نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹

سونی نسخه جدید بازی Lemmings را برای موبایل منتشر کرد

جدیدترین نسخه لمینگز به صورت رایگان و با پرداخت درون برنامه ای منتشر شده است.

مجموعه بازی‌های لمینگز (Lemmings) کار خود را از سال ۱۹۹۱ شروع کردند؛ بازی‌هایی جذاب و اعتیادآور که کنترل گروهی از موجودات کوچک و بامزه به نام لمینگ را به بازیکن می‌دهند و او وظیفه دارد از جان لمینگ‌ها حفاظت کند و جلوی نابودی آن‌ها را در اثر برخورد با خطرات مختلف بگیرد. اکنون جدیدترین نسخه از این مجموعه توسط سونی برای موبایل منتشر شده است.

اولین نسخه لمینگز محصولی از استودیو DMA Design بود که بعدها به نامی آشنا در صنعت بازی تبدیل شد، یعنی Rockstar North. ناشر بازی هم Psygnosis بود که چند سال بعد توسط کمپانی سونی خریداری شد و به Studio Liverpool تغییر نام داد. به دلیل تحت مالکیت درآمدن این شرکت توسط سونی، حقوق بازی لمینگز هم در اختیار کمپانی ژاپنی قرار گرفت و بعدها نسخه‌های مختلفی را از این مجموعه منتشر کرد و اکنون شاهد عرضه بازی موبایل جدیدی برای اندروید و iOS هستیم.

بازی به شکل رایگان منتشر شده است و مثل خیلی از بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر، از پرداخت درون برنامه ای (Microtransaction) پشتیبانی می‌کند؛ موضوعی که باعث شده است در کنار نظرات مثبت نسبت به این بازی، خیلی‌ها هم نقدهای منفی‌ای در مورد آن داشته باشند و این قضیه را باعث نابودی لمینگز بدانند.

دانلود ویدیو از آپارات

سازنده بازی، استودیو Sad Puppy در مورد این اثر گفته است:

ما سعی کردیم حال و هوای بازی Lemmings را که مردم از آن لذت می‌بردند و دوستش داشتند حفظ کنیم و در عین حال آن را به شکلی ارتقا دهیم که به خوبی از ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده کند. مراحل بازی به شکلی طراحی شده‌اند که در حالت عمودی نمایش داده می‌شوند و راحت‌ترین وضعیت ممکن را برای بازی با یک دست دارند.

مدت‌ها روی کنترل‌های لمسی بازی کار کردیم و با حذف المان‌های ثانویه مثل قابلیت حرکت دادن دوربین، Lemmings را به اثری دلچسب تبدیل کردیم که بازیکن می‌تواند با استراتژی‌های مناسب آن را پیش ببرد. این همان بازی‌ای است که همیشه آن را دوست داشتید و از آن لذت می‌بردید، ولی این بار با شکل و شمایلی متفاوت برای وسایل همراه. اکنون می‌توانید یک بار دیگر شاهد موجوداتی باشید که تحت فرمان شما حرکت می‌کنند، زمین را حفر می‌کنند، بالا و پایین می‌روند، ساخت و ساز می‌کنند و با استفاده از کنترلی ساده، تجربه‌ای لذت‌بخش و در عین حال پر از چالش فراهم می‌کنند.

بازی موبایل لمینگز را می‌توانید هم‌اکنون از اپ استور یا گوگل پلی استور تهیه کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده