نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: تداوم صدرنشینی فیفا 19

در هفته‌ای که شاهد انتشار بازی‌هایی مثل Darksiders 3 بودیم، فیفا 19 برای دومین هفته متوالی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. 

به لطف رویداد بلک فرایدی و تخفیف خوردن بازی‌های مختلف، هفته گذشته شاهد تغییر و تحولاتی اساسی در جدول فروش هفتگی انگلستان بودیم و در پی این تغییرات، بازی فیفا 19 توانست خودش را به صدر جدول برساند. جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرتز با اینکه این هفته ۳۹ درصد افت فروش داشت اما کماکان در رتبه اول دیده می‌شود و دومین صدرنشینی متوالی را تجربه کرده است. 

اما در رتبه دوم، بازی Red Dead Redemption 2 قرار گرفته که با وجود افت فروش ۲۴ درصدی در مقایسه با هفته پیش، یک پله صعود داشته است. ساخته جدید راک‌استار به‌نوعی رتبه‌اش را با Call of Duty: Black Ops 4 عوض کرده و در نتیجه جدید‌ترین نسخه کالاف دیوتی هم با یک پله سقوط در رتبه سوم دیده می‌شود. این بازی هم نسبت به هفته پیش، ۶۴ درصد افت فروش داشته است. 

Darksiders 3

Battlefield V هفته پیش منتشر شد و کارش را با قرار گرفتن در رتبه چهارم آغاز کرد و این هفته هم توانسته علی‌رغم افت فروش ۴۸ درصدی، این رتبه را حفظ کند. رتبه بعدی یعنی پنجم هم در اختیار بازی Forza Horizon 4 است که این بازی هم توانسته جایگاه هفته گذشته‌اش را تکرار کند. اما در رتبه ششم، شاهد بازی Spyro Reignited Trilogy هستیم. این اثر ریمستر، دو هفته پیش کارش را با صدرنشینی آغاز کرد اما هفته گذشته سقوط نسبتا زیادی داشت و به رتبه نهم رسید و در نهایت این هفته، دوباره با پیش گرفتن روند صعودی سه پله‌ای، در رتبه شِشُم دیده می‌شود. 

Pokémon Let's Go Pikachu که هفته پیش در رتبه هشتم قرار داشت، با یک پله صعود به رتبم هفتم رسیده است و در رتبه هشتم هم شاهد بازی Assassin's Creed Odyssey هستیم که با صعودی سه پله‌ای، مجددا به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته وارد شده است. در رتبه نهم بازی Mario Kart 8: Deluxe با صعودی یک پله‌ای قرار گرفته است و رتبه دهم هم در اختیار بازی Fortnite: Deep Freeze Bundle است. 

بازی جدید این هفته، Darksiders 3 بود که البته شروع چندان موفقی از حیث فروش نداشته و کارش را در جایگاه سی و دوم آغاز کرده است. از طرف دیگر تغییرات جدول در هفته‌ای که گذشت، باعث شده تا بازی‌های Spider-Man و Fallout 76 هم از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته خارج شوند و در رتبه‌های پایین‌تر قرار بگیرند. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۱۰ آذر (۱ دسامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱FIFA 19-
۲۳Red Dead Redemption 2-
۳۲Call of Duty: Black Ops 4-
۴۴Battlefield Vحفظ رتبه هفته پیش
۵۵Forza Horizon 4حفظ رتبه هفته پیش
۶۹Spyro Reignited Trilogy-
۷۸Pokémon: Let's Go, Pikachu-
۸۱۱↑Assassin's Creed Odysseyبازگشت مجدد به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۹۱۰Mario Kart 8 Deluxe-
۱۰۱۲Fortnite: Deep Freeze Bundleبازگشت مجدد به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع Gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده