// شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۳

آمار فروش کنسول های خانگی در نوامبر 2018 اعلام شد

گروه NPD در گزارش جدیدش میزان فروش سه کنسول پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ و در‌آمد حاصل از آن در کشور آمریکا را اعلام کرده است.

ماه نوامبر سال جاری برای صنعت بازی‌های ویدیویی و بازار کنسول‌ها در کشور آمریکا، مقطع زمانی مهم و تاریخ‌سازی بوده است. طبق جدید‌ترین اخبار کنسول های بازی، گروه NPD که فعالیت خود را از ۱۹۶۶ با هدف زیر نظر گرفتن بازار صنایعی همچون بازی‌های ویدیویی، موبایل و خودرو و کمک به فعالان آن‌ها آغاز کرده است، گزارشی از عملکرد کنسول‌های بازی در ماه نوامبر در آمریکا منتشر کرده است که نشان از عملکرد قابل توجه آن‌ها دارد.

طبق اعلام گروه NPD هر سه کنسول PS4 ،Xbox One و Nintendo Switch در ماه نوامبر فروش موفقی داشته‌اند و بیش از ۱.۳ میلیون دستگاه از هر یک از کنسول‌های مذکور در این ماه به فروش رسیده است. از زمان آغاز به کار گروه NPD در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی، این اولین بار است که سه کنسول خانگی توانسته‌اند فروش بیش از یک میلیون دستگاه در یک ماه را تجربه کنند. همچنین برای دومین بار است که بیش از یک میلیون دستگاه از سه کنسول (شامل کنسول‌های دستی و خانگی) در عرض یک ماه به فروش رسیده است. پیش از این در ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ کمپانی‌های مایکروسافت و نینتندو موفق به فروش بیش از یک میلیون دستگاه از کنسول‌های Xbox 360 ،Wii و Nintendo DS شدند.

در مجموع در ماه نوامبر مبلغ ۱.۱۸۲ میلیارد دلار صرف خرید سخت‌افزار‌های بازی شده است که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته سه درصد افزایش یافته است. این در حالی است که فروش قابل توجه کنسول Nintendo Switch توانسته است کاهش در‌آمد دیگر پلتفرم‌ها را جبران کند. در‌آمد حاصل از فروش سخت‌افزار‌های بازی از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا پایان ماه نوامبر مبلغ ۳.۹ میلیارد دلار است که در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. این امر به دلیل استقبال از کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ و دستگاه‌های Plug N Play مانند NES Classic Edition و SNES Classic Edition محقق شده است. در پایان گزارش گروه NPD، کنسول PS4 به عنوان پر‌فروش‌ترین کنسول ماه نوامبر معرفی شده است و اعلام شده است کنسول نینتندو سوییچ توانسته بیشترین فروش دلاری را به خود اختصاص دهد. همچنین پیش از این اعلام شد کنسول نسل هشتمی کمپانی Nintendo سریع‌ترین فروش را در بین کنسول‌های نسل هشت تجربه می‌کند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده