نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

کارگردان ریبوت مجموعه فیلم‌ های The Resident Evil مشخص شد

سرانجام نویسنده و کارگردان کارگردان ریبوت مجموعه فیلم‌های The Resident Evil (رزیدنت ایول) کمپانی کنستانتین فیلمز مشخص شد.

مجموعه رزیدنت ایول همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد و سرانجام نویسنده و کارگردان ریبوت مجموعه فیلم‌های The Resident Evil (رزیدنت ایول) کمپانی کنستانتین فیلم (Constantin Film) مشخص شد. طبق گزارشات جدید، نویسندگی و کارگردانی ریبوت مجموعه فیلم‌های The Resident Evil به کارگردان فیلم 47 Meters Down (چهل‌وهفت متر پایین‌)، یعنی یوهانس رابرتز سپرده شده است. البته این خبر هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما طبق برخی گزارشات، انتخاب نهایی مسئولان کنستانتین فیلم همین یوهانس رابرتز خواهد بود. فیلم هیجانی و دارم 47 Meters Down در سال ۲۰۱۷ اکران شد و با بازخورد متوسطی از سوی منتقدین همراه بود و با بودجهٔ ساخت ۵ میلیون دلاری، فروشی ۶۱ میلیون دلاری در گیشه داشت.

نویسندگی و کارگردانی ریبوت مجموعه فیلم‌های The Resident Evil به کارگردان فیلم 47 Meters Down، یعنی یوهانس رابرتز سپرده شده است

طبق گزارشی از سایت وِرایتی، ساخت ریبوت مجموعه فیلم‌های The Resident Evil در اولویت پروژه‌های کمپانی کنستانتین فیلم قرار دارد. این کمپانی پیش‌تر شش فیلم از مجموعهٔ «رزیدنت اویل» را تولید و تهیه کرده بود که ستارهٔ آن فیلم‌ها میلا یوویچ بود و در اکثر آن پروژه‌ها، میلا یوویچ با همسرش پاول اندرسون که تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم‌ها را بر عهده داشت، همکاری می‌کرد. میلا یوویچ در تمامی شش فیلم مجموعه‌ٔ The Resident Evil در نقش شخصیت آلیس و به عنوان بازیگر اصلی حضور داشت، ولی اکنون بعد از گذشت چند سال مشخص شد که در همان فیلم ابتدایی مجموعه در آستانه‌ٔ جدایی قرار داشت که البته این اتفاق رخ نداد. پاول اندرسون، کارگردانی چهار فیلم از مجموع شش فیلم مجموعهٔ The Resident Evil را بر عهده داشت. این دو نفر این روزها مشغول طی کردن مراحل فیلمبرداری فیلم مورد انتظار Monster Hunter (شکارچی هیولا) هستند؛ فیلمی که در مورد دو قهرمان از دو دنیای متفاوت است که باید با یکدیگر همکاری کنند و در کنار هم با هیولاها مبارزه کنند و دنیا را نجات دهند. تا این لحظه تاریخ اکران اقتباس سینمایی Monster Hunter اعلام نشده است.

در شش فیلمی که میلا یوویچ در آن‌ها نقش شخصیت آلیس را بر عهده داشت، شاهد مبارزات دائم وی علیه زامبی‌ها و شرکت آمبرلا بودیم. باید منتظر ماند و دید که آیا مجموعهٔ جدید نیز همان خط داستانی را ادامه خواهد داد یا خیر. هنوز تیم بازیگری ریبوت مجموعه فیلم‌های The Resident Evil مشخص نشده است یا حداقل خبری از آن به بیرون درز نکرده است. انتظار می‌رود مراحل تولید و ساخت اولین فیلم این مجموعه از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

Milla-II

اولین فیلم مجموعهٔ علمی تخیلی و ترسناک رزیدنت اویل به نویسندگی و کارگردانی پاول اندرسون است که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی ترس و بقا شرکت کپ‌کام (Capcom) بود در سال ۲۰۰۲ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی همچون میلا یوویچ، میشل رودریگز، اریک میبیس، جیمز پیورفوی و کالین سالمون حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلمی که با بودجهٔ ۳۳ میلیون دلاری، فروشی ۱۰۳ میلیون دلاری در گیشه داشت.

دومین فیلم مجموعهٔ «رزیدنت اویل» با عنوان Resident Evil: Apocalypse (رزیدنت ایول: آخرالزمان) به کارگردانی الکساندر ویت و نویسندگی و تهیه‌کنندگی پاول اندرسون در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۴ اکران شد که همچون فیلم اول با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه نشد و با بودجهٔ ۴۵ میلیون دلاری، فروش ۱۳۰ میلیون دلاری در گیشه داشت. قسمت سوم این مجموعه با عنوان Resident Evil: Extinction (رزیدنت ایول: انقراض) در سال ۲۰۰۷ اکران شد و کارگردانی این فیلم برعهده راسل مالکهی بود. این فیلم بودجه‌ای معادل فیلم دوم داشت و فروشی ۱۴۷ میلیون دلاری در گیشه کسب کرد. کارگردانی چهارمین قسمت این مجموعه با عنوان Resident Evil: Afterlife (رزیدنت ایول: زندگی پس از مرگ) باز هم به دست پاول اندرسون افتاد و با وجود نقدهای منفی، فروش خوب ۳۰۰ میلیون دلاری در گیشه داشت. قسمت پنجم با عنوان Resident Evil: Retribution (رزیدنت ایول: قصاص) در سال ۲۰۱۲ اکران شد و از قسمت چهارم به بعد کارگردانی را تا انتهای پروژه به اندرسون سپردند. این فیلم هم فروش ۲۴۰ میلیون دلاری در گیشه داشت. آخرین فیلم این مجموعه با عنوان Resident Evil: The Final Chapter (رزیدنت ایول: قسمت پایانی) سال ۲۰۱۶ میلادی اکران شد و مثل همیشه میلا یوویچ نقش ستارهٔ اصلی این مجموعه، یعنی آلیس را بر عهده داشت. این فیلم نیز مثل تمام فیلم‌های مجموعهٔ The Resident Evil با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه نشد و اصلاً در حد نام بازی‌های ابتدایی نبود. فیلم آخر این مجموعه با بودجهٔ ساخت ۴۰ میلیون دلاری، حدود ۳۱۲ میلیون دلار فروش داشت و در مجموع در گیشه عملکردی بدی نداشت. فیلم‌های این مجموعه تاکنون حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه‌های جهانی فروخته‌اند و خب چه دلیلی از این بهتر برای بازسازی مجموعه‌ای در حد یک فاجعه.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده