// چهار شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی Sonic Dash 2: Sonic Boom؛ سونیک در یک رانر بی‌انتها

Sonic Dash 2: Sonic Boom جدیدترین بازی عرضه شده با محوریت شخصیت محبوب کمپانی سگا، سونیک است که این جوجه تیغی سریع دنیای گیم را در یک بازی رانر بی انتها قرار می‌دهد. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

کمپانی ژاپنی سگا سال‌های سال است که به عنوان یکی از کمپانی‌های بازی ساز و منتشر کننده مطرح صنعت گیمینگ شناخته می‌شود و بسیاری از گیمر‌ها با بازی‌ها و شخصیت‌هایی که توسط این کمپانی خلق شده‌اند، آشنا هستند. این شرکت ژاپنی که در سال‌های گذشته تجربه‌ی ساخت کنسول‌های موفق و ناموفقی را هم داشته، برای رقابت با لوله‌کش معروف دنیای گیم، یعنی ماریو که پرچم‌دار شرکت رقیب (نینتندو) بود، در سال ۱۹۹۱ یک جوجه تیغی آبی رنگ را که در ابتدا Mr.Needlemouse نام داشت به Sonic تغییر داد و او را به عنوان پرچم‌دار خود انتخاب کرد. با توجه به اقبال خوب کنسول‌های Genesis و DreamCast، شخصیت سونیک به شخصیت اصلی یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های بازی در طول تاریخ تبدیل شده است و امروزه سگا از این شخصیت محبوب در انیمیشن‌ها، بازی‌ها و محصولات مختلفی استفاده می‌کند. در یکی از جدیدترین حضورهای سونیک در دنیای گیمینگ، این شخصیت در نسخه‌ی دوم بازی Sonic Dash به نام Sonic Boom حضور پیدا کرده است که در دنیایی انیمیشنی به همین نام جریان دارد. این بازی اندروید و آیفون که به صورت رایگان منتشر شده، توانسته میانگین امتیاز ۴.۵ ستاره از ۵ ستاره را از بین بیش از  ۵۰۰ هزار رای کسب کند. این میانگین امتیاز خوب در کنار بیش از ۵۰ میلیون نصب فقط در گوگل‌پلی نشان از موفقیت دوباره‌ی این شخصیت نوستالژیک این بار در پلتفرم موبایل است.

بازی Sonic Dash 2
بازی Sonic Dash 2
بازی Sonic Dash 2

قدرتی که دنیای گیم شخصیت اصلی شرکت سگا، یعنی سونیک را با آن می‌شناسد، سرعت ماورا صوتی این جوجه تیغی آبی رنگ است؛ پس زمانی که این شخصیت به دنیای گیم در پلتفرم موبایل پا گذاشت، در مناسب‌ترین سبک ممکن یعنی یک بازی رانر بی انتها حضور پیدا کرد. سرعت بالای دویدن سونیک می‌تواند یک ایده‌ی بسیار مناسب برای یک بازی در این سبک باشد. بازی Sonic Dash 2: Sonic Boom یک بازی رانر بی‌ پایان است که در آن مانند سایر بازی‌های این سبک، شخصیت اصلی در سه مسیر باید بدود و با عبور از موانع مختلف و جمع آوری آيتم‌های مختلف در طول مسیر به ثبت رکورد خود بپردازد. با وجود اینکه در این بخش ایده‌ی خاص و جدیدی دیده نمی‌شود اما حضور شخصیت‌های دنیای متنوع سونیک بوم و رخ دادن بازی در محیط‌های متنوع این دنیا، باعث می‌شود تا بازیکنان و علاقه‌مندان این سبک بتوانند مدت زمان زیادی را در این بازی بگذرانند.

کنترل‌های بازی Sonic Dash 2 هم مانند سایر بازی‌های رانر بی انتها است و با کشیدن انگشت به چپ و راست، شخصیت اصلی تغییر مسیر می‌دهد و با کشیدن انگشت به بالا و پایین، پرش و عبور از زیر موانع انجام می‌شود. در بازی شخصیت‌های نام‌آشنای دنیای سونیک بوم مانند سونیک، ایمی (Amy)، ناکلز (Knucles) و دیگر شخصیت‌ها حضور دارند که باعث می‌شود طرفداران قدیمی مجموعه بازی‌های سونیک، حس نوستالژیک خوبی را از بازی بگیرند. محیط‌های متنوعی در بازی دیده می‌شود و در بعضی مناطق می‌توان با پیچیدن به سمت چپ و راست از محیطی به محیط دیگر انتقال پیدا کرد. در هر منطقه، خطرات و موانع خاصی وجود دارد و سونیک و دوستانش باید برای متوقف کردن دکتر اگمن (Dr. Eggman)، دشمن همیشگی سونیک از این موانع که شامل دام‌های الکتریکی، درخت‌‌ها و چاله‌های مختلف است، عبور کنند.

حضور شخصیت‌های مختلف انیمیشن Sonic Boom و محیط‌های این دنیا در موفقیت بازی تاثیر بسیاری دارد

در بعد گرافیکی و طراحی نیز بازی بسیار خوب عمل کرده و Sonic Dash 2: Sonic Boom تجربه‌ی زیبایی از لحاظ بصری به حساب می‌آید. طراحی درست و دقیق شخصیت‌های مهم و نوستالژیک بازی‌های سونیک در کنار انیمیشن‌های جدید که روان و خوب اجرا می‌شوند، توانسته‌اند اثر را برای بازیکنان از نسخه‌‌ی اصلی بازی چشم‌نوازتر کنند. در بازی می‌توان تیم‌هایی متشکل از سه شخصیت دنیای سونیک را تشکیل داد و با آنها به تجربه‌ی بازی پرداخت. در بازی هرکدام از شخصیت‌ها دارای قدرت خاصی هستند که به بازیکنان برای ثبت رکورد بهتر کمک بسیاری می‌کنند. در طول مسیر با جمع آوری Orbهای آبی رنگ Dash Meter هر شخصیت پر می‌شود و بازیکنان می‌توانند به محض پر شدن این نوار، از قدرت هر شخصیت استفاده کنند. شخصیت سونیک با سرعت ماورایی خود می‌دود، ایمی با چکش خود همه‌ی دشمنان را از سر راه کنار می‌زند و شخصیت ناکلز هم با ضربه‌ای محکم به زمین تمامی دشمنان را تا مسافتی از بین می‌برد.

بازی Sonic Dash 2
بازی Sonic Dash 2
بازی Sonic Dash 2

کمپانی سگا در سال‌های اخیر از شخصیت سونیک در بسیاری از بازی‌ها استفاده کرده و شاید این بازی‌ها آن اقبال و موفقیت سابق را نداشته‌اند، اما دویدن با سرعت‌ بالا و در مسافت‌های طولانی، از عوامل مشهور شدن سونیک است و این شخصیت می‌تواند در یک بازی رانر بی انتها پتانسیل بالای خود را نشان دهد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Sonic Dash 2: Sonic Boom


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده