‌های متنوع آن در دل مردم سرتاسر دنیا دارد، مطمئنا اگر علاقه‌ای به این کار نشان می‌داد، افراد حاضر در دنیای هالیوود حتما قدمی برای ساخت چنین فیلم و سریال‌های اقتباسی‌ای پیش می‌گذاشتند. حال به نظر می‌رسد که دیگر استودیو نینتندو به ترسش غلبه کرده و قصد دارد دنبال علاقه چندین و چند ساله‌اش برود. از طرف دیگر، شبکه نتفلیکس هم نسبت به این کار اعلام آمادگی کرده و قصد دارد مجموعه تلویزیونی‌ای حول محور شخصیت زلدا بسازد؛ هرچند که احتمالا این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

تاتسومی کیمیشیما رئیس استودیو نینتندو پیشتر درباره پافشاریشان در رابطه با قراردادهای مختلفی که بتوانند حق ساخت محصولات مختلف را به‌دست بیاورند صحبت کرده بود. او در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که به مرور زمان، جوان‌های کمتری پیدا می‌شوند که استودیو بازی نینتندو را از طریق بازی‌های آن بشناسند. او اعلام کرد که این افراد، به جای شناخت استودیو از روی بازی، نینتندو و شخصیت‌های آن را از طریق محصولات دیگری مانند مسواک‌های ماریو که به صورت رسمی ساخته و عرضه شده‌اند می‌شناسند. کیمیشیما در این بیانیه خود اعلام کرد که با توجه به این موضوع، انتظار داشته باشید که در آینده‌ای نزدیک به احتمال خیلی زیاد این قراردادها افزایش پیدا کرده و آن‌ها حق ساخت محصولات بیشتری را به‌دست خواهند آورد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده