// شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی CHUCHEL: در جست و جوی گیلاس قرمز

CHUCHEL یک بازی ماجراجویی جذاب و بامزه است که داستان یک موجود سیاه گرد و کوچک را در جست و جویش برای یک گیلاس قرمز روایت می‌کند. با معرفی این بازی مفرح و بامزه در زومجی همراه باشید.

یکی جذاب‌ترین وجه‌های دنیای گیمینگ حضور انواع و اقسام بازی‌های جدی و مفهومی یا خنده‌دار و سرگرم کننده است. حضور این بازی‌های متنوع باعث می‌شود تا  بازیکنان همیشه گزینه‌هایی برای تجربه کردن داشته باشند. پلتفرم موبایل هم از این مسئله مستثنی نیست و بازی‌های متنوعی برای آن عرضه می‌شوند که در زومجی به معرفی و بررسی بسیاری از آنها پرداخته‌ایم. استودیوی Amanita Design، سازنده بازی‌های خوش ساخت و به یاد ماندنی  Machinarium و Samorost هم پس از تجربه‌ی ساخت چند بازی جدی و احساسی، رو به ساخت یک اثر سرگرم کننده و مفرح آورده است. بازی CHUCHEL یک بازی شاد و بامزه برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است که در عین داشتن شباهت‌هایی به بازی‌های قبلی این استودیو، اثر مستقل و متفاوتی به حساب می‌آید. بازی اندروید و آیفون CHUCHEL که در اپ‌ استور با قیمت ۴.۹۹ دلار عرضه شده است، توانسته جوایزی برای بهترین طراحی و بهترین بازی کودکان را دریافت کند که نشان دهنده کیفیت بالای این بازی است.

chuchel

بازی CHUCHEl بسیار مفرح و سرگرم کننده است و در بعضی مواقع شاید بازیکنان را یاد کارتون‌هایی مانند تام و جری یا رود رانر و وایلد کایوتی بیاندازد. کاراکتری که در پی رسیدن به هدفش که این هدف در CHUCHEL یک گیلاس است، بارها و بارها شکست می‌خورد و به مرز نابودی می‌رسد. در CHUCEL حتی شاهد جویده شدن شخصیت اصلی توسط حشرات هستیم. در بخش گیم‌پلی نیز سازندگان بازی یک بازی Point and Click کلاسیک دیگر ساخته‌اند که به ساخته‌های قبلی این استودیو بی‌‌شباهت هم نیست. اما نمی‌توان به CHUCHEL لقب یک بازی تکراری را داد زیرا این بازی با وجود شباهت‌ها، آ‌‌ن‌قدر عناصر خاص خود را ارائه می‌دهد که بعید است بازیکنان در حین تجربه‌ی بازی به فکر دیگر بازی‌ها بیافتند. همانطور که اشاره شد، این بازی یک بازی ماجراجویی و معمایی است که باید با استفاده از توانایی‌های Chuchel و اشیایی که در محیط هر معما وجود دارند، آن معما را حل کرد و به گیلاس مورد انتظار رسید. اما این رسیدن اصلا ساده نیست و بسیاری از معماهای بازی به خارج از چارچوب فکر کردن و ذهنی خلاق نیاز دارد.

CHUCHEL یک بازی متفاوت است که تجربه‌ی شاد و به یاد ماندنی‌ای برای بازیکنان رقم می‌زند

کمتر کسی است که با دیدن تجربه‌های پیاپی Chechel برای رسیدن به گیلاس خود، یاد شخصیت اسکرت (Scrat) از سری انیمیشن خاطره انگیز و جذاب عصر یخبندان و بلوطش نیافتد. بازی آیفون و اندروید CHUCHEL برای سیستم‌عامل‌های دیگر ماندن ویندوز و مک نیز عرضه شده است اما کنترل‌های بازی در نسخه‌های اندروید و آی او اس به خوبی برای صفحه‌های لمسی بهینه سازی شده است. حرکت دادن شخصیت Chuchel با لمس صفحه و کشیدن انگشت به صورت یک جوی‌استیک مجازی عمل می‌کند و برای تعامل با اشیا و موجودات هر محیط برای حل معمای آن مرحله، باید روی آن شی لمس کرد که راه‌های متفاوت تعامل با آن شی را نشان می‌دهد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بازی دیدن تلاش‌های متعدد Chuchel برای رسیدن به گیلاسش با رفتار‌های بامزه و نتیجه‌های بامزه‌تر آن است.

chuchel

اما در بخش بصری و ظاهری، بازی یک شاهکار است که در اوج سادگی به سر می‌برد. بازیکنان در CHUCHEL با یک بازی شاد و سرگرم کننده مواجه‌ هستند و خبری از دیالوگ‌های سنگین و صحنه‌های پیچیده نیست. شاید کمتر بازیکنی باشد که به شوخی‌ها و جوک‌های کوچک و بامزه‌ی بازی نخندد و در حین ماجراجویی، لبخند نزند. طراحی‌های بازی هم که در بسیاری از نظرسنجی‌ها و جوایز سالانه، به عنوان یکی از بهترین بازی‌ها در زمینه طراحی شناخته می‌شود. استودیوی Amanita Design به طراحی‌های متفاوت و سورئال خود مشهور است و این موضوع در CHUCHEL هم تکرار شده است. دیدن موجودات عجیب و غریب و بامزه بازی، راه‌های متفاوت تعامل با اشیای موجود در محیط بسیار لذت بخش و متفاوت است. همین طور مانند دیگر بازی‌های این استودیو، خبری از دیالوگ و حرف زدن نیست و بیشتر به صداگذاری‌های محدود بامزه برخورد می‌کنیم.

chuchel

اگر از تجربه‌ی بازی‌های قبلی استودیوی Amanita Design مانند Machinarium و Samorost لذت برده‌اید، CHUCHEL نیز یک اثر با همان کیفیت است که برخلاف آنها بسیار شاداب و مفرح‌تر است و تجربه‌‌ی متفاوت و خنده‌داری برای بازیکنان رقم می‌زند.

دانلود بازی اندروید و آيفون CHUCHEL


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده