// دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی Ghostbusters World؛ شکار روح‌ها به روش پوکمون گو

بازی Ghostbusters World با الهام از پوکمون گو توانسته تجربه‌ای سرگرم‌کننده را با درون‌مایه‌ای از محتویات متفاوت ارائه دهد.

موج به راه افتاده به دنبال انتشار بازی اندروید و آیفون پوکمون گو زمانی، آنقدر گسترده بود که یکی پس از دیگری کشورها را در می‌نوردید و حتی تا جایی پیش رفت که با ورود شخصیت‌های سیاسی،‌ سازندگان بازی مجبور شدند تا در برخی قوانین بازی تغییراتی را ایجاد کنند تا حداقل بازی‌ها باعث خطرات مالی و جانی برای بازیکنان نشوند. فارغ از حاشیه‌های Pokemon GO، این بازی توانست کاری متفاوت را حداقل در میان گیمرها انجام دهد.

در حالی که بازی کردن تا پیش از این نشستن پشت پی‌سی یا کنسول‌ها محسوب می‌شد با پوکمون گو شما باید به بیرون از خانه می‌رفتید و با پرسه زدن در کوچه، خیابان یا پارک‌ها در رویدادهای متفاوت شرکت می‌کردید و به اصطلاح پوکمون می‌گرفتید. پوکمون‌هایی که تعداد آنها به صدها عدد می‌رسید و گاهی برای یافتن دو نمونه‌ی مشابه باید ساعت‌ها در خیابان گشت می‌زدید. موج پوکمون گو هرچند این روزها دیگر مانند سال ۲۰۱۷ نیست، اما محبوبیت این اثر توانست بسیاری از سازندگان را ترغیب به ساخت آثاری مشابه با درون‌مایه‌ای متفاوت کند. هرچند بسیاری از بازی‌ها نتوانستند حتی نزدیک به محبوبیت پوکمون گو شوند، اما به ویژه آثاری که نام بزرگ را پشت خود داشتند توانستند حداقل بسیاری از بازیکنان را برای تجربه محصول خود ترغیب کنند. در این معرفی به سراغ بازی GhostBusters World می‌رویم که با الهام از مجموعه‌ای با همین نام، توانسته اثری سرگرم‌کننده را با انبوهی از محتوا منتشر کند.

بازی Ghostbusters World
بازی Ghostbusters World
بازی Ghostbusters World
در کنار بخش داستانی می‌توانید به صورت آزادانه برای گرفتن ارواح به ماجراجویی بپردازید

بخش داستانی بازی از حمله‌ی گسترده‌ی ارواح به شهر حکایت دارد، زمانی که شکارچیان ارواح تنها ناجی شهر هستند و شما باید در نقش یکی از همین شکارچیان به سطح شهر بروید تا با گرفتن ارواح، شهر را نجات دهید. در مسیر رسیدن به ارواح قهرمان داستان باید در شهر گشت بزند و با ارتقاء اسلحه خود، ارواحی را به دام بیندازد که در شکل و شمایل متفاوتی پرسه می‌زنند. این‌بار دیگر جای پوک‌بال، توپ معروف مجموعه پوکمون، دستگاه مخصوص تسخیر ارواح در دسترس قرار دارد که باید بعد از ضعیف کردن روح، او را به داخل دستگاه بکشید. بخش داستانی بازی به طور کامل روایت مستثنی را از حالت بی‌پایان گشت و گذار در شهر روایت می‌کند و شامل پیش‌درآمد، ماجراجویی در شهر و رویارویی با باس‌ها می‌شود. گیم‌پلی بازی به ویژه تنوع زیادی در شکار ارواح دارد. در زمان رویارویی با دشمنان قدرتنمد باید از انواع و اقسام سلاح‌ها استفاده کنید و حتی گاهی باید با صرف نظر از تسخیر روح، او را از بین ببرید. از طرفی با ضربات متوالی ارواح نیز توان خود را از دست می‌دهند و می‌توانید با شلیک به سمت برخی از نقاط بدن آنها، آسان‌تر پیروز شوید.

اما بخش اصلی بازی شباهت زیادی به پوکمون گو دارد، گشت و گذار در شهر، حضور در برخی نقاط مشخص شده و در نهایت آزادسازی آیتم‌های بیشتر برای رویارویی با دشمنانی با سطح بالاتر، تجربه Ghostbusters World را لذت بخش می‌کند. با توجه به نیاز اتصال دائمی به اینترنت، برای تجربه Ghostbusters World باید همواره به اینترنت متصل باشید. اما بیایید کمی از ماموریت‌ها روزانه، هفتگی و چالش‌ها صحبت کنیم. مانند بسیاری از بازی‌های موبایل در Ghostbusters World نیز توسعه‌‌دهندگان مجموعه‌ای از ماموریت‌ها و اهداف را برای در دسترس قرار داده‌اند که انجام دادن آنها می‌توانید جوایزی را به دست بیاورید. به ویژه با ورود به هفته پایانی سال ۲۰۱۸، اکنون بروزرسانی ویژه‌ای را با حال و هوای زمستانی در بازی شاهدیم و می‌توانید با نصب این بروزرسانی در دنیای برفی بازی قدم بزنید.

بازی Ghostbusters World
بازی Ghostbusters World
بازی Ghostbusters World

بازی Ghostbusters World اثری جذاب، پرمحتوا و سرگرم‌کننده است که می‌تواند علاقمندان به گشت و گذار در کوچه و خیابان را حسابی مشغول کند. در جریان بازی می‌توانید در کنار تجربه حالت معمولی که به گرفتار کردن ارواح در شهر خلاصه می‌شود، وارد بخش داستانی شوید و با دشمنان متفاوت و البته قدرتمندی روبه‌رو شوید که رویارویی با هرکدام از آنها جذابیت خاص خود را دارد. از طرفی سلاح‌ها نیز در انواع مختلف در دسترس قرار دارند که باید از هرکدام با هدفی خاص استفاده کنید. Ghostbusters World اکنون به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، هرچند برای سرعت بخشیدن به پیشرفت‌تان باید اقدام به خریدهای درون‌برنامه‌ای کنید. برای تجربه Ghostbusters World باید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

دانلود بازی Ghostbusters World


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده