// سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

شایعه: مایکروسافت وب کمی 4K سازگار با ایکس باکس وان می‌سازد

براساس شایعات لو رفته، مایکروسافت در حال ساخت وب کمی با کیفیت 4K برای ویندوز 10 است که از ایکس باکس وان نیز پشتیبانی می‌کند.

از قرار معلوم مایکروسافت روی ساخت وب کم‌هایی با کیفیت 4K برای ویندوز 10 کار می‌کند که از کنسول ایکس باکس وان نیز پشتیبانی خواهد کرد. بنا به گزارش سایت Thurrot مایکروسافت در حال ساخت مدل‌هایی است که با سیستم خوش‌آمدگویی ویندوز فعال می‌شوند (البته اگر مایکروسافت قادر به ارائه مجزای این ویژگی باشد)، بنابراین می‌توانید درست مثل کینکت با استفاده از شناسایی چهره به کنسول‌تان وارد شوید. بر اساس شایعات لو رفته، احتمالاً برخی از این مدل‌ها کیفیت تصویر 4K نیز ارائه می‌دهند.

یک وب کم از درک کافی محیطی برخوردار نیست، پس لزوماً جایگزین مناسبی برای کینکت که از دور خارج شده است نخواهد بود، اما احتمالاً این امکان را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا از اپ‌ها و نرم‌افزارهای دیگری مثل اسکایپ و تشخیص چهره استفاده کنند؛ چیزی که با توقف تولید دستگاه‌های موشن کنترل توسط مایکروسافت، به فراموشی سپرده شده بود.

وب کم 4K

تمامی این‌ها در حال حاضر در حد حدس و گمان هستند و مشخص نیست که این دوربین‌ها به عنوان لوازم جانبی در دسترس قرار می‌گیرند یا به شکل باندل با دیگر سخت افزارهای مایکروسافت عرضه خواهد شد. اطلاع از این که آیا تقاضای چشم‌گیری برای وب کم سازگار با ایکس باکس وجود دارد یا خیر و برنامه‌های احتمالی مایکروسافت برای ارتباط دوستانه‌تر بین این وب کم و ایکس باکس، بدون شک جالب توجه خواهند بود.

کینکت در هنگام عرضه‌اش در سال ۲۰۱۰ به رکورد سریع‌ترین فروش دستگاه الکترونیکی دست یافت، اما پس از این که مایکروسافت طی تصمیمی اشتباه آن را به عنوان باندل با ایکس باکس وان توزیع کرد و قیمت کنسولش را افزایش داد، پشتیبانی از این دستگاه دوست داشتنی کاهش و در نهایت پایان یافت. در اکتبر ۲۰۱۷ مایکروسافت تولید این دوربین را قطع کرد.

راستی حالا که به یاد کینکت افتادیم، آیا می‌دانستید که در سال ۲۰۱۵ یکی از باارزش‌ترین عتیقه‌های دنیا دزدیده شد و سارق از کینکت مایکروسافت برای سرقتش استفاده کرد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده