نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

بازی های آذر 1397 برای موبایل؛ رایگان دانلود کنید

در بهترین بازی های رایگان اندروید آذر ۹۷، ساخته جدید سوپرسل یعنی Braw Stars را معرفی کرده‌ایم و نگاهی به چند بازی با‌کیفیت ولی رایگان دیگر داشتیم. 

در آخرین ماه از پاییز ۹۷، بازی‌های اندروید و آیفون مختلفی منتشر شدند که از قضا در بین آن‌ها آثار رایگان بسیار با‌کیفیتی هم دیده می‌شدند. این هفته بازی Brawl Stars را داشتیم که ساخته جدید استودیو سوپرسل است و بازیکنان در آن با کنترل قهرمان خود، وارد نبرد‌های چندنفره جذابی می‌شوند. این ماه همچنین چند بازی با‌کیفیت دیگر مثل Monster Chef یا New Romance of the Three Kingdoms داشتیم و استودیو کچاپ هم بازی اعتیادآور Break the Hoops را منتشر کرد که یک تجربه سرگرم‌کننده است که می‌توان در هر مکان و زمانی به سراغ آن رفت. 

زومجی به صورت روزانه بهترین بازی های اندروید و آیفون را معرفی می‌کند که می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل به انبوهی از معرفی‌های زومجی دسترسی داشته باشید.

بازی Brawl Stars

Brawl Stars

سوپرسل بدون شک یکی از بهترین‌ها در حوزه بازی‌های موبایل است؛ استودیویی که توانست با ساخت آثاری چون Clash of Clans ،Clash Royale و حتی Boom Beach قشر عظیمی از گیمر‌های موبایل را جذب کند و البته که از این طریق به درآمد بسیار خوبی هم برسد. حال بازی جدید این استودیو یعنی Brawl Stars اخیرا به‌صورت عمومی هم منتشر شده است و بازیکنان را به نبردی چندنفره و جذاب می‌برد. در بازی Brawl Stars دیگری خبری از آماده کردن نیرو‌ها نیست و این بار باید با کنترل یک قهرمان به نبرد با دشمنان بروید. بازی حالت‌های مختلفی دارد که اکثر آن‌ها در تیم‌های سه در برابر سه اجرا می‌شوند. برای مثال در حالت Gem Grab باید سعی کنید تعداد الماس‌های بیش‌تری نسبت به تیم حریف جمع‌آوری کنید یا در حالت Bounty هدف کسب ستاره‌های بیش‌تر با کشتن دشمنان است. براول استارز همچنین یک حالت بتل رویال مانند هم دارد تا ساخته جدید سوپرسل نیم‌نگاهی هم به این سبک محبوب داشته باشد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Brawl Stars

بازی Franchise Basketball 2019

Franchise Basketball 2019

در کنار بازی‌هایی مثل سری NBA 2K که روی موبایل هم در دسترس هستند و تجربه کاملی از بازی بسکتبال را در اختیار طرفداران قرار می‌دهند، در لیست این ماه دو بازی بسکتبال خواهیم داشت که تجربه‌ای متفاوت با محوریت این ورزش به‌شمار می‌روند. اولین بازی Franchise Basketball 2019 است که در آن تمرکز بیش‌تر روی مدیریت یک تیم بسکتبال و ساخت تیمی قدرتمند است. در این بازی می‌توانید تیم خودتان را انتخاب کنید و با شرکت در حالت‌های بازی متنوع این اثر، به مرور آن را قوی‌تر و قوی‌تر کنید. تعداد زیادی کارت مربوط به بازیکن در این بازی در دسترس هستند که برای به‌دست آوردن آن‌ها می‌توانید از طریق پک‌های موجود اقدام کنید. تنوع بالای حالت‌های بازی، وجود تعداد خیلی زیادی کارت و حس پیشرفتی که Franchise Basketball 2019 به مرور زمان به بازیکن القا می‌کند، تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت این اثر هستند که تجربه آن به تمام طرفداران بازی بسکتبال پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Franchise Basketball 2019

Driving School Classics

Driving School Classics

عاشق ماشین‌های کلاسیک هستید؟ همواره دوست داشتید در محیط‌های مختلف سوار بر یکی از این ماشین‌ها رانندگی کنید؟ خب Driving School Classics دقیقا برای همین منظور ساخته شده است و با تنوع بالایی از ماشین‌ها و محیط‌ها می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌ها برای طرفداران بازی‌های ماشین‌سواری باشد. هدف سازندگان این اثر طراحی تعداد زیادی ماشین کلاسیک بوده و از این رو از ماشین‌های اسپرت کلاسیک گرفته تا ماشین‌های ماسل آمریکایی را در Driving School Classics شاهد هستیم؛ ماشین‌هایی که شما می‌توانید با انتخاب سیستم تعویض دنده دستی، در حالتی شبیه‌ساز با آن‌ها رانندگی کنید یا اینکه به‌سراغ حالت اتوماتیک بروید و از این طریق صرفا از رانندگی در محیط‌های بازی لذت ببرید؛ محیط‌های شهری، کوهستانی و حتی بیابانی برای این بازی طراحی شده‌اند و در مجموع شاهد تنوع خوبی در همه جنبه‌ها در بازی هستیم. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Driving School Classics

Break the Hoops

Break the Hoops

ذهن خلاق بازیسازان استودیو کچاپ هر ماه آثار جدیدی از جانب این استودیو را برای طرفداران بازی‌های موبایل تدارک می‌بیند. شاید بازی‌های کچاپ به دلیل افزایش کمی دیگر همگی کیفیت فوق‌العاده‌ای نداشته باشند اما هنوز هم بازی‌های این شرکت برای تجربه در هر مکان و زمانی مناسب هستند و البته که کمک زیادی هم به افزایش تمرکز می‌کنند. بازی منتخب ما از این استودیو در لیست بهترین‌های آذر، Break the Hoops است که روند بسیار ساده‌ای دارد و یاد گرفتن قوانینش شاید چند ثانیه هم طول نکشد. در این بازی شاهد یک توپ هستیم که روی یک سکو قرار گرفته است. با آغاز هر مرحله شما باید با چرخش جسمی استوانه‌ای کاری کنید که این توپ باعث خراب شدن خانه‌های رنگی کنار سکوی مذکور شود و البته به زمین هم سقوط نکند. چند مرحله ابتدایی بازی بسیار ساده هستند و با چرخش آرام استوانه قادر خواهید بود به‌راحتی خانه‌ها را خراب کنید اما به مرور بازی نیازمند سرعت‌عمل و دقت بیش‌تری خواهد بود. در مجموع Break the Hoops از آن دست بازی‌هایی است که صرفا برای گذران وقت مناسب است و قطعا ارزش تجربه کردن را دارد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Break the Hoops

Smash Rush

Smash Rush

یکی دیگر از بازی‌های نسبتا متفاوت این ماه، Smash Rush بود؛ اثری در سبک رانر اما با حس و حالی متفاوت از آثار شناخته‌شده این سبک. در این بازی وارد یک دنیای سه‌بعدی خواهید شد و از دید اول‌شخص باید در آن بدون اینکه برخوردی با موانع داشته باشید، حرکت کنید. دنیای بازی گرافیک سه‌بعدی جالبی دارد و از نظر گیم‌پلی هم با اثری سرگرم‌کننده و اعتیادآور رو‌به‌رو هستیم که مدام در آن تلاش خواهید کرد تا رکورد بهتری ثبت کنید. مراحل در بازی Smash Rush به‌شکل تصادفی ساخته می‌شوند و به همین دلیل هرگز شاهد روندی تکراری در بازی نخواهید بود. البته که جای خالی موزیک‌هایی با ریتم تند در این بازی حس می‌شود، اما هنوز هم Smash Rush ارزش بازی کردن را دارد و به‌لطف فیزیک بسیار خوب و طراحی زیبای دنیای بازی می‌توان از آن حداقل برای مدت زمان کوتاهی لذت برد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Smash Rush

Overlords of Oblivion

Overlords of Oblivion

در لیست بهترین‌های این ماه، یک بازی نسبتا خوب در سبک نقش آفرینی هم داریم که هم داستان خوبی برای روایت کردن دارد، هم از گیم‌پلی مناسبی بهره می‌برد و هم امکان شرکت در نبرد‌های بازیکن در برابر بازیکن را فراهم می‌کند. در Overlords of Oblivion باز هم شاهد روایت داستان نبرد نیرو‌های بهشت و جهنم با یکدیگر هستیم و این وسط بازیکنان قادر خواهند بود با انتخاب قهرمان خود، وارد میدان نبرد شوند. قهرمان‌ها هرکدام خصوصیات خاصی دارند و البته سازنده‌ها امکان پیاده‌سازی کمبو‌های مختلفی را هم در بازی فراهم کرده‌اند؛ کمبو‌هایی که می‌توانند آسیب سنگینی به دشمن وارد کنند. Overlords of Oblivion همچنین گرافیک بسیار خوبی دارد و از تنوع حالت‌های مناسبی هم بهره می‌برد؛ به طوریکه بازیکنان هم می‌توانند در نبرد با دشمنان کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی با سایر بازیکنان تیم تشکیل دهند و هم اینکه وارد نبرد مستقیم با سایر بازیکنان در حالت‌های PvP بازی شوند. 

دانلود بازی اندروید Overlords of Oblivion

Basket Wall

Basket Wall

پیش‌تر اشاره کردیم که در لیست این ماه دو بازی مرتبط با بسکتبال خواهیم داشت که بازی دوم، با نام کامل Basket Wall - Bounce Ball & Dunk Hoop شناخته می‌شود. این بازی هم از جمله آثار اعتیادآور و سرگرم‌کننده موبایل است که گیم‌پلی ساده‌ای ارائه می‌دهد. در Basket Wall - Bounce Ball & Dunk Hoop هدف انداختن توپ‌ها در سبد بسکتبال است که این کار با تنظیم درست زاویه پرتاب صورت می‌گیرد. اگر پرتاب شما بدون برخورد به حلقه سبد بسکتبال وارد آن شود، یک پرتاب بی‌نقص ثبت خواهد شد و در نتیجه امتیاز بالاتری خواهید گرفت. البته کماکان می‌توانید پرتاب‌های معمولی‌تر هم داشته باشید که ریسک کم‌تری داشته باشند. در هر مرحله باید توپ را وارد تعداد مشخصی سبد کنید تا بتوانید به مرحله بعد برسید و البته که باید نگاهی هم به کسب امتیاز بالاتر داشته باشید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Basket Wall

Looney Tunes™ World of Mayhem

Looney Tunes™ World of Mayhem

لونی تونز یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های انیمیشنی بود که توسط کمپانی برادران وارنر ساخته و پخش شد و در عصر طلایی انیمیشن‌های آمریکایی، طرفداران بسیار زیادی داشت. حال استودیو اسکوپلی کاراکتر‌های دوست‌داشتنی این مجموعه مثل باگز بانی و رود رانر را در قالب یک بازی نقش آفرینی گرد هم آورده و اثری خلق کرده که در فروشگاه‌های گوگل پلی و آیتونز هم امتیاز‌های بالایی دریافت کرده است. در این بازی می‌توانید تیم خود را از شخصیت‌های کارتونی دنیای لونی تونز بسازید و وارد نبرد در دنیای زیبای بازی شوید. نبرد‌های PvP بدون شک جذاب‌ترین بخش بازی هستند که در آن‌ها، تیم‌هایی که بازیکنان ساخته‌اند به نبرد با یکدیگر می‌روند و شاهد درگیری‌های فانتزی و جالبی هستیم که تجربه Looney Tunes™ World of Mayhem را مخصوصا برای طرفداران انیمیشن‌های آن بسیار جذاب می‌کند. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Looney Tunes™ World of Mayhem

Faraway 4: Ancient Escape

Faraway 4: Ancient Escape

طرفداران بازی‌های ماجراجویی و به‌طور دقیق‌تر بازی‌های فرار از اتاق، با سری Faraway آشنا هستند؛ مجموعه‌ای که در هر نسخه بازیکنان را به محیطی جدید می‌برد تا به رمز و راز نهفته در آن پی ببرند. جدید‌ترین نسخه این مجموعه با نام Faraway 4: Ancient Escape منتشر شده است و تمام ویژگی‌های دوست‌داشتنی سری در آن هم حفظ شده‌اند. بازی این بار بازیکنان را وارد دنیایی می‌کند که به‌شکل مرموزی همیشه در آن پاییز است. دنیای بازی به شکل بسیار زیبایی طراحی شده و قطعا یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این اثر به‌شمار می‌رود. جدا از این مثل همیشه شاهد تعداد زیادی پازل هستیم که در قالب ۲۰ مرحله مختلف بازی به بازیکن ارائه می‌شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که فقط مراحل اولیه این بازی رایگان هستند و برای تجربه کامل آن باید سایر مراحل را خریداری کنید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Faraway 4: Ancient Escape

Terminator: Survival

Terminator: Survival

اگر دل‌تان برای مجموعه ترمیناتور تنگ شده است، در ماهی که گذشت شاهد انتشار یک بازی موبایل از این مجموعه بودیم که شاید اثر خیلی بی‌نقصی نباشد اما هنوز هم می‌تواند طرفداران این سری را سرگرم نگه دارد. Terminator: Survival برخلاف ماهیت کلی این مجموعه، نه یک اثر اکشن که یک بازی استراتژیک کارتی است. در این بازی باید به گروه مقاومت انسان‌ها بپیوندید و سپس با چینش درست کارت‌هایتان، به نبرد با ماشین‌ها بروید. امکاناتی چون ارتقا کارت‌ها در بازی تعبیه شده است و وقایع بازی هم در دنیای نسخه اصلی فیلم ترمیناتور جریان دارند. همچنین یکی از ویژگی‌های مهم این بازی، رایگان بودن کامل آن است و از این رو شاهد تبلیغات آزاردهنده در بازی نیستیم. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Terminator: Survival

New Romance of the Three Kingdoms

New Romance of the Three Kingdoms

سری Romance of the Three Kingdoms جزو بازی‌های با‌کیفیت در سبک استراتژیک است که با حال و هوای شرقی، طرفداران خاص خودش را دارد. حال یک نسخه جدید از این مجموعه با نام New Romance of the Three Kingdoms برای موبایل منتشر شده که تجربه آن قطعا برای طرفداران این سبک جالب خواهد بود. در این بازی مثل اکثر آثار استراتژیک موبایل، باید حکومت خودتان را بسازید و با ارتقای ساختمان‌ها و به‌دست آوردن توانایی‌های جدید، به مرور قدرتمند‌تر شوید. جنبه دیگر بازی نبرد است که در آن باید ارتش بزرگی برای خودتان بسازید و ژنرال‌هایتان را تربیت کنید تا بتوانید با داشتن ارتشی قدرتمند، در دنیای بازی به مرور تصرفات بیش‌تری داشته باشید. نبرد‌های بزرگ به‌تصویر کشیده‌شده در این بازی کیفیت خوبی دارند و گرافیک بخش‌های دیگر بازی هم مناسب است. در صورتی که از طرفداران همیشگی این مجموعه هستید، New Romance of the Three Kingdoms هم قطعا انتخاب مناسبی برای‌تان خواهد بود. 

دانلود بازی اندروید New Romance of the Three Kingdoms

F1 Mobile Racing

F1 Mobile Racing

یکی دیگر از نام‌های بزرگ حاضر در لیست بازی‌های این ماه، F1 Mobile Racing است؛ اثری ساخته استودیو خوش‌نام کدمسترز با محوریت مسابقات فرمول یک که شاید به اندازه نسخه پی‌سی و کنسولی این سری تجربه بزرگی نباشد، اما در مقیاس بازی‌های موبایل اثر ارزشمندی است و از همه مهم‌تر اینکه به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. در این بازی می‌توانید برای یکی از ۱۰ تیم رسمی مسابقات فرمول یک رانندگی کنید و با هدایت ماشین آن‌ها در پیست‌های بازی، از رقبا پیشی بگیرید و در نهایت در جایگاه نخست قرار بگیرید. همچنین رانندگان مشهور این ورزش مثل لوئیس هملتون هم در بازی حضور دارند و رقیب شما در مسابقات خواهند بود. F1 Mobile Racing برای یک بازی موبایل گرافیک بسیار خوبی دارد و شامل بخش چندنفره هم می‌شود که در آن می‌توانید با یک بازیکن دیگر به‌صورت همزمان مسابقه بدهید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون F1 Mobile Racing

Monster Chef

Monster Chef

یکی دیگر از بازی‌های جذاب این ماه، Monster Chef است که ترکیبی از یک بازی روگ‌لایک با اثری با محوریت آشپزی است! در Monster Chef ماموریت‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرند که در جریان آن‌ها، در نقشه‌های بازی گشت و گذار خواهید کرد و در این راه می‌توانید منابع اولیه مختلفی را به‌دست بیاورید. البته این کار اصلا و ابدا بی‌خطر هم نیست و در نقشه‌های بازی ممکن است اتفاقات مختلفی برای‌تان رخ بدهند که می‌توانند در نهایت باعث شکست شما شوند. اما در کنار این عناصر، Monster Chef یک بخش دیگر هم دارد که در آن می‌توانید با ترکیب منابع مختلف، غذا‌های متنوعی بپزید و آن‌ها را بفروشید! سیستم پخت و پز جالبی که سازندگان برای بازی در نظر گرفته‌اند در کنار شخصیت‌های دوست‌داشتنی بازی و البته بخش گشت و گذار آن در نقشه‌ها، از Monster Chef یک بازی کامل ساخته‌اند که می‌توان در طولانی‌مدت هم از تجربه آن لذت برد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Monster Chef

Tap Skaters

Tap Skaters - Downhill Skateboard Racing

Tap Skaters - Downhill Skateboard Racing یکی دیگر از بازی‌های آرکید و ساده این ماه است که با کنترل‌های ساده، قدرت بالایی برای سرگرم کردن بازیکنان دارد. در این بازی روی اسکیت‌برد یا اسکوتر خودتان سوار خواهید شد و سپس در قالب حالت‌های مختلف به تجربه بازی خواهید پرداخت. برای مثال یکی از بخش‌های بازی، قسمت مرحله‌ای آن است که در آن باید کار‌هایی از قبیل جمع کردن همبرگر‌ها یا گرفتن دزد‌ها را انجام بدهید. جدا از این بازی یک بخش رکورد‌زنی بی‌پایان هم دارد که در آن می‌توانید برای ثبت رکورد‌های بهتر و بهتر تلاش کنید. در نهایت شاهد حالت Versus هستیم که در آن باید با دوستان‌تان برای کسب امتیاز بالاتر رقابت کنید. Tap Skaters - Downhill Skateboard Racing گرافیک کارتونی بامزه‌ای دارد و شخصیت‌های متنوعی هم برای آن طراحی شده‌اند که به مرور زمان می‌توانید آن‌ها را آزاد کنید. 

دانلود بازی اندروید Tap Skaters - Downhill Skateboard Racing

Hotel Transylvania Adventures

Hotel Transylvania Adventures - Run, Jump, Build

به‌عنوان آخرین بازی این ماه، Hotel Transylvania Adventures - Run, Jump, Build را داریم که اثری با محوریت مجموعه هتل ترانسیلوانیا است. در این بازی می‌توانید شخصیت‌های آشنای این مجموعه را کنترل کنید تا با آن‌ها، ۸۰ مرحله بازی را که در چهار منطقه مختلف واقع شده‌اند، پشت سر بگذارید. در طول مراحل بازی اولا باید مراقبت دشمنان و تله‌های موجود در مسیر باشید تا بتوانید به‌سلامت هر مرحله را به پایان برسانید. جدا از این باید حواس‌تان به سکه‌های موجود هم باشد تا با جمع‌آوری آن‌ها، هتل را تعمیر کنید و وضعیت آن را بهبود ببخشید. وولف پاپ‌ها هم در گوشه و کنار مراحل بازی مخفی شده‌اند که پیدا کردن آن‌ها هم مزایای خاص خودش را در پی دارد. در مجموع Hotel Transylvania Adventures - Run, Jump, Build اثری با‌کیفیت است که به‌عنوان حسن ختام بهترین‌های این ماه، آن را معرفی کردیم. 

دانلود بازی اندروید Hotel Transylvania Adventures - Run, Jump, Build!


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده