// شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

اپیک گیمز کار روی بازی Unreal Tournament را متوقف کرد

م اسداپیک گیمز سازنده‌ی بازی‌هایی همچون Paragon و Fortnite اعلام کرد که دیگر کار روی بازی Unreal Tournament را ادامه نخواهد داد.

تیم سویینی، مدیرعامل کمپانی اپیک‌ گیمز، در مصاحبه‌ای با وبسایت ورایتی اعلام کرد که این بازی هنوز رایگان و در دسترس است اما کمپانی اپیک کار روی آن‌ را متوقف کرده است.

این خبر ممکن است برای کسانی که به این بازی علاقه داشتند اتفاقی ناراحت کننده باشد، اما نمی‌توان آن را شوکه کننده دانست. شهریور ماه اعلام شده بود تیمی که روی بازی Unreal Tournament کار می‌کرد، به تیم توسعه‌ی فورتنایت پیوسته‌ است تا روی توسعه‌ی آن بازی بیشتر کار کنند و در ادامه خبر وقفه در ساخت این بازی اعلام شد.

بازی Unreal Tournament که با موتور بازی Unreal Engine 4 اپیک گیمز توسعه یافته بود در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. اپیک قصد داشت این بازی را به همراه گیمرهای طرفدار این بازی و توسعه دهندگان Unreal Engine 4 بسازد. همچنین اپیک برنامه داشت که به بازیکنان این فرصت را بدهد که در این بازی و در فروشگاه آن‌، محتویات ساخته شده خود را به دیگر بازیکنان بفروشند.

بازی Unreal Tournament اولین بازی‌‌ای نیست که Epic Games پس از موفقیت بازی Fortnite آن را کنار گذاشت. در دی ماه ۹۶ اپیک گیمز اعلام کرد که بازی Paragon به زودی غیر فعال خواهد شد. همچنین بعضی از بازیکنان حالت Fortnite: Save the World فورتنایت از توجه بیشتری که حالت battle royale بازی نسبت به این نسخه‌‌ی غیر رایگان دریافت میکرد، اعلام نارضایتی کردند. اعلام شده است که حالت Save the World این بازی تا سال ۲۰۱۹ رایگان خواهد شد.

همانطور که می‌دانید بازی فورتنایت از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه تعجبی ندارد اگر اپیک گیمز بخواهد تمام تمرکز خود را بر این بازی بگذارد. اما با این حال به نظر می‌آید این استودیو فقط بر بازی فورتنایت تکیه کرده است. البته نباید فراموش کنیم که این استودیو مدیریت Unreal Engine را برعهده دارد و همچنین با توجه به اخبار اخیر با راه اندازی فروشگاه خود رقیبی جدی برای استیم محسوب ‌می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت اگرچه اپیک گیمز از نظر توسعه‌ی بازی زیاد فعال نیست اما در حال کار روی پروژه‌های بزرگی است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده