نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲

سازندگان بازی The Last of Us Part II از رقابت دوستانه با سایر استودیوهای سونی می‌گویند

روابط نزدیک استودیوهای سونی همواره موضوع معروفی بوده است و اکنون دو تن از اعضای ناتی داگ در این مورد صحبت کرده‌اند.

استودیو ناتی داگ این روزها به سختی در حال کار روی بازی The Last of Us Part II است و یکی از مورد انتظارترین آثار پلی استیشن 4 را تولید می‌کند. در همین راستا مجله فامیتسو مصاحبه مختصری با دو نفر از اعضای این استودیو انجام داده است؛ جان سویینی، کارگردان هنری و آرن مِیِر، مدیر روابط عمومی ناتی داگ.

وقتی از آن‌ها سوال شده است که آیا به سراغ تجربه بازی‌های سایر استودیوهای سونی هم می‌روند یا خیر، جواب هر دو مثبت بوده است. حتی میر می‌گوید این کار گاهی اوقات باعث می‌شود ناتی داگ به فکر چیزهای تازه‌ای بیافتد و تجربه کردن ساخته‌های سایر استودیوها باعث می‌شود آن‌ها هم تلاش کنند کیفیت کار خود را بالاتر ببرند تا از بقیه جلو بیافتند.

میر در پاسخ به این سوال که در این مدت چه بازی‌هایی باعث شده‌اند فشار بیشتری به ناتی داگ وارد شود تا این استودیو بیش از پیش به بالاتر بردن کیفیت آثار خود فکر کند، او از Spider-Man، God of War و Horizon: Zero Dawn نام می‌برد و آن‌ها را بازی‌هایی معرفی می‌کند که میر و تیم او را تشویق کردند The Last of Us Part II را حتی از چیزی که هست هم بهتر کنند. سویینی هم بازی‌های بزرگ سایر استودیوها را مثل مانعی می‌داند که ناتی داگ را تشویق به بهتر کار کردن و جلو زدن از آن‌ها می‌کند.

فامیتسو در ادامه از میر و سویینی می‌پرسد که آیا این قضیه باعث شکل‌گیری حس رقابت بین استودیوهای بازی‌سازی سونی می‌شود؟ میر چنین پاسخی می‌دهد:

به هر حال نوعی از رقابت بین استودیوها وجود دارد، ولی رقابتی که بیشتر حالت دوستانه دارد نه چشم و هم‌چشمی و مبارزه سخت. برای مثال اگر یکی از تیم‌های سونی به دستاورد جالبی برسد، بقیه به سراغ آن‌ها می‌روند و در مورد آن سوال می‌کنند و آن‌ها هم اطلاعات لازم را می‌دهند.

خود استودیو ناتی داگ هم تا امروز بارها چنین کاری کرده و اطلاعات مختلفی به بقیه استودیوها داده است و چنین روابطی باعث می‌شود استودیوهای سونی به خوبی پیشرفت کنند.

هرچند هنوز تاریخ عرضه The Last of Us Part II مشخص نیست و چند ماه هم از انتشار آخرین ویدیوهای مرتبط با بازی می‌گذرد، ولی چند روز قبل خبر جدیدی از بازی پخش شد و نیل دراکمن، معاون رییس ناتی داگ در مورد فیلمبرداری یکی از پیچیده‌ترین و غم‌انگیزترین صحنه‌هایی صحبت کرد که ناتی داگ تا امروز روی آن کار کرده است و در The Last of Us Part II شاهد آن خواهیم بود. همچنین در روزهای اخیر یک تم رایگان از بازی عرضه شده و ویدیویی هم منتشر شده است که به مدت دو ساعت، یک صحنه ثابت از ماشینی در حال آتش گرفتن را نشان می‌دهد و به نوعی یک شوخی از طرف ناتی داگ به مناسبت تعطیلات کریسمس محسوب می‌شود.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده