نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

آشنایی با صداپیشگان کاراکترهای بازی Fallout 76

در فهرست صداپیشه‌های بازی Fallout 76 کمپانی بتسدا شاهد هنرمندان برجسته‌ای هستیم که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ بنابراین برای شناخت صداپیشه‌های این بازی اکشن نقش‌آفرینی با ما همراه باشید.

بازی Fallout 76 ماه گذشته در دسترس کاربران پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر قرار گرفت و تجربه‌ نه‌چندان درخور از مجموعه محبوب فال‌اوت را در اختیار بازیکنان قرار داد. با اینکه این بازی در زمینه‌هایی نظیر نمایش جهان پهناور، اتمسفریک و پررمز و راز ویرجینیای غربی، ارائه موسیقی بی‌نظیر پس‌زمینه و راهیابی ویژگی‌های تازه به خوبی عمل کرد، اما نمی‌توان به سادگی از کنار اشکالات بسیار آن گذشت. با این حال، کمپانی بتسدا هنوز از بازی فال‌اوت 76 ناامید نشده است و می‌خواهد با ارائه به‌روزرسانی‌های بیشتر، تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر از گذشته کند. صداگذاری کاراکترها همواره یکی از بخش‌های کلیدی توسعه بازی‌ها بوده است که تاثیر زیادی در برقراری ارتباط مخاطب با کاراکترها ایفا می‌کند. بازی Fallout 76 نیز در این زمینه به لطف هنرمندان برجسته‌ای که نام‌شان در فهرست صداپیشه‌های بازی مشاهده می‌شود، بسیار عالی عمل کرده است و بر این اساس قصد داریم تا در این یادداشت به معرفی صداپیشگان کاراکترهای برجسته بازی بپردازیم.

Voice Actors of Fallout 76

آدرین باربائو - The Overseer

آدرین جو باربائو هنرپیشه و نویسنده‌ای امریکایی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش در برنامه تلویزیونی Maude (مربوط به سال ۱۹۷۲) و فیلم‌های ترسناک، به ویژه آن‌هایی که به وسیله جان کارپنتر، کسی که در ابتدا با او ازدواج کرد کارگردانی شده است، شناخته می‌شود. شما ممکن است او را از فیلم Escape from New York (فرار از نیویورک) که الهام بخش بزرگی برای مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid از  هیدئو کوجیما بود، به یاد داشته باشید. در کارنامه باربائو صداپیشگی کاراکترهایی از مجموعه بازی‌های God of War ،Hitman و Mad Max نیز مشاهده می‌شود.

Voice Actors of Fallout 76

کایجی تانگ - کاراکتر مذکر بازی

وظیفه صداپیشگی کاراکتر مرد بازی Fallout 76 بر عهده کایجی تانگ بوده است. تانگ برای این صداگذاری از تجارب بسیاری که در این زمینه دارد، استفاده کرده است و بدون شک صدای او به واسطه کارهای برجسته قبلی‌اش برای بازیکنان قابل تشخیص است. در کارنامه هنری کایگ صداپیشگی کاراکترهایی از مجموعه‌های نمادین صنعت بازی نظیر Horizon Zero Dawn ،Valkyrie Chronicles و SoulCalibur به چشم می‌خورد. او همچنین کار صداپیشگی انیمه‌های بسیاری را انجام داده است که از میان آن‌ها می‌توان به انیمه Danganronpa اشاره کرد.

Voice Actors of Fallout 76

لینسی روسو - کاراکتر مونث بازی

لینسی روسو بازیگر، صداپیشه و خواننده‌ باتجربه‌ای است که پیش از شروع کار صداپیشگی و قرار گرفتن مقابل دوربین، چندین دهه به اجرای نمایش روی صحنه مشغول بود. روسو بیشتر در زمینه کارهای تلویزیونی فعالیت داشته است و پس از بازی‌های Manual Samuel ،Virtual-Virtual Reality و The Elder Scrolls Legends، بازی فال‌اوت 76 را می‌توان چهارمین اثری دانست که او صداپیشگی آن را بر عهده داشته است.

Voice Actors of Fallout 76

ری چیس - Grahm

ری چیس بیشتر به خاطر تنوع کاری‌اش به عنوان صداپیشه بازی‌های ویدیویی و انیمیشن‌ها شناخته می‌شود. طرفداران بازی‌های ویدیویی او را به خاطر صداگذاری کاراکتر نوکتیس، شخصیت اصلی بازی Final Fantasy XV و کاراکتر مارلون از بازی The Walking Dead می‌شناسند. همچنین طرفداران ابرقهرمان‌ها نیز ممکن است صدای او را از فیلم پویانمایی Justice League Dark (لیگ عدالت تاریک) به یاد داشته باشند که در این فیلم، صداگذاری کاراکتر جیسون بلاد/ اِتریگِن روح خبیث بر عهده چیس بوده است. ری چیس در بازی Fallout 76 به عنوان صداپیشه تاجر سیار فوق‌العاده جهش‌یافته‌ای با نام «گرام» ظاهر می‌شود.

Voice Actors of Fallout 76

وس جانسون - Vendor Bot Bob

وس جانسون نقش Vendor Bot Bob را که نوعی ربات عملیاتی در کمپ ریسپاندرز واقع در  فلت‌وودز، ویرجینیای غربی در سال ۲۱۰۲ است، ایفا می‌کند. او پس از صداگذاری کاراکتر Fawkes در بازی Fallout 3، باری دیگر برای ایفای نقش در تازه‌ترین نسخه از مجموعه فال‌اوت بازگشته است. رد پای جانسون در شماری از فیلم‌ها و سریال‌ها نیز دیده می‌شود؛ به طوری که او در سریال A Dirty Shame (یک شرمساری کثیف) به کارگردانی جان واترز، فیلم Head of State (رئیس دولت) و فیلم The Invasion (تهاجم) با نقش‌آفرینی نیکول کیدمن و دنیل کریگ به ایفای نقش پرداخته است. 

Voice Actors of Fallout 76

استیون راسل - Pennington

طرفداران مجموعه بازی‌های فال‌اوت بدون شک از شنیدن صدای استیون راسل خوشحال خواهند شد. او تقریبا در تمام نسخه‌های ساخته شده از این مجموعه فعالیت داشته است؛ به طوری که در بازی Fallout 2 به عنوان صداپیشه کاراکتر «هارولد»، در بازی Fallout 3 به عنوان صداپیشه سربازان تشکیلات «اِنکِلیو» و ربات‌های «میستر هندی» و در بازی Fallout 4 به عنوان صداپیشه ربات‌های «میستر هندی» از جمله Codsworth به ایفای نقش پرداخته است، اما بیشتر به سبب صداگذاری کارآگاه «نیک ولنتاین» شناخته می‌شود. راسل در بازی Fallout 76 در نقش یک ربات میستر هندی با نام پنینگتون ظاهر می‌شود.

Voice Actors of Fallout 76

چیپ جازلین - Grahm

ادا کردن صدای جایگزین «گرام» در بازی فال‌اوت 76 بر عهده چیپ جازلین بوده است. او که از بومیان تگزاس است، شهرتش را به خاطر ایفای نقش کاراکترهای عجیب‌وغریب و شگفت‌انگیز به دست آورده است. جازلین نقش کاراکترهای مختلفی را در تلویزیون ایفا کرده است؛ از جوانی از فرقه آمیش‌ در مجموعه تلویزیونی Cold Case تا یک جراح مغز آلمانی که می‌خواهد رَپِر باشد. به غیر از بازی فال‌اوت 76، ایفای نقش «ایوِل اسپیرت» در بازی Resident Evil VII آخرین فعالیت او در زمینه بازی‌های ویدیویی بوده است.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده