نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳

فرصت ارسال آثار به مسابقه طراحی شخصیت اصلی جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران تا پایان آذر تمدید شد

طبق اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرصت ارسال آثار برای مسابقه طراحی شخصیت اصلی جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران ۱۵ روز تمدید شده است. 

هشتمین دوره جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران امسال برگزار خواهد شد و در مقایسه با سال‌های گذشته، تغییرات زیادی داشته است. برای مثال، نام آن از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به بازی‌های ویدیویی ایران تغییر یافته است. علاوه بر این چندی پیش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوانی منتشر و در آن اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند برای این دوره از جشنواره، شخصیت اصلی طراحی و کار‌های‌شان را تا ۱۵ آذر ارسال کنند. حال طبق اعلام اعلام روابط عمومی بنیاد، فرصت ارسال آثار ۱۵ روز دیگر یعنی تا پایان آذر تمدید شده است. 

در دوره‌های پیشین جشنواره، شخصیت اصلی یک موش بود که در این دوره برگزار‌کنندگان تصیم گرفته‌اند از کاراکتری طراحی‌شده توسط علاقه‌مندان استفاده کنند. فراز شانیار، مدیر دپارتمان هنری انستیتو ملی بازی‌سازی و داور فراخوان طراحی شخصیت اصلی جشنواره هشتم در این باره گفت:

تنها محدودیتی که در انتخاب شخصیت جشنواره وجود دارد، ایرانی بودن آن است. وگرنه به عنوان مثال طراحان می‌توانند از یک گونه جانوری که در ایران زندگی می‌کند الهام بگیرند یا از شخصیت انسانی با لباس‌های محلی امروزی شده استفاده کنند.

از ویژگی‌های مهم شخصیت این است که وضوح داشته باشد، بیش از حد انتزاعی نباشد و بیش از حد هم واقع‌گرایانه نباشد، قابل درک باشد و اصول اولیه طراحی و گرافیک مثل تناسبات اعضای بدن و حجم‌پردازی هر چند ساده در طراحی شخصیت رعایت شود. کاراکتر باید از فاصله دور قابل تشخیص باشد و قابلیت این را داشته باشد که در حالت‌های مختلف طراحی شود.

جشنواره بازی های ویدیویی ایران

داوری انتخاب بهترین طرح، در دو مرحله صورت خواهد گرفت و در نهایت سه طرح برتر به ترتیب پنج، سه و یک میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. همچنین در صورتی که قصد طراحی شخصیت برای این مسابقه را دارید، حتما باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ۱. شخصیت طراحی شده باید ایرانی باشد.
  • ۲. شخصیت طراحی شده نباید کپی شده از یک ایده یا شخصیتی دیگر باشد.
  • ۳. در طراحی شخصیت باید از المان‌های بازی‌های رایانه‌ای استفاده شده تا تداعی کننده ویدیوگیم باشد.
  • ۴. شخصیت طراحی شده باید قابلیت اجرا در حالت‌های دو بعدی و سه بعدی را داشته باشد.
  • ۵. شخصیت طراحی شده باید در حالت‌های ایستاده در حالت نمای روبرو و پشت و همچنین پنج حالت نمای صورت (خندیدن، گریه کردن، شادی، غم، ساده) ارسال شوند.
  • ۶. در طراح‌های ارسال شده باید اعلام شود که لایسنس این طرح برای جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران است.
  • ۷. از تمام طرح‌های ارسال شده ویدیویی ساخته خواهد شد و در زمان برگزاری جشنواره به نمایش در می‌آید.
  • ۸. فایل‏های ارسالی در فرمت jpeg و در فایل زیپ شده ارسال شوند.

برای ارسال آثار می‌توانید به سایت هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران به این لینک مراجعه کنید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده