نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۱

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: صدرنشینی مارموز در هفته اول اکران

در گزارش فروش این هفته سینمای ایران از آغاز قوی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی می‌گوییم و مانند هرهفته فروش فیلم‌های دیگر را بررسی می‌کنیم.

باز هم یک هفته‌ی دیگر در گیشه‌ی سینمای ایران گذشت و باز هم شاهد صدرنشینی یک کمدی دیگر هستیم. یک فیلم کمدی که البته به نظر می‌رسد با سایر کمدی‌های جریان اصلی سینمای ایران متفاوت باشد. فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی در این هفته برای اولین بار به صورت عمومی اکران شد. این فیلم سینمایی در اولین هفته ۷۹ سینما در اختیار داشت و یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان فروخت. «مارموز» که حامد بهداد را به عنوان بازیگر اصلی و موضوعی ملتهب را به عنوان ابژه دارد، می‌تواند فروش موفقی را پیش رو داشته باشد. رتبه‌ی دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» ساخته‌ی پیمان معادی است. این درام عاشقانه در دومین هفته‌ی اکرانش ۱۰۶ سالن در اختیار داشت و یک میلیارد ۲۲۱ میلیون تومان فروخت. با این حساب درآمد فروش «بمب؛ یک عاشقانه» به ۲ میلیارد ۷۱۱ میلیون تومان رسیده است. «بمب؛ یک عاشقانه» تاکنون با واکنش‌های ضد و نقیضی از مخاطبان دریافت کرده است. این فیلم سینمایی اما با حضور لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری و حبیب رضایی شانس خوبی برای فروش دارد.

بمب یک عاشقانه

رتبه‌ی سوم این هفته‌ی گیشه‌ی سینمای ایران در اختیار فیلم سینمایی «کلمبوس» ساخته‌ی هاتف علیمردانی است. این کمدی عامه‌پنسد در دومین هفته‌ی اکران ۱۲۴ سالن در اختیار داشت و ۴۸۵ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد فیلم سینمایی «کلمبوس» در دومین هفته‌ی اکران به یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان رسیده است. رتبه چهارم این هفته در اختیار «پاستاریونی» ساخته‌ی سهیل موفق است. این فیلم ویژه‌ی کودکان در سومین هفته اکرانش ۱۰۹ سالن در اختیار داشت و ۴۰۶ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش این فیلم سینمایی حالا به یک میلیارد ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است. رتبه‌ی پنجم این هفته در اختیار فیلم «میلیونر میامی» ساخته‌ی مصطفی احمدی است. این فیلم سینمایی که مانند «کلمبوس» یک کمدی عامه‌پسند محسوب می‌شود، در این هفته  ۱۲۴ سینما در اختیار داشت و ۲۳۴ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد «میلیونر میامی» حالا به ۶۱۸ میلیون تومان رسیده است. در ادامه نیز مانند هر هفته به مرور فروش ده فیلم اول گیشه در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱مارموز۱۱,۳۲۶,۶۴۷,۰۰۰
۲بمب؛ یک عاشقانه۲۱,۲۲۱,۳۸۷,۰۰۰
۳کُلمبوس۲۴۸۵,۴۸۳,۰۰۰
۴پاستاریونی۳۴۰۶,۰۰۷,۰۰۰
۵میلیونر میامی۲۲۴۳,۱۵۱,۰۰۰
۶پیشونی سفید ۲۱۰۲۱۰,۱۹۹,۰۰۰
۷مغزهای کوچک زنگ زده۱۲۱۴۴,۹۱۲,۰۰۰
۸آستیگمات۴۱۱۱,۱۳۵,۰۰۰
۹وای آمپول۵۱,۰۲۹,۷۹۲,۰۰۰
۱۰لازانیا‍۱۱۶۰,۲۷۲,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده