نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴

انیمه جدید Ghost in the Shell از نتفلیکس پخش خواهد شد

سرویس استریم نتفلیکس تصمیم به پخش انیمهٔ جدید Ghost in the Shell (شبح درون پوسته) ماسامونه شیرو را دارد.

انیمهٔ جدید Ghost in the Shell (شبح درون پوسته)، روی آنتن سرویس استریم نتفلیکس خواهد رفت. انیمه Ghost in the Shell یکی از انیمه‌های متفاوت شرقی بود که توانست در دهه ۹۰ میلادی مقبولیت و محبوبیت زیادی در بین غربی‌ها پیدا کند. Ghost in the Shell برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ به عنوان یک مانگا که توسط ماسامونه شیرو نوشته شده بود، چاپ شد. از آن زمان تاکنون، چند مجموعهٔ تلویزیونی، بازی ویدئویی و فیلم سینمایی از این مانگا اقتباس شده است. اولین انیمهٔ ساخته‌شده از روی داستان «شبح در پوسته»، در سال ۱۹۹۵ روی پردهٔ سینما رفت که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد و بعد از آن چهار نسخهٔ سینمایی دیگر نیز ساخته شد و آخرین نسخه Ghost in the Shell: The New Movie (شبح درون پوسته: فیلم جدید) بود که در سال ۲۰۱۵ اکران شد و باز هم توانست نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند.

همچنین از مجموعه‌های تلویزیونی اقتباس‌شده از مانگای ماسامونه شیرو می‌توان به Ghost in the Shell: Arise (شبح درون پوسته: قیام) و Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (شبح درون پوسته: پیچیدگی ممتاز) اشاره کرد. هنوز جزئیات بیشتری از انیمهٔ جدید Ghost in the Shell که قرار است روی آنتن سرویس استریم نتفلیکس برود، مشخص نشده است و باید منتظر اخبار تکمیلی بمانیم.

Ghost In The Shell

گفتنی است روپرت سندرز نیز فیلم جنایی، علمی تخیلی و لایو اکشن Ghost In The Shell را کارگردانی کرد که در سال ۲۰۱۷ روی پردهٔ سینما رفت و اولین لایو اکشن این مجموعه بود. در این فیلم علاوه بر اسکارلت جوهانسون، بازیگرانی چون مایکل پیت، میکائیل وینکات، ژولیت بینوش، پیلو اسبک و تاکشی کیتانو حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Ghost In The Shell امتیازات متوسطی را از منتقدان دریافت کرد و با بودجهٔ ساخت ۱۱۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۶۹ میلیون دلاری در گیشه داشت.

سرویس استریم Netflix در ادامه فعالیت‌های خود، از ساخت سریالی لایو اکشن براساس انیمه Cowboy Bebop نیز خبر داده است. این سریال لایو اکشن براساس یک انیمه محبوب به همین نام توسط استودیوی فیلمسازی Tomorrow Studios در دست ساخت است و فصل اول این سریال قرار است در ۱۰ قسمت تولید و منتشر شود. با این حال، سرویس استریم نتفلیکس هنوز تاریخی را برای انتشار سریال Cowboy Bebop اعلام نکرده است. در این سریال داستانی گروهی به نام بیپاپ روایت می‌شود که به دنبال دستگیری مجرمان و فراریان برای دریافت جایزه و پول هستند. اسپایک اسپیگل، جت بلک، فی ولنتاین و ادوارد وانگ اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند که هر کدام گذشته متفاوتی دارند. اعضای بیپاپ هرکدام دارای توانایی‌های مختلفی هستند که با استفاده از آن به اهداف خود می‌رسند. انیمه Cowboy Bebop در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و تنها ۲۶ قسمت از آن تولید و منتشر شده است. این انیمه ترکیبی از عناصر مختلف مثل عناصر وسترن و نوآر است و همچنین دارای یک موسیقی متن جاز نیز است که این موسیقی متن توسط یوکو کانو نوشته و ساخته شده است.

Ghost in the Shell برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ به عنوان یک مانگا که توسط ماسامونه شیرو نوشته شده بود، چاپ شد و از آن زمان تاکنون، چند مجموعهٔ تلویزیونی، بازی ویدئویی و فیلم سینمایی از این مانگا اقتباس شده است

سرویس استریم نتفلیکس سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی ساخت اقتباس‌های لایو اکشن یا انیمه‌های سریالی جدید کرده و این کمپانی اخیراً حقوق ساخت و انتشار انیمه Neon Genesis Evangelion (نئون جنسیس اونگلیون) را به دست آورده است و همچنین انیمه‌های دیگری مثل سریال Castlevania (کسلوانیا) و سریال Aggretsuko (اگرتسوکو) را نیز در دست ساخت دارد. همچنین چندی پیش اعلام شد سرویس استریم نتفلیکس پنج انیمه سریالی جدید را در دست ساخت قرار داده است که از جمله‌ٔ آنها می‌توان به انیمه‌هایی اشاره کرد که براساس داستان سری فیلم Pacific Rim (حاشیه اقیانوس آرام) و سریال Altered Carbon (کربن تغییر یافته) ساخته می‌شوند. انیمه سریالی Pacific Rim قرار است داستان فیلم حاشیه اقیانوس آرام و همچنین فیلم Pacific Rim: Uprising (حاشیه اقیانوس آرام: طغیان) را بررسی کند و بیشتر از هر چیزی روی خواهر و برادری تمرکز دارد که یک ییگر رها‌شده را خلبانی می‌کنند. آنها قصد دارند که با انجام این کار، پدر و مادر گمشده‌ٔ خود را در یک محوطه‌ٔ تسخیر شده توسط دشمن، پیدا کنند. کریگ کایل، طراح داستان فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و همچنین گرگ جانسون، نویسنده داستان انیمیشن سریالی X-Men: Evolution (مردان ایکس: تکامل) قرار است به عنوان شورانر و تهیه‌کننده در این مجموعه حضور داشته باشند.

انیمه سریالی دیگر نتفلیکس Cagaster of an Insect Cage نام دارد. داستان این انیمه براساس یک مانگا است. داستان این انیمه در یک دنیای پسا آخرالزمانی جریان دارد؛ جایی که بیماری کاگستر، مردم را به حشره‌های بسیار بزرگ و غول پیکر و البته قاتل تبدیل می‌کند. انیمه سریالی Cagaster of an Insect Cage قرار است توسط کارگردان انیمه سریالی Full Metal Panic (فول متال پانیک) یعنی کوئیچی چیگیرا کارگردانی شود. یکی دیگر از این پروژه‌های جدید، انیمه سریالی Yasuke است که داستان آن در یک سرزمین جنگ‌زده‌ٔ ژاپنی جریان دارد. در این سرزمین نابود شده، یک رونین بازنشسته‌شده باید از یک کودک مرموز و اسرارآمیز در مقابل نیروهای تاریک دفاع کند. Yasuke توسط کارگردان سریال The Boondocks یعنی له شان توماس خلق شده است. در نهایت هم آخرین مورد از این لیست پنج موردی، انیمه سریالی Trese است. داستان این انیمه براساس یک رمان گرافیکی نوشته شده که با همین نام منتشر شده است. داستان این انیمه سریالی روی زنی تمرکز دارد که به سراغ یک مجرم زیرزمینی ماوراء طبیعی می‌رود و قصد مقابله با او را دارد. اتفاقات این مجموعه در نسخه‌ی جایگزین شهر مانیل در کشور فیلیپین جریان دارد. تهیه‌کنندگی اجرایی این مجموعه توسط یکی از اعضای تولید انیمیشن سریالی The Legend Of Korra (افسانه کورا) یعنی جی اولیوا انجام می‌شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده