نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی تمامی هیولاهای معرفی شده در دومین تریلر فیلم Godzilla: King of the Monsters

در این مقاله به هیولاهایی که در دومین تریلر فیلم Godzilla: King of the Monsters معرفی شده‌اند، می‌پردازیم و بیشتر با آن‌ها آشنا می‌‌شویم.

مدتی پیش بود که سرانجام کمپانی برادران وارنر دومین تریلر رسمی فیلم Godzilla: King of the Monsters (گودزیلا: پادشاه هیولاها) را منتشر کرد. این کمپانی پیش از این در تابستان امسال نیز اولین تریلر این فیلم مورد انتظار سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده بود که در این دو تریلر شاهد معرفی کایجوهای فیلم یا تایتان‌ها بودیم و بیشتر با آن‌ها آشنا شدیم. دنباله فیلم Godzilla (گودزیلا) سومین فیلم از دنیای سینمایی MonsterVerse است که پایان بندی این فیلم قرار است پیش درآمدی برای اتفاقات فیلم Godzilla vs Kong (گودزیلا علیه کونگ) نیز باشد. علاوه بر بازگشت گودزیلا و معرفی کامل سه تایتان ماترا، کینگ گیدورا و رودان، در این دو تریلر شاهد حداقل دو تایتان ناشناس دیگر نیز بودیم که در این مقاله از ۴ تایتان معرفی شده خواهیم گفت و این دو تایتان ناشناس را نیز بررسی خواهیم کرد.

Godzilla: King of the Monsters

بررسی منشا و نقش تایتان‌هایی که رسما در فیلم معرفی شده‌اند

فیلم Godzilla: King of the Monsters سومین فیلم از دنیای سینمایی MonsterVerse است

با اینکه طبق تریلرهای فیلم Godzilla: King of the Monsters تنها مکان حضور کینگ گیدورا قابل تشخیص بود، اما طبق وب‌سایت مونارک، می‌توان اطلاعات جالبی را از مکانی که این تایتان‌ها مخفی شده‌اند، کشف کرد. طبق این نقشه که از تمام کره زمین است، رودان در یک کوه آتشفشان فعال در آیلا د مارا در مکزیک حضور دارد. افسانه‌های قدیمی به او القابی چون شیطان آتشین یا یک متولد‌شده از آتش را داده‌اند که اگر در تریلرهای منتشر شده از فیلم نیز دقت کنید بخش عقب بدن او آتشین است که بی علت نیست که او چنین القابی را دریافت کرده و همچنین در یک آتشفشان زندگی می‌کند. با این حال و طبق اطلاعاتی که سازمان مونارک از معابد باستانی که نزدیک به کوه‌های آتشفشان قرار دارند، جمع آوری کرد، به این هیولای پرنده رودان گفته می‌شود که در فیلم نیز او این نام را یدک خواهد کشید. او شکلی شبیه به دایناسور ترانادان دارد و طبق اطلاعات و تریلرهای منتشر شده، هیچ دوستی با انسان‌ها ندارد و با بازگشتش مانند گذشته تهاجم‌های مرگبار خود را آغاز می‌کند و چیزی جز ویرانی را به بار نخواهد گذاشت. با این حال و با توجه به ویژگی‌های تهاجمی این تایتان، هنوز مشخص نیست که رودان با دیگر تایتان‌های فیلم نیز خواهد جنگید یا با برخی از آن‌ها متحد خواهد شد.

ماترا در یک معبد به نام The Moth در یون‌نان در کشور چین مخفی شده است. طبق افسانه‌ها،‌ او موجودی بالدار و نورانی است، اما اطلاعات زیادی از این موجود در دسترس نیست و طبق تریلرها، ظاهرا در طول فیلم شاهد تولد و سپس تبدیل شدن ماترا به یک تایتان کامل هستیم که نسبت به نسخه کلاسیک و ژاپنی خود ظاهر متفاوت‌تری دارد و در طراحی جدید، قابلیت‌های تهاجمی بیشتری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین به نظر می‌رسد که ماترا از تولید صدای زیاد و کر کننده و همچنین پخش نوری که باعث کوری موقت می‌شود، برای حمله به دشمنانش استفاده خواهد کرد، اما چیزی که روش نیست این است که آیا او برخلاف رودان به انسان‌ها نیز حمله می‌کند یا اینکه تنها به گودزیلا برای متوقف کردن دو تایتان دیگر کمک خواهد کرد؟ با این حال، ممکن است کینگ گیدورا منشا شفاف‌تری داشته باشد.

Godzilla: King of the Monsters

در فیلم کایجوها با نام تایتان شناخته می‌شوند

حتی بدون اطلاعات مونارک و طبق تریلرهای منتشر شده، می‌دانیم که کینگ گیدورا در یخ‌های آنتارتیکا خوابیده است. اطلاعات زیادی از این هیولای سه سر در دسترس نیست و به نظر می‌رسد مدت زیادی است که کسی این هیولا را ندیده است. با این حال، نقاشی‌هایی از مبارزه کینگ گیدورا با گودزیلا وجود دارد، اما مشخص نیست که این گودزیلا و کینگ گیدورا همان نسخه‌های موجود در نقاشی قدیمی باشند. کینگ گیدورا توانایی ایجاد ابر و رعد و برق‌های طلایی رنگ را در اطراف خود دارد و به نظر می‌رسد که قدرت او بیش از هر تایتان دیگری در فیلم است. همچنین اندازه او بسیار بزرگ‌تر از دیگر تایتان‌ها است و مانند گودزیلا که نفس اتمی سلاح مرگبارش است، او می‌تواند چیزی مثل رعد و برق را به دشمنان خود شلیک کند که چیزی کم از نفس اتمی گودزیلا ندارد. نسخه کلاسیک کینگ گیدورا منشا غیر زمینی دارد. حال در تریلر یک صحنه نیز وجود دارد که ظاهرا شاهد سقوط این اژدهای سه سر به سمت زمین هستیم:

Godzilla: King of the Monsters

مشخص نیست که در این صحنه چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما با توجه به فضای تصویر احتمالا کینگ گیدورا در حال سقوط است و نظریه گیگان تقریبا منتفی است. برخی از طرفداران اعتقاد دارند که در این صحنه کینگ گیدورا برای اولین‌بار وارد زمین می‌شود و در واقع ما قرار است منشا آن را مشاهده کنیم. طبق یک نظریه دیگر، کینگ گیدورا در حال یک حمله از سمت هوا به سمت زمین است که احتمالا انفجاری بزرگ را ایجاد خواهد کرد که پیش از این نیز در تریلر اول شاهد نابودی یک شهر کاملبوده‌ایم. همچنین گروهی دیگر می‌گویند که کینگ گیدورا پس از شکست از گودزیلا در حال فرار بوده که نفس اتمی گودزیلا یا حمله ماترا باعث سقوط گیدورا شده است، اما در ادامه خواهیم گفت که چرا این تایتان ممکن است در نهایت کینگ گیدورا نباشد. این را که کینگ گیدورا برای انقراض نسل بشر با رودان متحد می‌شود یا تنهایی عمل خواهد کرد نمی‌دانیم، اما چیزی که مشخص است، او تهدیدی بزرگ برای نسل بشر است که ظاهرا تیم مونارک انتظار آن را نداشتند.

در یک صحنه از تریلر، ماترا و رودان در حال پرواز در کنار هم دیده می‌شوند

گودزیلا در فیلم اول به عنوان یک شخصیت خاکستری به تصویر کشیده شد که به صورت کلی با موجوداتی که توانایی آسیب زدن به او را ندارند، دشمنی ندارد و ترجیح می‌دهد از آن‌ها دوری کند، اما اگر موجودی که حیات او را تهدید کند ظاهر شود، گودزیلا برای نبرد وارد می‌شود که در فیلم قبلی نیز شاهد این موضوع بودیم. حال مونارک اطلاعات بهتری از این تایتان در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که راه حل آن‌ها برای متوقف کردن تایتان‌هایی است که قصد انقراض نسل بشر را دارند. به صوت کلی گودزیلا در اقیانوس آرام زندگی می‌کند و منشا او مشخص نیست. اگر به نقشه مونارک دقت کنید، او در بخش‌هایی از اقیانوس آرام پیدا شده و مسیر حرکتی او در حال بررسی توسط دانشمندان است:

Godzilla: King of the Monsters

گودزیلا در حال احیا در یک مکان نامشخص است

با این حال، قابل پیش بینی است که گودزیلا مسیرش را به سمت آنتارتیکا برای رویارویی با کینگ گیدورا تغییر دهد و ممکن است در نبرد اول شاهد شکست سخت گودزیلا از گیدورا نیز باشیم که شاید دیالوگ‌های مدیسون راسل نیز به گودزیلا اشاره کند، اما ممکن است گودزیلای زخمی پس از نبرد با میوتو در قسمت اول باشد که در حال احیا است و انسان‌ها او را در یک مکان ناشناس پیدا می‌کنند و احتمالا مونارک به دنبال احیای گودزیلا در این مکان نامشخص است که ظاهرا رهبری این گروه را مارک راسل بر عهده دارد و در واقع صحنه نمایش داده شده در تریلر احیا و بازگشت گودزیلا را نشان می‌دهد که در ادامه برای نبرد با دیگر تایتان‌ها ماجراجویی خود را آغاز می‌کند. با این حال، تریلر نکات مخفی نیز داشته است و یکی از این نکات که احتمالا بسیاری متوجه آن نشده‌اند، همکاری احتمالی ماترا با رودان است. در واقع در دقیقه ۱:۴۸ تریلر و پس از حمله رودان به هواپیماها، شاهد ماترا هستیم که در همان مکانی که رودان حضور دارد، در حال پرواز است و اگر در این لحظه تریلر را متوقف کنید متوجه خواهید شد رودان در کنار ماترا در حال پرواز کردن است:

Godzilla: King of the Monsters

پس بر خلاف نظریه‌های بسیاری از طرفداران و صرفا براساس رنگ‌بندی پوستر و صحنه‌ها، رودان و ماترا ممکن است با یکدیگر متحد باشند یا حتی از قبل دوستی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما مشخص نیست که این همکاری برای شکست کینگ گیدورا است یا در حال همکاری با او برای شکست گودزیلا و انقراض نسل انسان‌ها هستند. هرچند این امکان وجود دارد که آن‌ها اصلا سمت گودزیلا یا کینگ گیدورا نیز نباشند و تنها برای خود مبارزه کنند که در این لحظه مشخص نیست که آن‌ها شخصیت منفی هستند یا قرار است به جلوگیری از انقراض انسان‌ها کمک کنند، اما حداقل طبق تریلرها واکنش این دو تایتان در مواجه با انسان‌ها بسیار متفاوت بوده است. همچنین اگر به ابتدای تریلر بازگردیم شاهد یک نمای جدید از واشینگتن دی.سی. هستیم که در جهنم آخر الزمانی گرفتار شده است و با دقت بیشتر در این تصویر به راحتی کینگ گیدورا قابل مشاهده است:

Godzilla: King of the Monsters

در بخشی از تریلر کینگ گیدورا در حال پرواز روی شهر واشینگتن دیده می‌شود

در تریلر اول رودان در حال پرواز در بالای شهر واشینگتن قابل مشاهده بود و ممکن است در تصویر قبلی نیز مبارزه رودان و ماترا با کینگ گیدورا در جریان باشد و در نهایت اگر به صحنه سقوط یک تایتان در آسمان توجه کنید ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که این تایتان در واقع کینگ گیدورا نیست و ما در حال تماشای مرگ ماترا و سقوطش هستیم. هرچند شاید نمایش نابودی شهرها و دنیای آخر الزمانی کمی تبلیغاتی به نظر برسد و نبرد نهایی نیز احتمالا در شهر دیگری خواهد بود، اما چیزی که می‌توان حداقل اکنون انتظارش را داشت نابودی کامل چند شهر است که شخصیت‌هایی مثل رودان و کینگ گیدورا در مرکز آن قرار دارند و شاید این جنگ تنها برای تعیین فرمانروای جدید زمین باشد و انسان‌ها تنها تماشاگران آن خواهند بود. 

تایتان‌های ناشناسی که در تریلر حضور داشتند

دو صحنه قابل بحث در دومین تریلر فیلم Godzilla: King of the Monsters وجود داشت که به وجود دو تایتان دیگر در این فیلم اشاره می‌کند. حتی قبل از انتشار تریلر با مراجعه به سایت مونارک نیز می‌توان متوجه شد که بیش از ۱۰ تایتان ناشناس که اطلاعات آن محرمانه است، در تمام کره زمین کشف شده‌اند اما اطلاعات بیشتری از آن‌ها در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که این تایتان‌ها ممکن است در هر نقطه‌ای از کره زمین حضور داشته باشند و احتمالا شاهد حضور تعداد بیشتری از آن‌ها در فیلم Godzilla vs Kong خواهیم بود. با این حال، در این تریلر دو تایتان نمایش داده شد که اولین تایتان در زیر یک کوه حضور داشت و با توجه به این مکان، احتمالا این تایتان در اروپا یا آمریکا حضور دارد:

Godzilla: King of the Monsters

بسیاری اعتقاد دارند که این تایتان در واقع نسخه غربی و متفاوت Anguirus است که شکل کلی آن نیز بی‌شباهت نیست، اما به نظر می‌رسد نسبت به نسخه ژاپنی آن بسیار بزرگ‌تر است که البته تمامی تایتان‌ها نسبت به نسخه کایجو خود بسیار متفاوت و بزرگ‌تر هستند و اندازه بزرگ‌تر و ظاهر متفاوت‌تر Anguirus نیز نمی‌تواند اتفاق عجیب و غیر منتظره‌ای در این فیلم باشد. دومین تایتان ناشناس تریلر موجودی است که از زیر زمین در آمده و ظاهری شبیه به یک عنکبوت یا عقرب را دارد:

Godzilla: King of the Monsters

در این تریلر دو تایتان ناشناس دیگر نیز حضور دارند

تصور اولیه این است که در این صحنه شاهد یک Kumonga هستیم، اما برخی اعتقاد دارند که او شبیه به یک عقرب است و شاهد این تایتان نیستیم. این تصویر نمای چندان مشخصی ارائه نمی‌دهد و تنها مشخص است که تایتان در زیر یک میدان نفتی و در یک منطقه بیابانی مخفی شده بود و حال در حال بیرون آمدن است. طبق وب‌سایت مونارک، این مکان می‌تواند در مصر یا در هر مکان بیابانی که دارای میدان نفتی نیز است، باشد. با این حال این نکته نیز قابل ذکر است که این دو تایتان ممکن است تایتان‌های کلاسیک ژاپنی نباشند و دو تایتان کاملا جدید دیگر در این فیلم معرفی شوند. اگر به فیلم Godzilla بازگردیم، شاهد معرفی تایتانی به نام Muto (میوتو) بودیم که در واقع یک تایتان کاملا جدید بود که اولین تایتان کاملا جدید و ارجینال دنیای سینمایی MonsterVerse نیز است. البته در بخش کوتاهی از تریلر یک میوتو به صورت منجمد احتمالا در آنتارتیکا در حال نگهداری است تا دانشمندان مونارک آن را بررسی کنند:

Godzilla: King of the Monsters

همچنین این دو تایتان ممکن است در همان لحظه بازگشت توسط تایتان دیگری کشته شوند یا حتی این دو تایتان را قرار است در واقع در فیلم Godzilla vs Kong مشاهده کنیم. با این حال، اگر این دو تایتان قرار بود شخصیت‌های شناخته شده‌ای باشند این احتمال وجود داشت که لجندری یا برادران وارنر مانند معرفی رودان، کینگ گیدورا و ماترا، این دو هیولا را نیز رسما معرفی کنند اما ممکن است حضور آن‌ها بسیار کمرنگ و کوتاه باشد که تاکنون به آن‌ها اشاره‌ای نشده است و حتی ممکن است مانند اولین تیزر فیلم Godzilla که در آن یک هیولای ناشناس وجود داشت و در فیلم اثری از این صحنه و هیولا نبود، شاهد حضور آن‌ها در نسخه نهایی فیلم نیز نباشیم. در مجموع در دو تریلر منتشر شده از فیلم Godzilla: King of the Monsters شاهد مکان‌های مخفی زیر دریا بودیم که ممکن است با منشا گودزیلا و دیگر تایتان‌ها در ارتباط باشد، اما تا زمان اکران فیلم نمی‌توان در مورد آن نظر قطعی داد.

فیلم Godzilla: King of the Monsters برای اکران در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد ۱۳۹۸) برنامه ریزی شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده