نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵

تاکید رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر حمایت از بازی‌های ویدیویی

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، ضمن تاکید بر حمایت از بازی‌های ویدیویی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، صنعت بازی را عاملی مهم در پیشرفت اقتصاد کشور دانست. 

بازی‌های ویدیویی صنعتی در حال رشد در جهان است و کشور‌های مختلفی سعی می‌کنند تا با حمایت از این صنعت، جدا از بهره‌مندی از تاثیرات فرهنگی آن از سود اقتصادی حاصل هم استفاده کنند. به‌عنوان مثال استودیو سی‌دی پراجکت رد که زمانی یک استودیو کوچک در کشور لهستان بود، صرفا با سخت چند بازی با‌کیفیت از جمله سری ویچر توانست پیشرفت خیلی خوبی در تمامی زمینه‌ها و مخصوصا زمینه اقتصادی داشته باشد. در کشور خودمان هم طی سال‌های گذشته حمایت‌ها از بازی‌های ویدیویی افزایش داشته و بنیاد ملی بازی‌های ویدیویی و سایر نهاد‌ها هم تلاش زیادی برای پیشرفت هرچه بیش‌تر این صنعت می‌کنند. 

در همین راستا اخیرا حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر داشته و بر لزوم حمایت از بازی‌های ویدیویی تاکید کرده است. حجت الاسلام مازنی در این مورد گفت:

باید تمرکزمان روی اقتصاد فرهنگ باشد زیرا این بخش ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی کشور دارد، بازی‌های ویدیویی یکی از این ظرفیت‌هایی است که در اقتصاد فرهنگ تاثیر بسیاری دارد.

احمد مازنی

وی در ادامه اشاره‌ای هم به لزوم حمایت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داشت:

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از فعالان این عرصه تشکیل شد که این حمایت تاثیراتی در بعد اقتصادی و فرهنگی دارد. دوستان ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تلاش‌های بسیاری می‌کنند ولی با این وجود فاصله‌ای از وضع موجود نسبت به وضع مطلوب وجود دارد. انتظار ما بهتر شدن شرایط است تا بتوانیم با حمایت از فضای داخلی محصولات‌مان را در این عرصه به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی همچنین اشاره‌ای هم به حمایت‌های مالی از بازیسازان و نهاد‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی داشت:

با توجه به ارائه بودجه از سوی دولت، مجلس حمایت‌های لازم را خواهد داشت کما اینکه مسولان اجرایی نیز باید حمایت کنند. انشالله ما در مجلس حمایت‌های مالی خواهیم داشت البته خودشان هم باید تلاش بیشتری برای حرکت به سمت سرمایه‌گذاری داشته باشند.

هدف ما جایگزینی اقتصاد فرهنگ با نفت است. باید تلاش کنیم از محل مواردی همچون گردشگری، بازی‌های رایانه‌ای، صنایع دستی و صنعت سینما برای کشور درآمدزایی کنیم قطعا در این شرایط علاوه بر ایجاد اشتغال در داخل در عرصه بین‌المللی نیز حضور خواهیم داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده