// شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲

پشتیبانی از بازی Minecraft روی کنسول های نسل گذشته متوقف خواهد شد

استودیو 4J با انتشار توییتی اعلام کرد که پشتیبانی و ساخت محتوای جدید برای پلتفرم‌های نسل گذشته بازی Minecraft متوقف خواهد شد.

استودیو توسعه‌دهنده‌ی نسخه‌های کنسولی بازی Minecraft اعلام کرد که پشتیبانی آنها از این اثر روی کنسول‌های نسل گذشته یعنی ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو Wii U و پلی استیشن ویتا متوقف خواهد شد.

استودیو 4J که وظیفه پشتیبانی از نسخه کنسولی ماینکرفت را بر عهده دارد، با انتشار پستی در توییتر گفت که کیت‌های توسعه مربوط به کنسول‌های قدیمی این بازی را جمع‌آوری کرده است. گفتنی است که از زمان عرضه این بازی روی Xbox 360 شِش سال می‌گذرد. بازی مذکور روی این کنسول در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و پس از آن در دسامبر ۲۰۱۳ شاهد راه‌یابی آن به PS3 بودیم. پلی‌استیشن ویتا نیز پس از گذشت یک سال در اکتبر ۲۰۱۴ میزبان این بازی شد و در انتها در سال ۲۰۱۵ این بازی روی کنسول نینتندو Wii U پورت شد.

محتوای The Nightmare Before Christmas Mash-up Pack آخرین آپدیت این بازی بود که روی کنسول ایکس‌باکس 360 منتشر شد؛ آپدیتی که در همان روز برای نسخه‌های دیگر هم در دسترس قرار گرفت. در انتها سازندگان در استودیو 4جی از ۲۱ میلیون کاربر که روی این کنسول به تجربه بازی پرداخته‌اند سپاس‌گزاری کردند.

در آن سو کاربران ماینکرفت روی پلتفرم‌های مدرن به لطف نسخه Bedrock Edition توانستند نسخه Pocket Edition را کنار بگذارند و با سیستم کراس پلی (Cross Play) با یکدیگر به تجربه بازی بپردازند. کاربران آیفون، اندروید، ایکس باکس وان، ویندوز 10 و حتی نینتندو سوییچ توانستند با یکدیگر به ساخت و ساز در دنیای این بازی بپردازند. اما در آن سو سونی با این موضوع مخالفت کرد؛ در حالی که نسخه پلی استیشن 4 بازی Fortnite از سیستم کراس پلی برخوردار است. گفتنی است که هنوز مشخص نشده است که نسخه نینتندو 3DS این بازی که در استودیو اوشن اینتراکتیو (Ocean Interactive) ساخته شده است، پشتیبانی‌اش متوقف خواهد شد یا خیر. نسخه اروپایی این بازی روی 3DS در سپتامبر منتشر شد و در سال ۲۰۱۷ نیز به آمریکای شمالی راه پیدا کرد.

در ادامه می‌توانید توییت سازندگان را در مورد متوقف شدن پشتیبانی آنها از کنسول‌های نسل گذشته مشاهده کنید:

از آنجا که تجهیزات توسعه محتوای Xbox 360 ،PS3 ،PSVita و Wii U را جمع‌آوری کرده‌ایم، ما هم به جمع آثار نوستالژیک پیوستیم. از طرفداران می‌خواهم که بهترین خاطرات خود از تجربه بازی Minecraft در طی ۶ سال اخیر را با ما در میان بگذارند.

 شما نیز می‌توانید بهترین خاطرات خود را از این بازی با زومجی در میان بگذارید و نظرات خود را در مورد این بازی سرگرم‌کننده بنویسید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده