نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴

فیلم The Lion King یک بازسازی مو به مو از انیمیشن آن نخواهد بود

فیلم سینمایی The Lion King در کنار بخش‌های مشابه انیمیشن شیرشاه، صحنه‌های کاملاً جدیدی هم خواهد داشت.

حدود یک ماه قبل، اولین تریلر فیلم The Lion King منتشر شد؛ تریلری زیبا که توانست رکورد پربیننده‌ترین تریلر کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) در عرض ۲۴ ساعت نخست را به خود اختصاص دهد. ولی این تریلر در کنار تحسین‌هایی که به همراه داشت، باعث ایجاد نگرانی‌هایی هم برای بعضی از طرفداران این اثر دیزنی شد. علت هم این بود که اکثر لحظات تریلر شباهت زیادی به انیمیشن شیرشاه داشتند و این ذهنیت ایجاد می‌شد که شاید با یک بازسازی مو به مو طرف باشیم (بازسازی مو به مو یا Shot for Shot به نوعی از بازسازی می‌گویند که تقریباً همه سکانس‌های آن شبیه به نمونه اصلی هستند و محصول جدید از این نظر تفاوتی با اثر اصلی ندارد).

بالاخره دیزنی در این مورد واکنش نشان داد و شان بیلی، مسئول نظارت روی استودیوی سازنده فیلم‌های لایو اکشن دیزنی در گفتگویی با هالیوود ریپورتر درباره این موضوع چنین گفت:

The Lion King اثری دوست‌داشتنی و قابل احترام برای طرفداران آن است و طبیعی است که سعی کنیم بخش‌های معروف و مهم انیمیشن را در فیلم سینمایی آن هم قرار دهیم. ولی در عین حال بخش‌های جدید و متفاوتی هم در فیلم وجود خواهند داشت که ارتباطی با انیمیشن ندارند.

این نوع جدیدی از فیلمسازی است و تعریف‌های سنتی سینما با آن سازگاری ندارند؛ محصولی که بخشی از آن از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که با عنوان انیمیشن شناخته می‌شوند و بخش دیگر هم تکنیک‌های لایو اکشن. در مجموع می‌توان گفت این فیلم از نظر تکنیکی نسبت به فیلم کتاب جنگل (The Jungle Book) با تکامل همراه خواهد بود.

دانلود ویدیو از آپارات

کتاب جنگل اثر قبلی جان فاورو بود که توانست به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند و بعد از آن دیزنی برای بازسازی سینمایی شیرشاه به سراغ این کارگردان رفت. انیمیشن شیرشاه محصول ۱۹۹۴ در زمان اکران خود با تعریف و تمجیدهای فراوان همراه شد و در مجموع هم توانسته است با فروشی حدود یک میلیارد دلار، به یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ تبدیل شود؛ موضوعی که کار فاورو برای ساخت فیلم شیرشاه را بسیار سخت می‌کند و او باید فیلمی ارائه دهد که به نسخه اصلی وفادار باشد و در عین حال تازه هم به نظر برسد و خیلی تکراری نباشد.


منبع Toonado
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده