// سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

گزارش باکس آفیس: از افتتاحیه قوی Spider-Man: Into The Spider-Verse تا شکست Mortal Engines

در گزارش باکس آفیس این هفته درباره آغاز اکران انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse و دیگر پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته صحبت می‌کنیم.

گزارش باکس آفیس این هفته را با انیمیشنِ «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into The Spider-Verse) شروع می‌کنیم که اکرانش را نه فقط عالی، که با افتتاحیه‌ای درخورِ نجاتِ انیمیشن‌های ابرقهرمانی آغاز کرد. آخه حقیقت این است که تا همین اواخر، وضعیتِ انیمیشن‌های ابرقهرمانی سینمایی از شکست‌هایی مثل «فیلم ترنسفورمرها» (The Transformers Movie)، ناراحتی‌هایی مثل «بتمن: نقاب شبح»‌ (Batman: Mask of the Phantasm) و ناامیدی‌هایی مثل «فیلم دخترانِ پاورپاف» (The Powerpuff Girls) خلاصه شده بود. وضعیتِ این انیمیشن‌ها قبل از آغازِ فرمانروایی سینمای ابرقهرمانی بر هالیوود این‌قدر بد بود. اما «مرد عنکبوتی: به درونِ دنیای عنکبوتی» به عنوان یک انیمیشنِ ابرقهرمانی پرخرجِ تحسین‌شده که به خوبی مورد تبلیغات قرار گرفته حداقل با نزدیکِ شدن به گیشه‌ی فیلم‌های لایو اکشن، دارد این وضعیت را تغییر می‌دهد. این فیلم که اسپین‌آفِ هیچ فیلم یا سریالِ «مرد عنکبوتی» دیگری نیست، کارش را با کسب رقمِ عالی ۳۵ میلیون دلار افتتاحیه شروع کرد. این رقم نه تنها بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی انیمیشن‌های اکران شده در تاریخِ ماه دسامبر است، بلکه در یک روز، بیشتر از درآمد کل «نقاب شبح» (۵/۷ میلیون دلار)، «ترنسفورمرها» (۶ میلیون دلار) و «دختران پاورپاف» (۱۲ میلیون دلار) فروخته است. در واقع «به درون دنیای عنکبوتی» هنوز هیچی نشده، مجموعِ درآمد ۲۹ میلیون دلاری «تایتان‌های نوجوان به سینما می‌روند» (Teen Titans Go to the Movies) را پشت سر گذاشته است.

«دنیای عنکبوتی» از یک طرفِ با تحسینِ گسترده و یک‌صدای منتقدان مواجه شده است و از طرف دیگر تاریخ نشان داده است که فیلم‌هایی که در چنینِ آخرهفته‌ای روی پرده می‌روند و مخصوصا این‌قدر خوب هستند و با بچه‌ها و خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، دوامِ دیوانه‌واری در طولانی‌مدت در گیشه دارند؛ «دنیای عنکبوتی» هم که میانگین امتیازِ A مثبت را از تماشاگران به دست آورده است. خب، در حال حاضر اگر فیلم بتواند شبیه به قسمت اول و دوم «هابیت»، ۳/۵ برابر افتتاحیه‌اش بفروشد، فروشِ نهایی حدودا ۱۲۲ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود. اگر فیلم عملکردی شبیه به «وقایع‌نگاری نارنیا: شیر، جادوگر و کمد» (The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe) داشته باشد و ۴/۴ برابر افتتاحیه‌اش کسب کند و نامزدی اسکار را هم به دست بیاورد، آن وقت فروش نهایی ۱۵۴ میلیون دلاری‌اش انتظار می‌رود که یک چیزی برابر با درآمدِ سری «هتل ترانسلوانیا» خواهد بود. اگرچه معمولا انیمیشن‌ها در دور و اطرافِ کریسمس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، اما در حال حاضر با وجود فیلم‌هایی مثل «آکوآمن» (Aquaman)، «مری پاپینز بازمی‌گردد» (Mary Poppins Returns) و «بامبلبی» (Bumblebee) که در روزهای آینده روی پرده می‌روند، رقابت بین فیلم‌های کودک‌پسند حسابی شدید است. پس با در نظر گرفتنِ رقبای «دنیای عنکبوتی»، عملکردی شبیه به «من افسانه‌ام» یا «شرلوک هولمز» (۳/۳ برابر افتتاحیه)، به معنی درآمد نهایی ۱۱۶ میلیون دلاری‌اش خواهد بود. اگر «دنیای عنکبوتی» بتواند در طولِ فصل تعطیلات، پول خوبی به جیب بزند، این اتفاق در کنارِ موفقیتِ غول‌آسای «ونوم» یعنی بالاخره رویای دنیای سینمایی مرد عنکبوتی سونی در حال به حقیقت پیوستن برای آنهاست.

thank you for your service

دومین تازه‌اکران این هفته اما «قاچاقچی» (The Mule)، جدیدترینِ ساخته‌ی کلینت ایستوود است که در ۲ هزار و ۵۸۸ سینما روی پرده رفت. محصولِ برادران وارنر که نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرده، اکرانش را با کسب ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شروع کرد. این رقم بدون در نظر گرفتنِ نرخ تورم، پشت سر «کابوی‌های فضایی» (The Space Cowboys) با ۱۸ میلیون افتتاحیه و «گرن تورینو» (Gran Torino) با ۲۹ میلیون افتتاحیه در رده‌ِ سوم بهترین افتتاحیه‌ی ایستوود در بین فیلم‌هایی که بازیگرشان بوده است قرار می‌گیرد. نکته‌ی آشکارِ ماجرا این است که ایستوود در دهه‌ی هفتاد، قبل از اینکه افتتاحیه‌های بزرگ به روتینی همیشگی تبدیل شوند، در اوج قرار داشت. در واقع بازگشتِ دوباره‌ی او در اوایلِ دهه‌ی ۹۰ رخ داد؛ زمانی که فیلم‌های تحسین‌شده بعد از افتتاحیه‌ی ۱۵ میلیونی‌شان به راحتی می‌توانستند در خانه ۱۰۰ میلیون دلاری شوند. این دقیقا همان اتفاقی بود که در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ با «روی خط آتش» (In the Line of Fire) و «نابخشوده» (Unforgiven) رخ داد. افتتاحیه‌ی ۱۰ میلیون دلاری «از هر راهی ولی شُل» (Every Which Way but Loose) در ۴۰ سال پیش در چنین روزی با احتساب نرخ تورم به معنی حدود ۴۱ میلیون دلار است. افتتاحیه‌ی «قاچاقچی» بدون در نظر گرفتنِ نرخ تورم، پشت سر «گرن تورینو» (۲۹ میلیون)، «سالی» (۳۵ میلیون) و «تک‌تیرانداز آمریکایی» (۸۹ میلیون)، در جایگاه چهارم بهترین افتتاحیه‌ی ایستوود به عنوان کارگردان قرار می‌گیرد. از آنجایی که در دلِ فصل تعطیلات به سر می‌بریم، برادران وارنر امیدوار است که این فیلمِ بزرگسالانه مورد توجه سینماروهای بزرگسالی که علاقه‌ی چندانی به فانتزی‌های خانواده‌پسندانه ندارند قرار بگیرد. همچنین از آنجایی که اکثر فیلم‌های بزرگسالانه‌ی این روزها مثل «مری، ملکه‌ی اسکاتلند»، «سوگلی» و «براساس جنسیت»، زن‌محور هستند، «قاچاقچی» به عنوان فیلمی با شخصیتِ اصلی مرد، نه تنها در تضاد با بلاک‌باسترهای کودکانه قرار می‌گیرد، بلکه با هدفِ تبدیل شدن به گزینه‌ی منحصربه‌فردی در مقایسه با فیلم‌های بزرگسالانه‌ی هم‌تیر و طایفه‌اش عرضه شده است. از آنجایی که این فیلم با ۵۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده است، پس به دوام قابل‌توجه‌ای برای موفقیت نیاز دارد. ولی کریسمس دورانی است که فروشِ یک فیلم ۳/۵ برابر افتتاحیه‌اش عادی است. در نتیجه افتتاحیه‌ی ۱۷ میلیون دلاری این فیلم به راحتی می‌تواند به درآمد خانگی ۶۰ میلیون دلاری‌اش منجر شود. اما فیلم هنوز برای سودآوری به مورد استقبال قرار گرفتن در کشورهای خارجی هم نیاز دارد.

thank you for your service

سومینِ تازه‌اکران این آخرهفته که به اندازه‌ی دوتای قبلی خوش‌شانس نبوده «موتورهای فانی» (Mortal Engines) است. این فیلم همان‌طور که می‌ترسیدیم و انتظار داشتیم در بین اکران‌های پُرطرفدارتر و مورد تحسین‌شده‌تر این روزها نادیده گرفته شد. محصولِ یونیورسال که با ۱۰۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده و تا قبل از آغاز اکرانش در آمریکای شمالی ۲۵ میلیون دلار از کشورهای خارجی کسب کرده بود، فقط ۷ و نیم میلیون دلار در آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش در گیشه‌ی خانگی فروخت. «موتورهای فانی» هم درست مثل «صعود ژوپیتر» (Jupiter Ascending) و «والرین» (Valerian) در حالی خودش را به عنوان «جنگ ستارگان» جدید معرفی می‌کرد که همزمان ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که جدا از دریافتِ هر ساله‌ی یک «جنگ ستارگان»، تقریبا هر یکی-دو هفته یک بار، فیلمی «جنگ ستارگان»‌وار داریم. پس تکرارِ الگوی «جنگ ستارگان» به تنهایی تضمین‌کننده‌ی موفقیتِ هیچکس نیست. تاز‌ه‌اکران بعدی «روزی روزگاری ددپول» (Once Upon a Deadpool) است که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در جریان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش و ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار در جریان افتتاحیه‌ی چهارشنبه تا یکشنبه‌اش به دست آورد. نسخه‌ی سانسورشده و کودکانه‌ی «ددپول ۲»‌ (Deadpool 2) در بهترین حالت چیزی بیشتر از یک کنجکاوی نبود. هدفِ فاکس از انتشار این نسخه این بود تا ببیند آیا نسخه‌ی کودک‌پسندانه‌ی این فیلم‌ها می‌تواند در بازارهایی مثل چین عرضه شود و آیا خودِ ددپول می‌تواند به عنوان شخصیتِ مکمل در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول ظاهر شود یا نه. اگر درآمد این نسخه را به‌علاوه‌ی درآمدِ «ددپول ۲» کنیم، نتیجه ۳۲۲ میلیون دلار فروشِ خانگی خواهد بود. استودیوی آناپورنا هم این هفته «اگر خیابان بیتل می‌توانست زبان باز کند» (If Beale Street Could Talk)، جدیدترینِ ساخته‌ی بری جنکینز را در چهار سینما روی پرده فرستاد. این فیلم که نقدهای هیجان‌انگیزی دریافت کرده، ۲۱۹ هزار و ۱۷۳ دلار کسب کرد که به معنی میانگین سینما به سینمای عالی ۵۴ هزار و ۸۰۰ دلار است. اینکه آیا استقبالِ فیلم توسط منتقدان در طولانی‌مدت به معنی گیشه‌ی خوب و نامزدهای اسکار خواهد بود یا نه معلوم نیست، اما این فیلم در روز کریسمس در کنار «وایس» (Vice) و «ویرانگر» (Destroyer) تعداد سینماهایش را با ۱۲۰ سالن افزایش می‌دهد و در اواسط ژانویه‌ی سال بعد در یک هزار و ۵۰۰ سینما روی پرده خواهد رفت.

 Aquaman

اما از «آکوآمن» (Aquaman) برایتان بگویم که اکرانِ خارجی‌اش را در ۴۳ بازار خارجی آغاز کرد و همزمان در آمریکای شمالی هم پیش‌نمایش داشت. ساخته‌ی جیمز وان این آخرهفته ۱۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از بازارهای بین‌المللی به دست آورد که ۵۴ میلیون دلارش متعلق به درآمد آخرهفته‌ی دومش در چین است تا به درآمد جهانی ۱۰ روزه‌ی ۲۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برسد؛ رقمی که ۶۵ درصد بهتر از «جاستیس لیگ» و بیش از دو برابرِ «واندر وومن» است. پیش‌نمایش‌های فیلم در آمریکای شمالی هم کار خودشان را در پخشِ کردن تبلیغاتِ دهان به دهان فیلم در مایه‌های «بهتر از چیزی که انتظار داشتم» یا «اونقدر مسخره و دیوونه‌وار هست که باید خودت ببینی» به خوبی انجام دادند تا همه‌چیز برای افتتاحیه‌ی خانگی قوی فیلم آماده باشد. اما باز دوباره بزرگ‌ترینِ خبر این فیلم مربوط به وضعیتش در بازار چین است؛ «آکوآمن» در بازاری که سقوط‌های شدید آخرهفته‌ی دوم اتفاقی عادی است، دوامی شبیه به فیلم‌های کامیک‌بوکی درجه‌یک داشت. فیلم با کسب ۵۴ میلیون دلار در آخرهفته‌ی دومش در چین، مجموع درآمدش در این کشور را در کمتر از ۱۰ روز به ۱۸۹ میلیون دلار رساند. افت فروش ۴۲ درصدی این فیلم برابر با افت فروش «واندر وومن» (منفی ۴۳ درصد از ۱۰۳ میلیون افتتاحیه)، «بلک پنتر» (منفی ۴۴ درصد از ۲۰۲ میلیون افتتاحیه) و «مرد عنکبوتی» (منفی ۳۸ درصد از ۱۱۴ میلیون افتتاحیه) در آمریکای شمالی است. همچنین «آکوآمن» تا حالا مجموع درآمدِ ۱۸۰ میلیون دلاری «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» در چین را هم پشت سر گذاشته است.

فروش جهانی پیش‌بینی‌شده‌ی ۸۵۰ تا ۸۷۵ میلیون دلاری «آکوآمن» می‌تواند آن را به درآمد ۸۷۳ میلیون دلاری «بتمن علیه سوپرمن» نزدیک کرده یا حتی از آن عبور کند

افتِ ۴۲ درصدی «آکوآمن» بهتر از تمام فیلم‌های هالیوودی اکران‌شده در چین با حداقل ۹۰ میلیون دلار افتتاحیه است که آن را بالاتر از «ترنسفورمرها: عصر انقراض» (منفی ۴۴ درصد از ۹۲ میلیون افتتاحیه)، «ونوم» (منفی ۵۴ درصد از ۱۰۷ میلیون)، «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده» (منفی ۷۰ درصد از ۱۱۱ میلیون)، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (منفی ۶۷ از ۹۳ میلیون)، «سریع و خشن ۸» (منفی ۷۲ درصد از ۱۸۵ میلیون)، «اونجرز: جنگ اینفینیتی» (منفی ۷۳ از ۱۹۱ میلیون)، «ترنسفورمرها: آخرین شوالیه» (منفی ۷۴ از ۱۱۹ میلیون) و «رزیدنت ایول: آخرین فصل» (منفی ۸۲ درصد از ۹۴ میلیون) قرار می‌دهد. در واقع «آکوآمن» در مقایسه با فیلم های چینی هم که افتتاحیه‌ای حداقل ۹۰ میلیونی داشته‌اند، به جز «جنگجوی گرگ ۲» (Wolf Warrior 2) که در آخرهفته‌ی دوم با ۱۰ درصد رشد فروش مواجه شد (۸۵۴ میلیون درآمد از ۱۳۱ میلیون افتتاحیه)، افت فروشِ کمتری داشته است. این موضوع به این معنی نیست که «آکوآمن» در کنار «پری دریایی» (The Mermaid)، «کاراگاه محله چینی‌ها ۲» (Detective Chinatown 2)، «ماموریت دریای سرخ» (Operation Red Sea) و «جنگجوی گرگ ۲» به جمع باشگاه ۵۰۰ میلیونی‌ها در این کشور می‌پیوندد، اما فروشِ نهایی ۲۷۵ تا ۳۰۰ میلیون دلاری‌اش در چین تضمین شده است. اگر فیلم بتواند به فراتر از ۲۷۰ میلیون دلار تجاوز کند، آن وقت با عبور از «اونجرز: دوران اولتران» (۲۴۰ میلیون دلار) و «ونوم» (۲۷۰ میلیون دلار)، پشت سر «اونجرز: جنگ اینفینیتی» (۳۵۹ میلیون دلار)، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی هالیوودی در بازار چین جای می‌گیرد.

حالا این چه معنایی برای آینده‌ی «آکوآمن» می‌تواند داشته باشد؟ «آکوآمن» با ۷۷ میلیون دلاری که در جریان افتتاحیه‌ی چهارشنبه تا یکشنبه‌اش در کشورهای خارجی فروخته (منهای چین)، ۶۸ درصد بهتر از «جاستیس لیگ» ظاهر شده است. اما با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که این فیلم در اروپا ۹ درصد بهتر از «جاستیس لیگ» خواهد بود، به احتمال زیاد این ۶۸ درصد که برادران وارنر اعلام کرده دوام نخواهد آورد. اما اگر حتی تصور کنیم که فیلم ۳۰ درصد بهتر از «جاستیس لیگ» بفروشد، آن وقت فروشِ خارجی ۵۵۷ میلیونی‌اش پیش‌بینی می‌شود که به‌علاوه‌ی ۲۲۳ میلیون دلار فروش خانگی (۳/۴ برابر افتتاحیه‌ی ۶۵ میلیونی‌اش) به معنی چیزی حدود ۷۸۰ میلیون دلار فروشِ جهانی نهایی خواهد بود. این احتمال هم وجود که درآمد خارجی «آکوآمن» با «واندر وومن» (۴۰۹ میلیون که شامل ۹۰ میلیون از چین می‌شود) برابر شده و به‌علاوه‌ی ۱۹۰ میلیون دلار اضافه‌ای که از چین به جیب زده، به ۵۹۹ میلیون دلار فروش خارجی دست پیدا کند. اما اگر تصور کنیم «آکوآمن» واقعا ۶۵ درصد بهتر از «جاستیس لیگ» در کشورهای خارجی بفروشد، نتیجه رقمِ دیوانه‌وارِ ۷۲۱ میلیون دلار خواهد بود که به‌علاوه‌ی چین ۸۲۲ میلیون دلار می‌شود. با این وضعیت «آکوآمن» می‌تواند به مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی دست پیدا کند. اما از آنجایی که «مرد پولادین»، «جوخه‌ی انتحار»، «واندر وومن» و «جاستیس لیگ»، همه حدود ۳۷۳ تا ۴۲۹ میلیون دلار در دنیا فروختند (یا فاصله‌ای حدود ۱۳ درصدی بین یکدیگر)، سناریوی واقع‌گرایانه و امیدوارانه این است که «آکوآمن» عملکردی نزدیک به «بتمن علیه سوپرمن» (۵۴۳ میلیون که شامل ۹۵ میلیون از چین است) با استقبال بهتری در چین داشته باشد. قابل‌ذکر است که فیلم‌های دی‌سی در حالت نرمال حدود ۳۵۵ میلیون دلار در خارج می‌فروشند که به علاوه‌ی ۲۷۵ میلیون دلاری که «آکوآمن» تا پایانِ دوره‌ی اکرانش در چین به دست می‌آورد به معنی ۶۳۰ میلیون دلار فروش خارجی خواهد بود. از همین رو فروش جهانی پیش‌بینی‌شده‌ی ۸۵۰ تا ۸۷۵ میلیون دلاری «آکوآمن» می‌تواند آن را به درآمد ۸۷۳ میلیون دلاری «بتمن علیه سوپرمن» نزدیک کرده یا حتی از آن عبور کند. البته در صورتی که ناگهان این فیلم عملکردی «ارباب حلقه‌ها»وار در آمریکای شمالی نداشته باشد یا در چین ۳۰۰ میلیونی نشود یا راستی‌راستی ۶۸ درصد بهتر از «جاستیس لیگ» ظاهر نشود. اگرچه تمام این سناریوها محتمل هستند ولی هیچکدامشان نباید به عنوانِ تعریف‌کننده‌ی موفقیتِ این فیلم مورد استفاده قرار بگیرند. تا وقتی که فیلم با استانداردهای فیلم‌های دی‌سی موفق ظاهر شد، این موفقیتِ تحت شعاعِ پیش‌بینی‌های بزرگ‌تر قرار نگیرد.

The Grinch

در زمینه‌ی فیلم‌ها‌ی قدیمی جدول اما انیمشین «گرینچ» (Grinch) را داریم که ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از دو روزی که از اکرانش در چین می‌گذرد کسب کرد؛ رقمی که ثابت می‌کند که نه، «گرینچ» قرار نیست به تکرارِ غوغای «کوکو» (Coco) در چین تبدیل شود. از آنجایی که این کاراکتر و آی‌پی در چین محبوب نیست، یونیورسال و ایلومینیشین وقتی تصمیم گرفتند تا یک فیلمِ کریسمسی بسازند می‌دانستند که باید چه انتظاری ازش داشته باشند. قانونِ معمول این است که فیلم‌های کریسمسی، جزو آن دسته از فیلم‌های نادری هستند که تقریبا همیشه درآمدِ بیشتری در آمریکای شمالی در مقایسه با کشورهای خارجی دارند و تا اینجا که این قانون درباره‌ی «گرینچ» هم صدق کرده است. این انیمیشن ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار دیگر هم در پنجمین آخرهفته‌‌اش در آمریکای شمالی فروخت و به مجموعِ خانگی ۲۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید. این فیلم که با ۷۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، در حالی در حال حرکت به سوی ۲۷۰ میلیونی شدن است که تا حالا ۳۷۲ میلیون دلار در دنیا فروخته است؛ رقمی که آن را بالاتر از درآمدِ جهانی ۳۴۵ میلیون دلاری فیلم لایو اکشن «گرینچ» با بازی جیم کری قرار می‌دهد. اگر «مری پاپینز بازمی‌گردد» با استقبالِ دیوانه‌وارِ غیرمنتظره‌ای روبه‌رو نشود، «گرینچ» پشت سر «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده» (۴۱۶ میلیون دلار)، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلمِ غیرابرقهرمانی سال ۲۰۱۸ در گیشه‌ی خانگی قرار خواهد گرفت. در جایگاه چهارم انیمیشن «رالف اینترنت را خراب می‌کند» (Ralph Breaks the Internet) قرار دارد که ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دیگر در چهارمین آخرهفته‌اش به جیب زد (۴۱ درصد افت فروش) و مجموع فروشِ خانگی‌اش را به ۱۵۴ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار رساند. اگرچه عملکرد این فیلم بیشتر از همه شبیه به «کوکو» (منفی ۴۶ درصد در آخرهفته چهارم و ۲۰۹ میلیون فروش نهایی) است، اما کماکان در حال تجربه‌ی سقوط شدیدتری در مقایسه با اکثرِ فیلم‌های هم‌تیر و طایفه‌اش است. فروشِ خانگی احتمالی ۲۱۶ میلیون دلاری «رالف خرابکار ۲» به هیچ‌وقت فاجعه نخواهد بود، اما به این معنی است که این فیلم دقیقا به اندازه‌ی قسمت اول «رالف خرابکار» (۱۸۹ میلیون دلار)، بلیت فروخته است. «رالف خرابکار ۲» تاکنون ۲۸۵ میلیون دلار ار سراسر دنیا کسب کرده است.

اگر «بوهمین رپسودی» با همین فرمان ادامه بدهد و با سقوط آزاد غیرمنتظره‌ای روبه‌رو نشود، می‌تواند به فراتر از ۲۰۰ میلیون دلار در خانه برسد و حتی به ۷۰۰ میلیون فروش جهانی نزدیک هم شود

در رده‌‌ی ششم چارت «کرید ۲» (Creed 2) قرار دارد که ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در چهارمین آخرهفته‌اش کسب کرد و به ۱۰۴ میلیون دلار فروشِ خانگی رسید. این فیلم تا هفته‌ی بعد مجموع درآمد «کرید» (۱۰۹ میلیون دلار) را پشت سر خواهد گذاشت و احتمالا دوره‌ی اکرانش را با کسب ۱۲۰ میلیون دلار در خانه و بیش از ۱۷۵ میلیون دلار در دنیا (تا حالا ۱۳۱ میلیون دلار در دنیا فروخته است) به سرانجام خواهد رساند که به معنی یک موفقیتِ عالی با توجه به بودجه‌ی ۵۰ میلیون دلاری‌اش است. «کرید ۲» در کنار «بلک پنتر» (۷۰۰ میلیون) به کارگردانی رایان کوگلر، «چین‌خوردگی در زمان» (۱۰۳ میلیون) به کارگردانی آوا دوورنی و «اکولایزر ۲» (۱۰۱ میلیون) به کارگردانی آنتون فوکوآ، چهامینِ فیلم ساخته شده توسط یک کارگردانِ سیاه‌پوست در سال ۲۰۱۸ است که از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرده است که برای خودش یک رکورد است. در جایگاه هفتم جدول «بوهمین رپسودی» (Bohemian Rhapsody) را داریم که ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار دلار دیگر در خانه و ۲۰ میلیون دلار دیگر از کشورهای خارجی به جیب زد تا از مرز ۱۸۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرده و مجموعِ جهانی‌اش را به ۶۳۵ میلیون دلار برساند. اگر این فیلم با همین فرمان ادامه بدهد و با سقوط آزاد غیرمنتظره‌ای روبه‌رو نشود، می‌تواند به فراتر از ۲۰۰ میلیون دلار در خانه برسد و حتی به ۷۰۰ میلیون فروش جهانی نزدیک هم شود. «بوهمین رپسودی» پشت سر «دختر معدن‌کار زغال‌سنگ» (۶۷ میلیون در سال ۱۹۸۰ / ۲۲۸ میلیون به نرخ امروز)، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین موزیکالِ زندگینامه‌ای تاریخ با احتساب نرخ تورم قرار می‌گیرد. «بوهمین رپسودی» که با ۵۲ میلیون دلار بودجه تهیه شده، تاکنون ۴۲۵ میلیون دلار از کشورهای خارجی کسب کرده است؛ رقمی که آن را پشت سر «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید ۲» (۴۴۴ میلیون دلار)، سه دنباله‌ی «عصر یخبندان» (۴۶۵ میلیون، ۶۹۰ میلیون و ۷۱۵ میلیون)، «انتقام سیث» (۴۶۸ میلیون)، «زندگی پای» (۴۸۴ میلیون)، «طلوع سیاره‌ی میمون‌ها» (۵۰۲ میلیون)، «روز استقلال» (۵۱۱ میلیون)، «افراد ایکس: روزهای گذشته‌ی آینده» (۵۱۴ میلیون)، «شبح خبیث» (۵۵۲ میلیون)، «تایتانیک» (یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون) و «آواتار» (۲ میلیارد) در جایگاه دوازدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های فاکس در گیشه‌ی خارجی قرار می‌دهد.

در جایگاه هشتم «خانواده فوری» (Instant Family) را داریم که به ۶۰ میلیون فروش خانگی رسیده است. «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) از مرز ۱۵۰ میلیون درآمد خانگی عبور کرد و تا حالا ۵۹۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است. «کتاب سبز» (Green Book)، محصول یونیورسال ۲ میلیون و ۷۵۹ هزار دلار دیگر فروخت و به مجموعِ ۲۴ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار رسید و انتظار می‌رود که اکرانش را با ۳۵ میلیونی شدن به اتمام برساند. «سوگلی» (The Favourite) تعداد سینماهایش را به ۴۳۹ سالن افزایش داد و با تجربه‌ی ۷۰ درصد رشد فروش، ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار فروخت که به معنی ۶ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار فروش خانگی است. «بیوه‌ها» (Widows)، محصول فاکس یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دیگر از یک هزار و ۲۰۰ سینما به جیب زد و به مجموع خانگی ۴۰/۸ میلیون دلار و جهانی ۷۰ میلیون دلار رسید. «اصلا می‌تونی منو ببخشی؟» (Can You Ever Forgive Me) بعد از ۹ هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد، ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار فروخته است. «ستاره‌ای متولد می‌شود» (A Star is Born) این آخرهفته را با کسب ۱۹۹ میلیون دلار در خانه و ۳۷۶ میلیون دلار در دنیا به اتمام رساند. «مری، ملکه اسکاتلند» (Mary, Queen of Scots) تعداد سینماهایش را به ۶۶ سالن افزایش داد و ۷۰۰ هزار دلار به دست آورد که به معنی درآمد ۱۰ روزه‌ی ۹۶۱ هزار دلار است. «وکس لاکس» (Vox Lux) هم تعداد سینماهایش را به ۳۲۵ سالن افزایش داد و با کسب ۲۴۴ هزار دلار، به درآمد ۱۰ روزه‌ی ۴۳۳ هزار دلار دست پیدا کرد. «بن برگشته است» (Ben Is Back) هم یکی دیگر از فیلم‌های این هفته است که تعداد سینماهایش، به ۲۹ سالن افزایش یافت و با تجربه‌ی ۷۰ درصد رشد فروش، ۱۴۵ هزار دلار کسب کرد و به مجموعِ ۱۰ روزه‌ی ۲۴۷ هزار دلار رسید. «آنا و آخرالزمان» (Anna and Apocalypse) هم با وجود گسترش تعداد سینماهایش به ۱۳۸ سالن، کماکان با ۵ درصد افت فروش مواجه شد و با کسب ۱۳۶ هزار دلار، به مجموع ۱۷ روزه‌ی ۴۱۴ هزار دلار دست پیدا کرد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

ردیفنام فیلمدرآمد آخرهفتهمجموع آمریکای شمالی
۱Spider-Man: Into The Spider-Verse۳۵/۴ میلیون دلار۳۵/۴میلیون دلار
۲The Mule۱۷/۲ میلیون دلار۱۷/۲ میلیون دلار
۳Dr. Seuss' The Grinch۱۱/۵ میلیون دلار۲۳۹/۲ میلیون دلار
۴Ralph Breaks the Internet۹/۵ میلیون دلار۱۵۴/۴ میلیون دلار
۵Mortal Engines۷/۵ میلیون دلار۷/۵ میلیون دلار
۶Creed II۵/۳ میلیون دلار۱۰۴/۸ میلیون دلار
۷Bohemian Rhapsody۴/۱ میلیون دلار۱۸۰/۴ میلیون دلار
۸Instant Family۳/۷ میلیون دلار۶۰/۲ میلیون دلار
۹Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald۳/۶ میلیون دلار۱۵۱/۶ میلیون دلار
۱۰Green Book۲/۷ میلیون دلار۲۴/۶ میلیون دلار


منبع forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده