نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵

استودیو Housemarque روی یک پروژه AAA معرفی نشده کار می‌کند

استودیو Housemarque سرگرم ساخت یک بازی AAA است. این استودیو توضیحاتی هم در مورد عبارت خاص خود درباره بازی‌های آرکید داده است.

استودیو هاوس‌مارک (Housemarque) مدتی قبل شعار عجیبی را برای روشن شدن آینده خود مطرح کرد: «آرکید مرده است.» شعاری که نشان می‌دهد این استودیوی فنلاندی حداقل به این زودی‌ها قصد بازگشت به دنیای بازی‌های آرکید را ندارد و می‌خواهد تمام وقت و انرژی خود را صرف تولید محصولاتی بزرگ‌تر کند. اکنون خبر جدیدی از هاوس‌مارک منتشر شده است که نشان می‌دهد آن‌ها علاوه بر بازی Stormdivers، یک اثر بزرگ دیگر هم در دست تولید دارند.

هنوز چیز خاصی در مورد این بازی نمی‌دانیم و هاوس‌مارک درباره آن به این نکته اشاره کرده است که این بازی یک اثر AAA خواهد بود و بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌ای است که تا امروز از هاوس‌مارک دیده‌ایم (AAA در صنعت بازی به آثاری گفته می‌شود که با بودجه بالا ساخته می‌شوند و انتظار زیادی از کیفیت آن‌ها می‌رود). در حال حاضر تیم سازنده بازی از ۷۰ نفر تشکیل شده‌ است و این عدد در حال بزرگ‌تر شدن و گسترش است. ایده بازی هم سال گذشته به ذهن اعضای هاوس‌مارک رسید و بعد از آن به سراغ یک ناشر رفتند و الان هم مشغول کار روی آن هستند.

عبارتی که مدتی قبل توسط هاوس‌مارک برای بازی‌های آرکید به کار رفته بود، باعث تعجب خیلی‌ها شد و اخیراً مسئولین استودیو سعی در شفاف‌سازی آن داشته‌اند و گفته‌اند منظور آن‌ها مرگ بازی‌های آرکید به صورت کلی نبوده است:

ما هنوز هم عاشق بازی‌های آرکید هستیم و هرچند دیگر قصد تولید این نوع بازی‌ها را نداریم، ولی روح آن‌ها هنوز هم در استودیو هاوس‌ مارک وجود دارد. به هر حال هر چیزی باید تحول و تکامل پیدا کند و ما هم با اینکه از بازی‌های آرکید خداحافظی کرده‌ایم، ولی همچنان می‌توانید المان‌هایی از دنیای آرکید را در بازی‌های آینده ما مشاهده کنید.

هاوس مارک همچنین در مورد بازی Stormdivers و نگرانی طرفداران بابت ساخت یک اثر بتل رویال و همراه شدن با موجی که در این زمینه به راه افتاده، صحبت کرده است و از آن‌ها می‌خواهد نگران نباشند و بدانند که استودیو به انتظارات آن‌ها پاسخ خواهد داد. به گفته استودیو، اولین مراحل ساخت بازی استورم دایورز از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و بعد از عرضه بازی Alienation در سال ۲۰۱۶ وارد مراحل اصلی تولید شد.

هرچند شاید خیلی از طرفداران بازی‌های آرکید هاوس‌مارک از شنیدن این خبرها در مورد حرکت استودیو به سمت بازی‌های بزرگ‌تر ناراحت باشند، ولی بد نیست منتظر بمانیم و ببینیم این بازی‌ها به کجا خواهند رسید. حداقل خود استودیو که از راه و روش جدیدی که در پیش گرفته است راضی به نظر می‌رسد و شاید بتواند با بودجه بیشتر محصولات متفاوتی تولید کند.

آخرین آثار عرضه شده از هاوس‌مارک، دو بازی آرکید Nex Machina و Matterfall بودند که در سال ۲۰۱۷ به فاصله کمی از یکدیگر منتشر شدند و هر دو هم عملکرد مناسبی داشتند؛ مخصوصاً Nex Machina که از سایت زومجی هم امتیاز ۹ را دریافت کرد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده