نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

اهمیت تحلیل کلمات جستجو شده در گوگل برای کسب‌و‌کارها

ماهانه در اینترنت، واژه های بسیاری توسط کاربران جستجو می شود و شناختن این واژه‌ها برای کسب و کارها امری حیاتی است.

دانستن این موضوع که چه کلماتی و به چه تعدادی در هر ماه توسط کاربران اینترنتی جستجو می‌شود از جنبه های مختلفی، از جمله جنبه‌های علمی و تحقیقاتی، جنبه‌های اطلاعاتی و امنیتی و جنبه‌های تجاری و... حائز اهمیت است.

اما از مهم‌ترین جنبه‌های کاربردی این اطلاعات، استفاده‌های تجاری آن است که با وجود بحران‌های اقتصادی که در حال حاضر در ایران به‌وجود آمده است، می‌تواند برای صاحبان مشاغل بسیار کارآمد و مفید واقع شود و تحول بزرگی را در تمامی کسب و کارها، از مشاغل سنتی گرفته تا کسب و کارهای اینترنتی، ایجاد کند یا حتی باعث نجات برخی از مشاغل که در این شرایط دشوار که در ورطه ورشکستگی قرار گرفته‌اند، شود.

با توجه به اینکه طبق آمارهای جهانی، از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر قبل از آنکه کالا یا خدماتی را خریداری کنند، آن را در گوگل جستجو کرده‌اند، می‌توان گفت بهترین مرجع و منبع برای به‌دست آوردن سلایق و رفتار مشتریان و تعداد تقاضا در ماه‌های مختلف سال، آمار کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل و تحلیل آنها است.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که به‌دست آوردن این اطلاعات، با وجود سیستم تحلیل کلمات کلیدی که برای اولین بار در ایران، توسط تیم قدرتمند گوگل فرست (googlefirst) در اختیار کاربران قرار گرفته است، به آسانی و به صورت کاملا رایگان قابل دسترس بوده و صاحبان مشاغل می توانند در مدت کوتاهی اطلاعات ارزشمندی را از آن کسب نمایند.

اگر در حال راه اندازی کسب و کار تازه‌ای هستید، یا برای سازگاری با شرایط فعلی، در حال تغییر شغل و سیاست‌های خود هستید یا می‌خواهید به کسب و کارتان رونق بخشیده و سود بیشتری را کسب کنید، استفاده از این اطلاعات امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

چرا که مهمترین دلیل برای باقی ماندن در صدر کسب و کارها، هم راستا بودن با سلایق و خواسته‌های مشتریان و تقاضای آن‌ها است. پس باید سلایق آنان را موشکافانه بررسی کرده و همواره دنبال کنید چون ممکن است این سلایق به دلایل فراوانی در ماه‌های مختلف نیز تغییر نماید.

به طور مثال در صنف پوشاک، سلایق مشتریان و درصد تقاضای آن‌ها برای انواع مدل‌ها یا برندهای پوشاک و تغییر رفتار آن‌ها در ماه‌های مختلف را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

ابتدا با یک جستجو در صنف پوشاک، بیشترین کلمات جستجو شده مرتبط با پوشاک را مشاهده می‌کنیم:

رپورتاژ آگهی

همانطور که می بینیم تقاضا برای لباس مجلسی با اختلاف زیادی نسبت به دیگر کلمات، در صدر قرار گرفته است.

حال با تمرکز بر روی واژه لباس مجلسی، تعداد جستجوی کلمات مرتبط با «لباس مجلسی» در ماه‌های مختلف یک سال را در زیر بررسی می‌کنیم.

تقاضا برای لباس مجلسی در ۳ ماه تابستان و در دی ماه بیش از هر زمان دیگری است. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت، اگر تبلیغات خود را در این ۴ ماه بیشتر و منسجم‌تر انجام دهیم، مسلما بازخورد مناسب‌تری نسبت به دیگر ماه‌ها خواهیم داشت.

حال با بررسی دقیق‌تر  کلمات کلیدی جستجو شده در لباس مجلسی، پی خواهیم برد که درخواست برای لباس مجلسی بلند بیش از لباس مجلسی کوتاه است:

رپورتاژ آگهی

مثال فوق، تنها نگاهی گذرا و کوتاه از تحلیل چند واژه از صدها واژه موجود در این صنف است و این مثال صرفا برای تفهیم موضوع آمده است.

شما در هر صنفی که هستید می‌توانید با تحلیل تمامی واژه‌های موجود در صنف خود توسط «سیستم تحلیل کلمات کلیدی گوگل فرست»، اطلاعات بسیار ارزشمندی را از سلایق و رفتارهای مشتریان‌تان به‌دست آوردید و با دیدی بسیار بازتر و نگاهی عمیق‌تر، سیاست‌گذاری های مناسبی را در جهت پیشرفت کسب و کار خود اتخاذ کنید.

علاوه بر این که تحلیل اطلاعات و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند باعث رونق کسب و کار شما شود، گوگل فرست به شما کمک می‌کند تا بتوانید این حجم بزرگ از مشتریان اینترنتی را نیز از آن خود کنید و تحول بزرگی را در کسب و کار خود رقم بزنید.

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، ماهانه هزاران نفر در موتور جستجوی گوگل، به دنبال کالا و خدمات شما می‌گردند که همگی مشتریان بالقوه شما محسوب می‌شوند و با توجه به اینکه بر اساس آمارهای جهانی، بالای ۹۰ درصد از این مشتریان، نیاز خود را در همان صفحه اول مرتفع می‌سازند، هم اکنون تمامی این مشتریان توسط رقبای شما که در صفحه اول گوگل حضور دارند، جذب می‌شوند.

اگر می‌خواهید در صفحه اول گوگل باشید، گوگل فرست با مشاوره رایگان و ارائه خدمات سئو تضمینی در این مسیر همراه شما خواهد بود.

برای این منظور کافیست عضو گوگل فرست شوید و از امکانات دیگر سایت نیز، شامل تحلیل وضعیت و موقعیت فعلی سایت و گزارشات ارزشمند دیگری، استفاده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده